PJ vs TV? Fra KRP-600 til hvilken PJ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question PJ vs TV? Fra KRP-600 til hvilken PJ?

Har idag en Pioneer KRP-600M som jeg vurderer og selge for og bytte ut med en PJ.. Men hva slags PJ bør jeg gå for for og ha best mulig kvalitet på bildet? Nå går jeg jo fra et bilde med veldig god kvalitet så jeg vil jo ikke kjøpe en PJ som gir kraftig merkbart redusert bildekvalitet... Kan tenke meg at lerrete blir rundt 100-120" ...

Noen gode tips? Alt fra 0 - 40 lapper...

Elle kanskje bare beholde tv'n? 8)

Newcomer TheTitan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er ikke jeg noen ekspert på noen måte, men kan jo si litt om min erfaring. Har lenge kun hatt projektor, full-HD og i god kvalitet i forhold til pris. Jeg har vært kjempefornøyd og den var flittig brukt. Helt til vi fikk oss tv.

Etter at vi fikk tv i hus har nesten ikke pjen blitt brukt. Fordelene er for eksempel at den(tven) kan brukes med lys på i rommet, den er rask til å skru av og på og driftskostnadene er lave(pj pære begrenset levetid). Sortnivået vil jeg vel tørre å påstå er mange ganger bedre(spesielt pioneer), selv om du klarer å mørklegge rommet helt.

Selvfølgelig vil kino/filmfølelsen være bedre/større med en pj, men rent praktisk syntes jeg at tven er en god del bedre. Hva med å investere i en rimeligere pj + lerret og således få i pose og sekk? Så kan man få kino når man virkelig føler for det og vanlig tv til alt annet? Vanlige tv-sendinger er jo også best på en tv, om det er en del av bruken din da.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle vell kanskje nevnt at KRP'en er i et "kino/underholdnings rom"... brukes til film, fotball og ps3.. Ellers har jeg en annen tv i suta som brukes til vanlig tv titting...

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har to kandidater i mine øyne, og det er Sony VW85 og JVC HD950. Men hadde jeg vært deg hadde jeg ventet til høsten og sett hva som kommer av nyheter på PJ fronten. Har selv siste generasjon Pioneer 50" og Sony VW85 og vurerer aldri å se film på Pioneeren...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •