Støy fra Mitsubishi hc1100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støy fra Mitsubishi hc1100

Hei,

Har kjøpt en Mitsubishi hc1100 brukt.
    Eneste jeg har å klage på er at den støyer mer enn normalt så lenge den viser bilde. Altså det er ikke viften da den slutter å lage lyd når jeg skrur den av og den går på avkjøling.

Hva kan det være og er det noen kjapp/billig løsning på dette?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du hører er etter all sansynlighet frekvensen fra fargehjulet. Dette spinner med 200Hz dersom du ser på videomateriale som har en oppdateringshastighet på 50Hz. Denne støyen er nok dessverre noe du må leve med (så lenge det ikke er noe galt med projektoren). Har du hørt lignende fra andre DLP-projektorer?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja altså det glemte jeg jo å nevne. Lyden er merkbar veldig mye høyere enn en kompis sin hc1100. Lyden er veldig lik en vifte med ødelagt kulelager. Bortsettfra at som du sier må det vel være fargehjulet siden jeg hører viftelyden alene når jeg skrur den av.

Er det mulig å bytte fargehjul? Er dette dyrt isåfall? Bytter selv om det er mulig.
    EDIT:
    Ser at man ofte bytter fargehjul på tv'r og prosjektorer selv. Men finner ingen fargehjul til mitsubishi til salgs..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som opplagringen til fargehjulet ikke er 100%.
    Dersom du har kjøpt projektoren brukt så ville jeg prøvd å få hevet kjøpet. Fargehjul er definitivt ikke noe du kan bytte selv, og du må nesten sjekke med et service verksted for å få en kostnadsoversikt.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det er 5 års reklamasjon på projektoren, så er den yngre enn det, bør den utbedres kostnadsfritt. Dersom støyen er relatert til lagret i fargehjulet, er det bare et tidsspørsmål før fargehjulet tar kvelden.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig litt gode nyheter! Hehe..
    Men jeg har jo ingen ting som ligner på kvitteringer etc. Vet at den er yngre enn 5 år men vil jeg kunne bruke garanti fordet? Noen som vet om noen norske serviceverksteder som tar imot denne prosjektoren?

Og @Ak, hvorfor kan jeg glemme å bytte fargehjul selv? Kan ikke se hvorfor det skulle være noe problem om jeg fikk tak i det. For ser jo mange bytter selv på tv'r. Men jeg får jo ikke tak i det da så jeg er like langt uansett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •