Problem med TW5000 LCD projektor - Reklamasjon?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med TW5000 LCD projektor - Reklamasjon?

Jeg har oppdaget at jeg får enkelte horisontale og verticale linjer som fremstår som litt lysere enn resten av bildet i enkelte filmscener. Mener jeg leste at dette var en svakhet med LCD projektorer, at LCD brikkene er delt opp i sektorer.

Jeg har også en svak pixelforskyvning som gjør at et testbilde med hvite striper på blå bakgrunn fremstår mer som en grøn og en rød stripe ved siden av hverandre hvis jeg står litt nærmere skjermen enn normal sitteavstand. Jeg føler at dette går marginalt utover skarpheten utn at det er veldig lett å påpeke eller bevise.

Det siste problemet har jeg vært klar over siden projektoren var ny, men det første jeg nevner er noe jeg ikke har sett før nå, og det er veldig plagsomt når man først har bitt seg merke i det.

Kan det være en sammenheng, at pixelforskyvningen fremhever det andre problemet? Kommer man vanligvis noen vei med å klage?

EDIT: Et annet nytt problem er at projektoren glir litt ut av fokus. Dette var ikke et problem da projektoren var ny for et halvt år siden...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Jeg har oppdaget at jeg får enkelte horisontale og verticale linjer som fremstår som litt lysere enn resten av bildet i enkelte filmscener. Mener jeg leste at dette var en svakhet med LCD projektorer, at LCD brikkene er delt opp i sektorer.
    Har du sjekket at det ikke er lerretet som lager de vertikale strekene du ser? Jeg har sett denne typen fenomen mange ganger, og veldig ofte er lerretet skyld i de linjene du ser. Klarer du eventuelt å ta bilde av det du ser?

Jeg har også en svak pixelforskyvning som gjør at et testbilde med hvite striper på blå bakgrunn fremstår mer som en grøn og en rød stripe ved siden av hverandre hvis jeg står litt nærmere skjermen enn normal sitteavstand. Jeg føler at dette går marginalt utover skarpheten utn at det er veldig lett å påpeke eller bevise.
    Dette er er helt normalt, og det er ingen grunn til reklamasjon. Dersom du ikke plages av dette fra normal sitteposisjon så hadde jeg vel ikke brydd meg så veldig mye dersom det var meg. Stort sett alle LCD projektorer, eller LcOS og SXRD for den saks skyld, har mer eller mindre konvergensfeil.

Kan det være en sammenheng, at pixelforskyvningen fremhever det andre problemet? Kommer man vanligvis noen vei med å klage?
    Jeg tviler på at fenomenene henger sammen....

EDIT: Et annet nytt problem er at projektoren glir litt ut av fokus. Dette var ikke et problem da projektoren var ny for et halvt år siden...
    Dette er også en ting mange andre eiere av Epson projektorere opplever. Dersom fokusvandringen er veldig stor på din projektor så kan du muligens reklamere. Dersom den er av "mindre grad" så må du nok leve med det, inntil det eventuelt blir mer markant.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har reklamert på dette to ganger.
    fikk til slutt ny projektor fra Epson.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Har du sjekket at det ikke er lerretet som lager de vertikale strekene du ser? Jeg har sett denne typen fenomen mange ganger, og veldig ofte er lerretet skyld i de linjene du ser. Klarer du eventuelt å ta bilde av det du ser?

Dette er er helt normalt, og det er ingen grunn til reklamasjon. Dersom du ikke plages av dette fra normal sitteposisjon så hadde jeg vel ikke brydd meg så veldig mye dersom det var meg. Stort sett alle LCD projektorer, eller LcOS og SXRD for den saks skyld, har mer eller mindre konvergensfeil.

Jeg tviler på at fenomenene henger sammen....

Dette er også en ting mange andre eiere av Epson projektorere opplever. Dersom fokusvandringen er veldig stor på din projektor så kan du muligens reklamere. Dersom den er av "mindre grad" så må du nok leve med det, inntil det eventuelt blir mer markant.
    Jeg har et dreamscreen lerret hvor det ikke er mulig å se noen feil på selve lerretet. Jeg skal prøve å ta et bilde av det... Takk for svar Ak

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spacefrog
    Eg har reklamert på dette to ganger.
    fikk til slutt ny projektor fra Epson.
    Ok, det er bra. Da er det håp hvis det blir veldig plagsomt....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Når jeg ser nærmere på lerretet inn fra siden er det faktisk nyanseforskjeller på duken i de områdene som jeg her mest plaget. Dette er nok da årsaken til problemet som oppleves som streker! Det var ikke bra, men bedre enn feil på projektoren... Takker!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg ser nærmere på lerretet inn fra siden er det faktisk nyanseforskjeller på duken i de områdene som jeg her mest plaget. Dette er nok da årsaken til problemet som oppleves som streker! Det var ikke bra, men bedre enn feil på projektoren... Takker!
    Du kane enkelt teste dette ved å henge opp et hvitt A3 ark på lerretet og se om problemet da forsvinner der hvvor arket er. Uansett er det som du sier selvsagt bedre at feilen ligger på lerretet enn på projektoren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •