InFocus Screenplay 4800 - ny utgave av InFocus X1 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Alfa omega for alle selgere er at de setter seg inn i produktene de skal selge.
    Det finnes ikke mange sånne selgere... De fleste jeg snakker med vet nesten ingenting om de produktene jeg spør om.. Typiske plasser der de vet veldig lite er Elkjøp og Hifiklubben.. Litt stygt å nevne de, men sånn er det ihvertfall...

Jeg synes dessuten at SP4800 er ganske unødvendig.. Infocus så at X1 gikk som varmt hvetebrød, og ville prøve å vri litt ekstra gryn ut av de uvitende personene som tror at 4800 er 3k bedre enn X1.

Mvh

AK

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Di sa til meg at det ikke er mulig å bruke en prog dvd spiller på x1! og a at jeg måtte da kjøpe en 4800.hehe jeg vet bedre!Jeg bruker en nintaus dvd spiller med vga kabel progressive scan 576p med x1.4800 er samme proj som x1.det er vel på grunn av at infocus også ville ha en rimligere projektor i screenplay serien!da kunne di ha kostet på seg component innganger på screenplay 4800.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke utsagnet 'Stol aldri på en selger' er for drøyt. Dette fordi jeg mener folk bør undersøke ting selv før de bestemmer seg. En selger vil alltid forsøke å selge, og vil aldri anbefale noe han selv ikke selger.

Jeg har aldri stolt på en selger, og kommer heller aldri til å gjøre det. De kan komme med meningene sine, men veldig mange misbruker stillingen sin og gir direkte feil opplysninger om produkter kun for å selge.

Så jeg sier igjen: Stol aldri på en selger! Tenk selv!!!

Og det står jeg for... beklager om jeg tråkker noen på tærne!

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Folkens! Husk at det er helt legitimt å differensiere, selv om produktene er temmelig identiske...

Imidlertid er det kanskje litt ufint å direkte kopiere og paste kommunikasjon med en selger inkludert fullt navn hos Presentations Data. Det er greit noen av dere føler dere "lurt", men å risikere å henge ut enkeltpersoner er kanskje litt dumt??

Jeg er for øvrig helt enig at det er feil å oppgi f.eks. "1100 AL" mot "1000" på X1, hvis dette er en direkte feil!

"Aldri stol på en selger" er jo også kanskje litt drøyt, Rinn...

La oss holde lynsjetonen på et litt mer behagelig nivå, OK?

Jeg har for øvrig full forståelse for at InFocus forsøker differensiere seg bort fra priskrig og X1 til hjemmekino og 4800. Så lenge de brander om produktet, og faktisk legger til litt innstillinger, synes jeg dette er helt etter markedsføringsboka! Husk at de må leve av noe, de også! Hvis dere vet at X1 er den samme, er det selvsagt fint å informere andre om dette...
    Enig med Lygren"det er vel mulig å sensuere navnet på selger.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei...

Leser at det er litt forvirring rundt produktene InFocus X1 og ScreenPlay 4800. Begge modellene ser identiske ut på utsiden. De bruker også samme chip, som er en TI DLP 4:3 chip. Alle inngangene er også identiske. Så hva er egentlig forskjellen da, og hvorfor denne prisforskjellen..??

Kort fortalt så er SP4800 kalibirert optimalt i forhold fargemetning, kontrast innstillinger, brightness osv for å gi det beste videobildet. For en noe ukyndig person så tar dette noe tid å stille inn på X1. En annen sak er at X1 er nå "strippet" for "S-video - Component". Denne må kjøpes separat. Denne kabelen følger med i SP 4800. I tillegg følger kabelen VGA - Component med i SP 4800. Dette utgjør også noen kroner.

Et annet aspekt er pixel-garanti. I ScreenPlay serien aksepteres det null - 0- pixel feil. InFocus X1 som er ment til business akspeteres det opptil 3 pixelfeil. Nå er ikke dette er stort problem, men hvis det intrer så er dette fakta.

En annen liten forskjell er lysstyrken. SP 4800 har 1100 ANSI Lumen mot X1 1000AL.

Håper denne infoen kan være litt til hjelp. Så er det opptil hver enkelt å avgjøre om denne forskjellen er verdt pengene.

hilsen,

Georg
    Presentations Data AS
    Home Entertainment

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Kengebu.
    Det er jo ikke rart det blir litt forvirring da, når det der man kan sammenligne prosjektører på pdata.no får opp at begge har 1000 ANSI Lumen, men X1 har 4000 timers lampetid mot SP4800's 3000...
    Og jeg fikk oppgitt at man godtok opptil 3 pixelfeil på X1, det var i en mail fra deg til Hi-Fi Center Kjeden.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Projector Central har begge projektorene 1100 AL.

Dette også i følge InFocus sin egen webside.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Screenplay 4800

Jeg har en screenplay 4800.
    Jeg kjøpte den fra U.S for $1199 og er VEDLIG fornøyd med den.
    Hoved forskjellen mellom X1 or SP 4800 er en mer 'hjemme vennlig' fjernkontroll og endel mere kabler, pluss at den kommer med standard innstilling 16:9. Ellers er alt helt likt!

PS: Jeg bruker en LP morgan screen (HERMA).

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer på om den som ligger på hifiklubbens forside er en klon av x1 eller sp4800.............

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •