Plassering av EH-TW5500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plassering av EH-TW5500

Jeg har kjøpt en EH-TW5500 og et 92" lerret til bruk i min hjemmekino og lurer litt på plasseringen av den.

Rommet mitt (loftsstua) er 4,40 x 4,80. Det er skråtak begge veier (mønetak)
    Lerret skal henge på kortveggen, men på grunn av mønet får dette en øvre høyde på ca 1,70, mens takhøyden er 2,38.
    Avstanden fra lerret til pj vil bli rundt 4,4 meter.

Jeg tenkte først jeg skulle plassere pj så langt opp i mønet som mulig får så å justere inn med Lens shift, men etter å ha lest
    litt begynner jeg å lure på om dette vil ha noen innvirkning på bildekvaliteten?

Jeg kan jo heller ikke ha pj for langt ned, da vil vi som sitter å ser mot lerret blokkere for bildet, i og med at det henger så lavt.

Jeg trenger, som dere ser, tips og råd til hvordan dette skal løses på best mulig måte..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke til bildefunksjonen enda, så legger lenker her

Skisser av mitt "problem"

Bildr.no

Bildr.no

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme "problem" med en TW 5000 og et høyt møne. Kjøpte en justerbar søyle ned fra mønet som etter litt frem og tilbake ble "fastmontert" rett i øvre kant av bildet 430 cm fra lerretet (106") og ca 200 cm opp fra gulvet.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du er innenfor virkeområdet til projektorens linseforskyvningsfunksjon så kan du plassere projektor og lerret der du selv måtte ønske. Forringelsen i bildekvalitet er så liten at det ikke er noe å bry seg med. I verste fall kan man oppleve en tanke mer kromatiske feil og noe tap av lysstyrk/kontrast, men det er neppe noe du trenger å bekymre deg over.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •