Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 58

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 58 av 58 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58
Viser resultater 1,141 til 1,155 av 1155
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har akkurat handlet ny lampe til min JVC fra Advanced Lamps, og er strålende fornøyd!
    Bestilte lampa på fredag 6.11, og mandag 9. kl.11:30 stod UPS på døra her! :-D
    Kan hende du får ny lampe billigere et annet sted, men neppe med så ekspeditt levering som fra A.L!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av don
    Hei

Da jeg har jeg fått bekreftet at kabel for overføring av ny firmware er på veg ifra statene:-D
    Håper å bli kvitt whiteflash og noe VB.
    Skal komme tilbake med hvordan det gikk når jeg får den i posten, er det noen som er interesserte i lån av denne må de bare ta kontakt

Du skulle ikke tilfeldigvis ha denne kabelen fremdeles, eller vite hvor det er mulig å få tak i en idag ?

Evnt, er det noen andre der ute som sitter på en slik kabel, eller har tips om hvor jeg kan skaffe meg en ?

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke lest igjennom hele tråden, så det er mulig dette har vært oppe før.

Har koblet på en Sony BDP370 blu-ray spiller via en Denon AVR-2807. Jeg får ikke bilde på projektoren om jeg kjører 1080p ut fra spilleren (har prøvd hdmi direkte til pj også, samme resultat). 720p funker fint. Jeg skjønner jo at det er fint lite å hente på å kjøre høyere oppløsning inn, men for nysgjerrighets skyld - støttes ikke 1080p?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kabelen din lang? Og er den "godkjent" for og takler 1080p signalet?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en Supra på 12 meter som kostet alt for mye..

Fant noe skriverier på et forum om AE700, riktignok i en litt annen sammenheng:

640 x 480 at 60Hz
    800 x 600 at 60Hz
    856 x 481 at 60Hz
    1024 x 768 at 60Hz
    1280 x 720 at 60Hz
    1360 x 765 at 60Hz
    1920 x 1080 at 25Hz
    1920 x 1080 at 30Hz

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en slik projektor selv for noen å siden.

PT-AE700 er en HD-ready projektor. Den støtter max 1080i60 på HDMI inngangen.

Du har ikke noe å hente på å sende 1080p til den i det hele tatt (siden projektoren har en oppløsning på 1280x720). Det greieste for din del er å sette spiller til å gi ut 720p. Grunnen til der er at deinterlacingen fra 1080i ikke er projektorens sterkeste side, så 720p gir nok bedre bildekvalitet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det, men projektoren skal uansett klare å nedskalere til 720? Ofte har problemet i slike tilfeller vært kabelen. Er ikke kablen konstruert for å takle båndbredden i 1080p, vil du ikke få bilde.

Bottom line: La spilleren foreta deinterlacingen og send et 720p-signal til projektoren.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Enig i det, men projektoren skal uansett klare å nedskalere til 720? Ofte har problemet i slike tilfeller vært kabelen. Er ikke kablen konstruert for å takle båndbredden i 1080p, vil du ikke få bilde.
    Nei, den klarer ikke å nedskalere 1080p til 720p. Den kan ikke motta 1080p i det hele tatt (hverken 1080p24, 1080p50 eller 1080p60). Den er rett og slett for gammel til det. Husk at denne projektoren er fra tiden med DVD. Den ble lansert omtrent da oppskalering av DVD til 720p og/eller 1080i begynte å komme i spillere under kr. 10.000,- Det er noen år siden (6 år eller så).

Kabelen kan selvfølgelig ha et problem den også, men det finner du ikke ut før du kobler den til en 1080p TV eller projektor. Det vil du aldri kunne finne ut av med denne projektoren, så det kan elimineres i denne sammenhengen.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Jeg har ikke lest igjennom hele tråden, så det er mulig dette har vært oppe før.

Har koblet på en Sony BDP370 blu-ray spiller via en Denon AVR-2807. Jeg får ikke bilde på projektoren om jeg kjører 1080p ut fra spilleren (har prøvd hdmi direkte til pj også, samme resultat). 720p funker fint. Jeg skjønner jo at det er fint lite å hente på å kjøre høyere oppløsning inn, men for nysgjerrighets skyld - støttes ikke 1080p?
    Det samme skjer om jeg stiller oppløsning til 1080p ut fra Marants DV-7001 DVD-spiller. 1080i og alt under det takler Panasonic-en greit. Har samme projektor.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Nei, den klarer ikke å nedskalere 1080p til 720p. Den kan ikke motta 1080p i det hele tatt (hverken 1080p24, 1080p50 eller 1080p60). Den er rett og slett for gammel til det. Husk at denne projektoren er fra tiden med DVD. Den ble lansert omtrent da oppskalering av DVD til 720p og/eller 1080i begynte å komme i spillere under kr. 10.000,- Det er noen år siden (6 år eller så).

Kabelen kan selvfølgelig ha et problem den også, men det finner du ikke ut før du kobler den til en 1080p TV eller projektor. Det vil du aldri kunne finne ut av med denne projektoren, så det kan elimineres i denne sammenhengen.
    Stemmer det, husker det når du sier det. Jeg har jo hatt denne selv, men det er nå snart 5 år siden og husken er ikke det den engang var.... ;-)

Uansett; vi er enige om at det beste bildet mest sannsynlig vil være å la spilleren sende ut 720p til PJ.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jo det oppklart Årsaken til at jeg lurte på dette var at jeg testet BD-spilleren mot en fullhd plasma med 1080p ut før jeg testet i kinoen. Da ble det altså ikke bilde, og jeg måtte koble til plasmaen for å redusere oppløsningen og prøve på nytt. Ble altså bare litt nysgjerrig på hva projektoren taklet på inngangen selv om det opplagte valget er 720p. Takk for gode svar.

Da gjelder det å få rettet opp i neste problemstilling...det ser ikke ut til å være projektoren som er problemet så langt.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel projektor og gammel tråd, men min er bare gått 1500 timer og har nå tatt kvelden med det som ser ut som en defekt powermodul. Irriterende. En bekjent har også denne modellen med samme feil. Sikkert rimeligst å få tak i en brukt pj med en annen defekt og plukke deler fra den.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne - er det flere som har opplevd denne feilen, og hvordan fikk dere i så fall rettet den?

Har demontert og montert projektoren, og det gikk helt greit. Strømforskyningskortet sitter slik at det meste av enheten utenom optikk må demonteres for å komme til. Leser at komponenten som feiler på kortet er MR20T1:

Har imidlertid store problemer med å finne ut hvor den kan skaffes. Om jeg fikk fatt på en slik kunne jeg jo bare byttet den og håpet på det beste.

Synes ikke at en så gammel projektor er verdt å koste på over $100+frakt+mva som et nytt komplett kort koster fra Panasonic. Er vel ikke så mange timene til problemer med blåfilter og lampe dukker opp, men med en bruk på 2-300 timer i året kan den vel vare ei stund til om jeg får den opp og gå. Kr. 14.000 for 1500 timers bruk må være det dårligste kjøpet jeg har gjort, og det er ikke fristende å kjøpe den neste projektoren fra Panasonic når jeg leser om alle feilene med 700.

Innspill mottas med takk. Hvis noen har en defekt 700 liggende (så klart med annen feil enn min) er jeg interessert i å kjøpe.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en sånn en liggendes. Feilen du nevner skjedde med min for et par år siden. Gikk på garantien den gang. var et firma i Kristiansand mener jeg å huske som tok seg av rep. Ellers er det mulighet for å kjøpe min for et par høvdinger... Den er helt i orden og gått ca like langt som din. Hadde tenkt å bruke den i et annet rom men blir visst til at den står nedpakket i boden...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått projektoren i orden. En hyggelig bruker her på forumet hadde sendt sin inn til Panasonic og fått en såpass stiv pris på reparasjon av en feil i optikken at det ikke lønte seg, og jeg fikk denne mot å betale frakten tilbake fra Panasonic. Nå er min oppe og går med ny strømforskyning, nyere hovedkort med nyere firmware og en betydelig friskere pære - med et stort løft i bildekvaliteten i forhold til slik den var. Ganske fornøyd nå

Den kritiske komponenten som feiler på strømforskyningskortet ser annerledes ut på deleprojektoren, så det er muligens en forbedret utgave. Sistnevnte pj er produsert et halvår senere enn min.

Side 58 av 58 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 54 55 56 57 58

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •