PJ slår seg av....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PJ slår seg av....

Har en CD tuner med 1 hdmi ut, koblet til en ATEN splitter 1-2. En til TVen i stua og en ned til forsterker i kinoen, som igjen har hdmi ut til projektoren.

Problemet er, når begge står på ( pj + tv ), og deretter slår at tven, slå pjen seg også av...
    Finner ikke ut hvorfor dette skjer.Men burde ha noe med hdmi-signalet, iogmed at det er det eneste som er koblet mellom.
    Har byttet om utgangene på splitteren også, uten at det hjalp. Har hatt 2 forskjellige recivere, med samme utfall. ( Onkyo 876 og nå 1007 )
    Tven er LG plasma og pjen er panasonic ae4000.

Noen som vet hva som kan gjøres her ??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk om Simplink på Tv'en står på, kansje det er den som lager litt rot...

Daniel F

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et lignende oppsett hjemme (Onkyo 1007 og bilde til både en Pana. ae4000 og en tv). Min pj slår seg ikke av dersom jeg slår av tv når begge er i bruk, men den mister bildet noen sekunder for så å få det tilbake, antagelig pga. at nye handshakes må sendes e.l. Mulig det er innstillingene på hdmi - utgangen på forsterkeren du må endre. Du bruker 'Main' utgangen antar jeg? Jeg husker ikke alle innstillingene der men mener å huske at man kan sette ulike moduser for både hvilken utgang som er foretrukket og ulike oppløsningsmoduser som f.eks. 'through', 'source' osv. Jeg ville prøvd å endre på disse innstillingene for din hdmi-utgang på 1007 - receiveren og se om det løste problemet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •