Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 58 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 1155
    Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har samme problem selv nå(mangler ca.3cm over og under), monterte den nye DVI-HDMI kabelen i dag. Og jeg synest at det er litt irriterende at den "klipper" bort 20pixler som du sier. Skulle gjerne vist dette før jeg laget lerretet mitt så jeg slapp å få stripe over og under... Er eneste muligheten å zoom ut i bredden for å fikse det, og det er ingen mulighet her.

Og hvorfor kutter den 20pixler fra signalet??? gjelder dette spesielt AE700 eller alle?

Hvilken "picture mode" er best å bruke for å skåne pæren, eller holder det bare å ha pæren på low?

Mvh
    kas

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kas
    Og hvorfor kutter den 20pixler fra signalet??? gjelder dette spesielt AE700 eller alle?

Hvilken "picture mode" er best å bruke for å skåne pæren, eller holder det bare å ha pæren på low?
    Jeg vet ikke hvorfor den klipper 20-pixler, men det er mange projektorer og TV'er som gjøre rare ting med signalet på HDMI-unngangen. Teknisk sett er det sikkert en grunn til at Panasonic har valgt å gjøre det slik. Akkurat dette tilfellet gjelder alle Panasonic PT-AE700, uansett firmware. I nyeste firmware kan en skru av og på denne innstillingen, tror den heter HD-overscan eller noe slikt i service menyen. Om en skrur denne av, får en fremdeles ikke med de ca. 20 pixlene som mangler i forhold til det bildet projektoren mottar. Den fyller likevel ut skjemen (tror jeg). Den gjør en liten forstørrelse eller noe slikt ser det ut til. Du kan jo teste å skru av funksjonen og se hvordan det går (på eget ansvar selvfølgelig). Det står noen innlegg tilbake hvordan en kommer inn i service menyen.

Jeg bruker picture mode "normal" med fargetemperatur = -1 som utgangspunkt for klaibrering. Dette skal i utgangpunktet ligge nærmest opp mot 6500K, som kanskje er idealet for mange av oss entusiaster...

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være at den står skjevt, litt vendt nedover eller noe sånt. Sjekk med water osv. hadde samme problem.

du kan også bruke Keystone, men denne reduserer skarpheten på bildet et lite hakk. ikke no særlig akkurat det.

det kan også være at hvis du har satt den spaken du styrer lampa med helt nederst så har bildet blitt et par cm buet....pga linseformen. så sett aldri spaken helt ned.

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Det kan være at den står skjevt, litt vendt nedover eller noe sånt. Sjekk med water osv. hadde samme problem.

du kan også bruke Keystone, men denne reduserer skarpheten på bildet et lite hakk. ikke no særlig akkurat det.

det kan også være at hvis du har satt den spaken du styrer lampa med helt nederst så har bildet blitt et par cm buet....pga linseformen. så sett aldri spaken helt ned.
    Hmmm...dette kan nok være svaret på hvorfor bildet ble riktig før da projektoren stod omtrent midt mot lerrettet.

Hvordan skal man da kunne takmontere projektoren og unngå problemet med å fylle lerrettet. En takmontert projektor vil jo i de fleste tilfeller ikke peke midt mot lerrettet. Da må man jo enten skråstille projektoren, flytte spaken ned og evt. bruke keystone. Jeg trodde en god blanding av dette ville gi det beste resultatet. Jeg ønsker i hvertfall ikke en takmontert projektor som henger 1 m ned midt i stua. Må jeg da bare akseptere at bildet ikke blir helt 16:9?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av taita
    Hvordan skal man da kunne takmontere projektoren og unngå problemet med å fylle lerrettet. En takmontert projektor vil jo i de fleste tilfeller ikke peke midt mot lerrettet. Da må man jo enten skråstille projektoren, flytte spaken ned og evt. bruke keystone. Jeg trodde en god blanding av dette ville gi det beste resultatet. Jeg ønsker i hvertfall ikke en takmontert projektor som henger 1 m ned midt i stua. Må jeg da bare akseptere at bildet ikke blir helt 16:9?

Ved takmontering er det viktig (like viktig ved hyllemontering) at PJen henger vinkelrett og i vater i forhold til lerretet. Så kan du justere med lens-shift for å tilpasse bildet til lerretet. Ved å vinkle projektoren oppnår du med en gang skjevheter i bildet som kan korrigeres med keystone, som absolutt ikke er å anbefale. Løsningen blir da å henge PJen så langt ned fra taket at dette er mulig. Ved normal takhøyde på 240 cm er dette ikke noe problem, da optikken i AE-700 takler dette.

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott...takk skal du ha!. Må teste dette når jeg kommer hjem. Hehe...dette stod sikkert i bruksannvisningen

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, veldig viktig at det er i vater og vinkelrett. Fiks det først. Så ordner du med bildeinnstillingene. Jeg har projektoren ganske høyt på en hylle, og nå har jeg så og si perfekt bilde. Eneste er at den buler litt innover nederst i bildet. 0,5 cm ca. avvik ved midten. men det er bare pirk. Man legger ikke merke til det. Bruker heller ikke keystone siden det roter til bildet. Huff og skam..

Bare prøv deg fram. Hadde akkurat samme problemet selv, og nå sitter jeg med perfekt bilde. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 12 meterskabelstrekk på min AE700 (dvi-hdmi). Skjer det en forsinkelse i bildet når det er så lange strekk? Tenker i form av lipsync-problem da jeg tydeligvis ikke har noen mulighet til å justere dette på noen av komponentene mine. Dette merker jeg spesielt godt på enkelte filmer og mindre på andre..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke lip-sync problemer fra lange kabelstrekk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kan det skyldes da??

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lip-sync problemet skyldes at bildeprosesseringen tar lenger til enn lydprosesseringen. Derfor har de fleste receivere mulighet til å forsinke lyden (lip-sync).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vet jeg men når jeg har på både tv og projektor samtidig og ser samme bilde henger pj'n etter ca et halvt sekund. Så jeg antar at enten er det noe galt med ledningen eller så er det projektoren det er noe galt med?!?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det tydeligvis bildeprosesseringen i projektoren som forsinker bildet. Signalene gjennom kabelen går så raskt at du ville ikke kunne måle forsinkelse om kabelen var hundre meter lang engang.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Da er det nok sikkert det ja. Men er det noe jeg kan gjøre med det? Jeg tenker på innstillinger osv. eller er det rett og slett noe galt med den (projektoren)? Forresten takk for svar Gorm...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må bare forsinke lyden gjennom receiveren. Har ikke receiveren din lip-sync funksjon, må du leve med problemet (intill du bytter receiver).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS3 på AE 700

Noen som har forsøkt PS3 blueray på denne projektoren?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er dette en svært gammel og langt på vei utdatert tråd, men jeg prøver allikevel:
    Har noen av dere som fortsatt har denne projektoren, forsøkt å bruke 12v trig-utgangen for å styre f.eks et motorisert lerret?
    Det virker som om utgangen bare leverer noen miliampére, som ikke klarer å trekke et vanlig 12v rele med 80ohm´s spolemotstand.
    Hvordan har dere i så fall løst det?
    Har selvsagt vært i kontakt med teknisk avdeling hos Panasonic, men utrolig nok klarte de ikke å svare på spørsmål om hvor mye man kan belaste trig-utgangen med.
    Men kanskje noen av dere kan?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde triggeren kun var beregnet for å sende et signal til for eksempel en 12v motor, men at denne må ha en egen strømkilde?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen av dere som fortsatt har denne projektoren, forsøkt å bruke 12v trig-utgangen for å styre f.eks et motorisert lerret?
    Det virker som om utgangen bare leverer noen miliampére, som ikke klarer å trekke et vanlig 12v rele med 80ohm´s spolemotstand.
    Jeg kan med 99% sikkerhet si at det kun er et styresignal. Med andre ord må selve motoren få strømmen andre steder fra.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, så raske du / dere var med svar da! :-D Takk!

Ak, du har nok alldeles rett i at det kun er et styresignal ja, noe jeg for så vidt er klar over også.
    Signalet er imidlertid ikke kraftig nok til å trekke releet jeg nevnte, og som i sin tur leverer 220v til lerretsmotoren.
    Jeg kan sikkert ordne det slik at jeg bruker en Op-Amp imellom releet og styresignalet, men tanken var jo å slippe unna mer "tukkel" enn nødvendig.

En annen sak er jo også at en relespole induserer en ganske høy motspenning når 12v fra projektoren slåes av, og det er jo ikke sikkert at elektronikken i denne er særlig begeistret for dette?
    Slik kan man jo unngå ved å montere en sperrediode over relespolen, men det tryggeste er kanskje å bruke litt elektronikk imellom styresignal og rele.

Det pussige er likefullt, at manualen for projektoren ikke forteller noenting om denne utgangen, ei heller kan Panasonic Norge svare?

Takk i alle fall, for rask respons!

Side 56 av 58 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •