Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 58 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1155
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Men det blir da uansett ikke aktuelt å sammenligne med en HD2+, men derimot er 480p DLP. Hvilken ser man da mest screendoor på?
    Oppløsningen på AE700 = 1280x720
    Oppløsning på HD2+ = 1280x720
    Oppløsning på 480p DLP = 854x480

Så det er vel HD2 en bør sammeligne med? Eller tenker du pris?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris ja, selvfølgelig. Det er da liten tvil om et produkt til dobbel pris er markant bedre, ellers er det noe alvorlig galt.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Sitat Opprinnelig postet av Cal Apone
    Den andre har sett den på et 120" lerret. Han sa
    -------------------------
    Actually, I am not sure where the original poster saw the 700, but I saw it over at the Crown Plaza. The 700 had it's own full room and the image was BIG ... like 120+ inches diagonal. I have pretty good eyesight and couldn't see screendoor (as we know it) from 5-6 feet back. Unless, of course, you REALLY stared at the screen on a solid color background and were looking for it.
    ---------------------
    Denne karen MÅ være svaksynt, for D4 panelene kan ikke trylle.
    Det virker ikke som om det er så mange som har testet hverken AE500 eller AE700 skikkelig av dem som til daglig eier DLP. Det som skiller Panasonics LCD-projektorer fra de andre er Smooth Screen-teknologien som skal redusere screendoor. Om denne teknologien har noen effekt på vertical banding er ukjent for meg. Det er nok mange som vil innvende at alle projektorer har Smooth Screen hvis de defokuseresen tanke, men jeg tror at Smooth Screen teknologien har en smoothing som ikke er helt gaussfordelt, slik det blir når man stiller litt ut av fokus.

For dem som husker tilbake til AE200 og AE300, så fikk Panasonic MYE skryt for akkurat denne teknologien som motvirket synlig screendoor. Ser ingen grunn til teknologien ikke fortsatt skulle ha sin misjon.

Men det er som dere sier. Vi VET ikke før vi har sett AE700 selv. Men det er mange kresne hjemmekinoeiere der ute som har levd godt med AE300. Så med den økte oppløsningen, opp mot 2000:1 i kontrast og lens shift i tillegg, så blir Panasonic plutselig aktuell igjen, spør du meg! Den som lever får se.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Men det blir da uansett ikke aktuelt å sammenligne med en HD2+, men derimot er 480p DLP. Hvilken ser man da mest screendoor på?
    Oppløsningen på AE700 = 1280x720
    Oppløsning på HD2+ = 1280x720
    Oppløsning på 480p DLP = 854x480

Så det er vel HD2 en bør sammeligne med? Eller tenker du pris?
    Det er etter min mening mest naturlig å teste 1280x720 LCD mot Matterhorn-oppløsning på DLP. BenQ har jo brakt denne oppløsningen ned i samme prisleie som 1280x720 LCD.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir vel det om ikke så lenge. Men akkurat når er det 5500,- mellom billigste 720 LCD og billigste Matterhorn.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal vel ikke sammenligne det billigste av begge leire hele tiden?
    Poenget må jo være å trekke sammenligninger på kvalitet på projektorer i samme prisleie.

De nye LCD-ene (AE700 etc) kommer vel til å havne der BenQ 7800 er i dag.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AE700 vs SP4805

Tror dere denne projektoren har bedre bilde enn SP4805?

Skal kjøpe 4805 i morgen, men bør jeg heller vente på AE700? Kalde føtter. Jeg så AE500 og SP4805 i Sverige, og konkluderte med at 4805 hadde bedre bilde: AE500 var stripete/hakkete mellom kontrastene når bildet beveget seg (f.eks om man så på konturene på den hvite lua på kapteinen i filmen U751).

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AE500 var stripete/hakkete mellom kontrastene når bildet beveget seg (f.eks om man så på konturene på den hvite lua på kapteinen i filmen U751)
    Høres mer ut som deinterlace-artifakter. De brukte antagelig en dårlig bildekilde (s-video eller ikke-progressivt komponent). Når man sammenligner projektorer må man sørge for at alle andre komponenter og tilkoplinger er sammenlignbare.

John Roger

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jorojo: Det var selgeren som viste meg denne forskjellen til fordel for 4805. Så det da tydelig selv. Jeg spurte om det var samme dvd-spillere og kabler, da sa han at AE500 faktisk hadde bedre spiller osv, så det skulle ikke være det. Men 4805 er kanskje bedre dersom kildene er "like dårlige" til begge projektorene i dette tilfellet?

Ikke meningen å spore av denne tråden.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men 4805 er kanskje bedre dersom kildene er "like dårlige" til begge projektorene i dette tilfellet?
    Ja, det er riktig at 4805 har bedre innebygd deinterlacer.

Uansett bør ikke deinterlacing gjøres i projektoren, men i DVD-spilleren eller HTPC'en.

John Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet når denne DLP-killeren kommer til Norge ?

Se forøvrig rapport fra Cedia Trade Show: http://www.projectorcentral.com/cedia_2004.htm

.... hadde bestemt meg for å kjøpe Hitachi PJ-TX100, så kom jeg fram til at jeg heller burde satse på BenQ Pe7800 pga bedre kontrast og svartnivå, men nå ser det ut for at Panasonic PT-AE700 vil forene både ønsket om høy oppløsning, høy kontrast/sortnivå, lavt screendoor og ikke minst lav pris.....

Hvor skal dette ende? Det ser ut til at projektorkjøpet blir utsatt nok en gang....

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artikey
    Se forøvrig rapport fra Cedia Trade Show: http://www.projectorcentral.com/cedia_2004.htm
    Synes denne var veldig interresant...
    Furthermore, the AE700 appears to beat every other projector under $10,000 in one extremely remarkable way: pixel structure is almost invisible. Standing 12 inches from a 100" diagonal screen, the pixel structure is barely detectable. We did not expect that an LCD projector would ever outperform a high resolution DLP product in the area of pixelation, but last weekend we saw it live.
    Så en god del pixler på en PJ-TX100 og skjønte hva de mente som sa at 800x600 dlp er bedre enn disse wxga lcd-projektorene...
    Men hvis dette stemmer om AE700 så får en håpe at VB ikke er noe problem med den...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser av prisjakt.nu at flere svenske nettbutikker allerede nå har startet forhåndssalg av denne projektoren. Laveste pris tilsvarer ca 16000 NKR.

De svenske nettbutikkene ser ut til å få den til lager 30. september.

17 svenske nettbutikker har allerede startet salget - ingen norske - merkelig ...

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    me. Of course there are a lot of DLP projectors using the 1280x720 format as well. But they are relatively expensive, and none of them are anywhere close to the street prices we expect the Panasonic AE700 will be selling for
    Er 16000kr street prices? La oss håpe den fort synker til 8-10k

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    Er 16000kr street prices? La oss håpe den fort synker til 8-10k
    Hvorfor skulle den det?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei folkens, vennligst forsøk å forholde denne tråden teknisk, og lag heller en ny tråd der dere diskuterer pris! (på den måten kan folk som leser om PT-AE700 om 6 mnd slippe lese om hva folk trodde utviklingen ville bli prismessig, som uansett er totalt uinteressant hvis en lurer på noe teknisk med projektoren!)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tar sjansen på å sitere mer av det som står på projectioncentral sin Cedia-rapport:
    First, consider the Panasonic AE700. This is a 1280x720 resolution projector rated at 2000:1 contrast and 1000 ANSI lumens. If you are a new reader to this site, 2000:1 contrast represents a new and vital breakthrough in LCD contrast performance. The increase in contrast is achieved in part through a dynamically reconfiguring variable aperture (iris), that adjusts itself to the brightness level of the image on a frame by frame basis. Practically speaking, it means you get better color saturation, shadow detail, and black levels than ever before from LCD technology. Furthermore, the AE700 appears to beat every other projector under $10,000 in one extremely remarkable way: pixel structure is almost invisible. Standing 12 inches from a 100" diagonal screen, the pixel structure is barely detectable. We did not expect that an LCD projector would ever outperform a high resolution DLP product in the area of pixelation, but last weekend we saw it live.

In addition, a variety of other features have been incorporated into the AE700--a 5000 hour lamp life, extremely low fan noise, horizontal and vertical lens shift, and an HDMI interface. It also has an extremely long 2.0x zoom range that lets you achieve a 100" diagonal image from a throw distance of anywhere from 10 to 20 feet. That means it will fit into a wide variety of different viewing room environments. But perhaps most importantly, it has an advanced 10-bit color processing system that is capable of producing over one billion colors rather than the typical 16.7 million, which is extremely rare on products in this price range. Thus it can deliver more realistic, natural color than was achievable on earlier generation products. Overall, we thought last year's entry from Panasonic, the AE500, was a great machine for the money. This one appears to be a thorough transformation of the AE500, improving upon it in virtually every important respect. The AE700 is expected to ship in the next four to six weeks. We will review it as soon as possible.
    Hvis dette med usynlig pixelering og screendoor stemmer, og VB heller ikke er noe problem, så er dette etter min mening en sensasjon. Hvis den lever opp til de andre spesifikasjonene også, så må jo dette være en DLP-killer i de lavere prisklassene. For det er jo sortnivå, pikselering/screendoor og VB som har vært de tradisjonelle ankepunktene mot LCD når man har diskutert hva man får for pengene. På ren oppløsning, støy og features har vel LCD ledet en stund... Var på nippet til å skaffe AE300 da den var på vei ut, bare for å ha en "vente-projektor". Men både AE300 og AE500 hadde en sær bilde-offset som gjorde den uinteressant. Men med lens shift, og kanskje markedets største zoom range, så er AE700-projektoren blitt svært plasseringsvennlig. Panasonic har jo flere ganger vist at de kan bildeprosessering, så det tviler jeg ikke på at de har fått til her også.

Jeg kan ikke si annet enn at jeg er VELDIG spent.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvordan det blir med støy fra den irisen jeg?
    Det er jo et forferdelig spetakkel når man justerer iris på de projektorene som har manuell justering fra fjernkontrollen. Tenker med skrekk og gru på om den motoren skulle gå hele tiden.
    Håper de har valgt en annen løsning en "vanlig" iris servo motor.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hvordan det blir med støy fra den irisen jeg?
    Det er jo et forferdelig spetakkel når man justerer iris på de projektorene som har manuell justering fra fjernkontrollen. Tenker med skrekk og gru på om den motoren skulle gå hele tiden.
    Håper de har valgt en annen løsning en "vanlig" iris servo motor.
    Og tenk om det fungerer! Dette blir jo bare spekulasjon. Du har jo selv testet en LCD nylig (var det Hitachi PJ-TX100?) som etter ditt utsagn hadde akseptabelt sortnivå. Det er vel ingen grunn til at Panasonic ikke skulle ha fått til dette på en god måte. De som har sett AE700 nevner jo ikke dette som noe problem, men det er jo vanskelig å bedømme slikt i støyende messelokaler.

La meg si det slik: Hvis Smooth Screen teknologien er utviklet til å bli så bra som projectorcentrals Cedia-rapport indikerer, og det fjerner synlig VB og screendoor. Og hvis sortnivået fungerer som spesifisert og irisen ikke støyer plagsomt... Ville du da ha vesentlige ankepunkter igjen i forhold til LCD kontra DLP da, Hi-Fil? Vet jo at DLP nå kommer opp i enda bedre kontrasttall, men det alene er vel ikke nok, spesielt ikke hvis LCD nå med AE700 får overtaket på oppløsning, både teoretisk og praktisk i prisklassen under 20000 kr (projectorcentral-gjengen sier jo under 10000$ :shock: men det er sikkert å ta vel hardt i...).

Som sagt: Jeg gleder meg, men tror ikke på julenissen. Spesifikasjoner er en ting, og praksis en annen. Sanyo Z2 var det store forventninger til, men støv og VB var problem også der. Det er i det hele tatt klart at man skal være skeptisk til spesifikasjoner og messeskryt, men det er jo lov å være spent. Så får vi se om de harde pakkene denne gangen virkelig er kule eller om det bare er sokker i pappkartong nok en gang.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende å se. Jeg har blitt skuffet over hypede spesifikasjoner x antall ganger før, så jeg har sluttet å tro dem. Tror det jeg ser, og gleder meg til å se både HS50 og AE700.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 7 av 58 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •