Nye prosjektorer i anmarsj?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye prosjektorer i anmarsj?

Noen som vet om det kommer noen nye prosjektorer i den nærmeste fremtiden. Håper at prisene på noen av dagens prosjektorer snart vil falle litt i pris og tenker at det kanskje vil skje om det er noen nye i anmarsj. Eller for å spørre på en annen måte: er det noen som vet om noe prisfall på dagens prosjektorer. Spesielt tenker jeg da på Epson sine 4400 og 5500.

Jeg er ikke interessert dlp teknologi, med mindre det er garantert fritt for regnbueeffekt.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er meget god pris på Sony VPL-HW15 nå om dagen.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lanseres sikkert en del nytt til høsten. 3D er hot om dagen, så det er vel ikke utenkelig at det dukker opp på noen 3D-modeller og blir dealbreakeren for mange. Hvordan det påvirker prisen på eldre 2D modeller gjenstår å se...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle kommer nok med nye modeller til høsten/vinteren, men jeg vil anta at det i denne omgang kun er snakk om dyre toppmodeller som har implementert 3D. Jeg har sett noen av dem, og det er imponerende hvor godt 3D tar seg ut i hjemmekinoen. Noe å glede seg til med andre ord, skjønt dyr moro si denne omgang.

Når det gjelder Epson, så kommer nok TW4400 og 5500 å forsette, men får nok heller større/dyrere "søsken".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg er også stygt redd for at 3D i første omgang blir å finne på toppmodellene innen projektorer, men det er jo lov å håpe av f.eks. BenQ kommer opp med en relativt rimelig 3D-variant. Spørsmålet er jo i så måte om en klarer å ivareta 2D-kvaliteten, blir veldig lett fokus på masse lys (som jo 3D også krever da lukkebrillene stjeler mer enn halve lysutbyttet), og da er spørsmålet igjen om støynivå og generell dynamikk forholder seg tilstrekkelig bra på "entry-modellene" om det skulle komme noen av disse kommende sesong. Toppmodellene antar jeg klarer å kombinere både dynamikk, lysutbytte og 3D på et relativt godt vis...

Når det er sagt kommer det sikkert nye 2D-modeller også, da trolig med noe bedre sortnivå o.l., men disse legger seg gjerne noe over årets "utgående" modeller prismessig.

Epson kommer sjelden med nye projektorer før desember / januar, men er uansett spent på å se hva som hostes opp på den fronten også! Blir spennende nå frem mot IFA-messen i Tyskland, der alt av nyheter blir vist frem.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan tenke meg at de første 3d projektorene både er dyre og har barnesykdommer. Når man i tillegg trenger god lysstyrke så ser jeg liten grunn til å "vente" men heller anskaffe en solid men greit priset vanlig projektor for de neste par årene. Jeg er spent på hva mer de kan presse ut av dagen projektorer med nye modeller, om det er noe særlig forbedringspotensiale. Er spesielt spent på Panasonic sin oppfølger til AE4000.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic 3D projector kommer visst i oktober...

New Panasonic 3D Home Theater Projector Oct 2010 - Blu-ray Forum

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •