Oppkobling av PC til projector

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppkobling av PC til projector

Hei

Jeg kunne tenke meg å koble opp PC mot projector. Projectoren er en BenQ W5000 og en Yamaha RX-V 2500 reciver.

Problemet er at det verken er HDMI inngang på PC eller reciver.

Slik oppsettet mitt ser ut nå er HDMI kabelen fra projectoren koblet opp mot blu-ray spilleren, og fra blu-ray spilleren går det to analoge kabler (rød og hvit) til reciveren.

Vet at det er mange ulike muligheter for å få koblet opp PC til projector i dette tilfellet, men det er sikkert noen som har en relativt enkel løsning på problemet her. Event. en converter fra HDMI ect. ect.

Håper noen kan hjelpe meg. På forhånd takk.

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En måte å gjøre det på er å kjøpe en dvi-hdmi overgang som du monterer på HDMI kabelen du normalt bruker fra Blu-ray spilleren. Koble deretter inn på PCen.
    Om du ikke ønsker å bruke samme kabel kjøper du en dvi-hdmi kabel eller bare en HDMI kabel pluss en nevnt overgang. Har ikke PCen din kobler du en VGA kabel fra PC til Projektore.

For lyden er den enkleste måten å kjøpe en 3,5 mm jack til RCA kabel som du kobler i PC og forsterker. Har du et mer avansert lydkort med RCA ut, SPDIF etc kan du koble det til forsterker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •