w5000 vs hd200x og lignende

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

w5000 vs hd200x og lignende

Hei!
    Statser på projektor til fotball VM og har i et par uker sett litt rundt. Hadde i utgangspunktet bestemt meg for en Optoma hd200x men så kom jeg over Benq w5000. Ser at benq projektoren har fått masse skryt, men det er jo en "gamlere" projektor. Har ikke teknologien gått noe fremover slik at det vil være et bedre valg? Eller er hd200x et sikrere valg? Slik jeg har forstått er w5000 ikke i produksjon lengere.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8520dcn
    Hei!
    Statser på projektor til fotball VM og har i et par uker sett litt rundt. Hadde i utgangspunktet bestemt meg for en Optoma hd200x men så kom jeg over Benq w5000. Ser at benq projektoren har fått masse skryt, men det er jo en "gamlere" projektor. Har ikke teknologien gått noe fremover slik at det vil være et bedre valg? Eller er hd200x et sikrere valg? Slik jeg har forstått er w5000 ikke i produksjon lengere.
    W5000 er mange hakk hvassere enn Optomaen. Det er jo selvfølgelig du som avgjør, men i mitt hue hadde det valget vært svært enkelt:grin:

Farger og sortnivå er i helt annen liga på Benq'en.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Vetteman, W5000 er vesentlig vasser, spesielt dersom du ser mye film. Husk at den i sin tid, da den var ny, kostet 30k-40k.
    Optomaen er mye mer lysstert, så dersom du planlegger å benytte projektoren i en lys stue kan den være det beste valget.

Hvor skal projektoren brukes?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Enig med Vetteman, W5000 er vesentlig vasser, spesielt dersom du ser mye film. Husk at den i sin tid, da den var ny, kostet 30k-40k.
    Optomaen er mye mer lysstert, så dersom du planlegger å benytte projektoren i en lys stue kan den være det beste valget.

Hvor skal projektoren brukes?
    Projektoren skal brukes i en kjeller, så det er fullt mulig med totalt mørke. Er w5000 for lyssvak til å brukes i vanlig romlys visst det en gang i tiden skulle bli aktuelt? Fikk veldig troen for denne projektoren istede for hd200x. Er det andre alternativer som burde vurderes i denne sammenhengen?
    Takk for svar!

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projektoren skal brukes i en kjeller, så det er fullt mulig med totalt mørke. Er w5000 for lyssvak til å brukes i vanlig romlys visst det en gang i tiden skulle bli aktuelt? Fikk veldig troen for denne projektoren istede for hd200x. Er det andre alternativer som burde vurderes i denne sammenhengen?
    Takk for svar!
    jeg bruker min w5000 i en lys stue med hvite vegger og hvit tak og det funker fint. når det er mørkt ute så klart.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!
    Dersom ddu har god lyskontroll vil W5000 være det helt klart beste valget, men den er ikke veldig godt egnet for bruk i lyse rom, men det gjelder de aller fleste hjemmekinoprojektorer. HD200X er mer lyssterk, men har desto dårligere kontrast og sortnivå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •