Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 58 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 1155
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD-avspilling fra Xbox 360

Jeg har et lite problem med min PT-AE700E som kommer kun ved DVD-avspilling via Xbox 360. Jeg får mørke semitransparente horisontale linjer som beveger seg på bildet, og det forekommer kun ved DVD-avspilling fra 360-en.

Alt annet fra 360-en går helt fint, og det er heller ikke noe problem å kjøre DVD fra en vanlig DVD-spiller. Jeg har to spørsmål relatert til dette - Kan det fikses på noe enkelt vis? Vil jeg støte på samme problem med den eksterne HD DVD-spilleren til Xbox 360?

Har lagt merke til at Xbox 360 spiller av DVD i 625p, så det kan være mulig at det er dette som skaper problemet? Xbox-en er koblet opp med komponent.
    Får desverre ikke postet bilder nå som jeg er på jobb.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

http://www.pricejapan.com og kjøp av pæra

Hei
    Hva slag lampe er dette

PriceJapan.com

Det finnes jo 2 forskjellige lamper en U modell som er dårligere for USA og en annen modell uten U som er bedre. Noen som kjøpt denne og har noen erfaring ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har hatt 700'en ganske lenge nå, og synes fortsatt det gir gode filmopplevelser i kjellerstua. Er beviselig ikke noen stor feinschmecker siden utviklingen raser av gårde uten at jeg gidder å henge på..., men regner med at skarpheten i bildene kan bli bedre ved å skifte ut dvd-spilleren?

Har en Pioneer dv350 fra 2004. En aktuell erstatter er Pioneer dv600, som er billig (ca 1700 levert) og skal være bra. Oppo er sikkert bra, men styret med firmware-oppgraderinger kan jeg være foruten.

Tviler på om projektoren yter blu-ray rettferdighet, og uansett synes jeg blu-ray fortsatt er for dyrt, så det anser jeg å være uaktuelt.

Noen som kan ta seg bryet med å gi råd om oppgradering av dvd-spiller er fornuftig, og evt anbefalinger?

mvh piip

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Styret med firmware trenger du ikke stresse med, den er god i utgangspunktet. Prisen er også god, og du vil oppleve en klar forbedring.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, altec.
    Ser du har samme projektor og da konluderer jeg med at oppgradering er fornuftig=nødvendig. Forresten morsomt at det ikke bare er meg som lever med fossilet :-) Eneste "problem" er at jeg da må vurdere Oppo igjen, men det er jo greit siden mange har positive opplevelser med Oppoene.
    Tar gjerne imot noen flere innspill før jeg kaster ut sedlene...

mvh piip

Newcomer Enviro sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har ikke tenkt å bytte ut min AE700 med det første, men jeg vurderer en Blue Ray-spiller.

I dag sitter jeg ganske nært lerretet, ca. 3m med 92", så jeg lurer rett og slett på hvor mye det er å hente i bildekvalitet på min AE700 ved å gå over til Blue Ray, kontra standard DVD (over Scart RGB)?

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye

Bare bruk av HDMI fra DVD gir et merkbart løft, og når du mater den HD-signaler i tillegg så vil du nok smile stort.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Norsk manual

Er det none som har liggende den norske eller en nordisk manual i PDF til PT-AE700E ? Kontakt meg eller legg ut link til manualen her eller last den opp som vedlegg til ditt svar.
    Har prøvd å google etter den, men ser ut som om panasonic har fjernet den fra sine sider.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe spes du lurer på i manualen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Norsk manual

Sitat Opprinnelig postet av akke
    Noe spes du lurer på i manualen?
    Nei bare ville ha den i digitalt format.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dårlig lys-styrke

Hei.
    Opplever at jeg omentrent over natten får betydelig mørkere bilde fra min projektor, uten å ha gjort noen justeringer selvsagt. Kan det være pæren som står i som begynner å bli sliten? Den har nå gått ca 1300 timer med "lamp power" på low. Er nesten klin umulig å se hva som skjer på lerret hvis det ikke er helt mørkt i rommet.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JOHO
    Er det none som har liggende den norske eller en nordisk manual i PDF til PT-AE700E ? Kontakt meg eller legg ut link til manualen her eller last den opp som vedlegg til ditt svar.
    Har prøvd å google etter den, men ser ut som om panasonic har fjernet den fra sine sider.
    hva er problemet med den engelske versjonen? Den ligger jo tilgjengelig på Panasonic's hjemmeside.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Unnamed F
    Hei.
    Opplever at jeg omentrent over natten får betydelig mørkere bilde fra min projektor, uten å ha gjort noen justeringer selvsagt. Kan det være pæren som står i som begynner å bli sliten? Den har nå gått ca 1300 timer med "lamp power" på low. Er nesten klin umulig å se hva som skjer på lerret hvis det ikke er helt mørkt i rommet.
    Det var det som skjedde da min pære gikk første gangen. Plutselig var det bare 10% lysstyrke...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runer
    Det var det som skjedde da min pære gikk første gangen. Plutselig var det bare 10% lysstyrke...
    Hvor kjøpte du ny pære da? Mener å huske at de kostet rundt 2500kr da jeg kjøpte den, men ligger langt over 3K nå!!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For et år siden kjøpte jeg fra pricejapan.com til ca 1900, men nå er vel YEN kursen slik at det kanskje ikke lønner seg lengre...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekka ut import fra det store utlandet, men havnet på rundt 2500 uten mva og frakt. Endte opp med å handle hos Nett&Data, fikk den til nettopris der, siden jeg kjøpte projektorn der. Kom på 2740kr. Helt greit egentlig. Bytta du pæra selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du har et normalt antall tommeltotter går det greit å bytte pære.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dær var lampa på plass å projektoren ble som ny. Takker for svar her på forumet:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware upgrade

Hei

Da jeg har jeg fått bekreftet at kabel for overføring av ny firmware er på veg ifra statene:-D
    Håper å bli kvitt whiteflash og noe VB.
    Skal komme tilbake med hvordan det gikk når jeg får den i posten, er det noen som er interesserte i lån av denne må de bare ta kontakt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i likhet med mange andre her en PT-AE700 med pære som er i ferd med å si takk for seg (mørkt bilde), så er på jakt etter en ny og rimelig fix.

Noen som har vært borti denne varianten? Rimelig, men er vel kanskje uorginalt?
    Genuine AL™ ET-LAE700 Lamp & Housing for Panasonic Projectors - Advanced Lamps, LLC

Ellers ser det ut for at man får pære i Japan for rundt 20-22.000yen som med dagens kurs blir ca.1400kr.

Side 57 av 58 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •