Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 58 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 1155
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    har hatt projektoren siden fredagen og jeg er kjempefornøyd. Knall projektor til bra pris!

Newcomer Dr. Brain sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Panasonic Projector PT-AE700E

Jeg er ny i dette gamet.

Jeg vurderer å kjøpe meg en Panasonic Projector PT-AE700E som første projektor.

Kan noen svare meg om dette er er bra valg???

Skal bruke den til DVD film, PS2, Xbox og PC.

Forresten koster denne nå under Kr. 10.000,-

:grin:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Dr. Brain sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Panasonic Projector PT-AE700E

Flott tusen takk. Dette virket betryggende.

Regner med at det er en smal sak å få koblet den til både DVD, PS2, Xbox og PC.??

Kjøper og ett lerret på 214X214. Skulle være grei skuring dette???

Takknemlig for svar. :-)

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min onkel har så å si bestemt seg for å kjøpe denne projektoren, men det er et par ting han lurer på.

Jeg antar et lysegrått lerret vil være det beste valget, men hvilket merke bør han velge, Dreamscreen, Adeo, Greyline?

Og så er det størrelsen på bildet; han hadde sett for seg et lerret (16:9) med en bredde på rundt 170-180 cm, men ifølge Projector Centrals kalkulator, vil han kun få et bilde på 110 cm hvis projektoren står 3 m unna. Stemmer dette?

Jeg vet at jeg kan finne svar på disse spørsmålene hvis jeg leter, men jeg er litt lat, så dere får tilgi meg.

Newcomer JIP sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan en AE700 monteres på samme sted som en AE500? AE700 har jo lense-shift så det skal jo gå bra, men går det utover bildekvaliteten på noen måte?

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Og så er det størrelsen på bildet; han hadde sett for seg et lerret (16:9) med en bredde på rundt 170-180 cm, men ifølge Projector Centrals kalkulator, vil han kun få et bilde på 110 cm hvis projektoren står 3 m unna. Stemmer dette?
    Det er med zoom'en på minimum. Setter du den på max får du en bredde på 215cm. Altså kan du velge en bredde mellom 110cm og 215cm. På 3m avstand ville jeg ha valgt minimum 180cm bredde.

John Roger

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat, da er jo ikke det et problem. Takk for informasjonen. Jeg må innrømme at jeg trodde zoom-funksjonen var til for å kunne zoome inn hvis bildet ble for stort fra den aktuelle avstanden mellom lerret og projektor. Har jeg misforstått helt?

Da jeg monterte min 4805, var jeg bevisst på å bruke minst mulig zoom, så jeg lagde størst mulig bilde, for så å tilpasse bildet til lerretet. Gjorde jeg det motsatte, altså brukte zoomen fullt ut? Er litt forvirret.

Newcomer JIP sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg anskaffer meg en AE700 så vil den som sagt bli plassert der min AE500 sto. Hva er mest fornuftig: Å plassere den på en hylle oppunder taket, eller å henge den opp ned der hvor AE500 hang?
    Linsen kommer til å være rett på øvre kant av lerretet i begge tilfeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JIP
    Om jeg anskaffer meg en AE700 så vil den som sagt bli plassert der min AE500 sto. Hva er mest fornuftig: Å plassere den på en hylle oppunder taket, eller å henge den opp ned der hvor AE500 hang?
    Linsen kommer til å være rett på øvre kant av lerretet i begge tilfeller.
    Tja, AE700en bråker mindre hvis den står i stedet for å henge opp ned. På den annen side, så er det ikke så lett å komme til bryterne oppå projektoren når den står høyt på en hylle. Ikke at det er så viktig. For min del hadde jeg gjort det som ser penest ut, og det er jo avhengig av hva slags hylle/oppheng du har.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare lurte på om det er noen grunn til å frykte at denne prosjektoren blir tatt av markedet etterhvert siden oppfølgeren nå kommer?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt forsvinner denne når AE900 tar over. Jeg vil ikke tro noen sitter med et stort lager av AE700, som er en "utgått" modell. Men i en kort periode selges sikkert de gjenværende AE700 enda billigere enn i dag.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da jeg monterte min 4805, var jeg bevisst på å bruke minst mulig zoom, så jeg lagde størst mulig bilde, for så å tilpasse bildet til lerretet. Gjorde jeg det motsatte, altså brukte zoomen fullt ut?
    Ja, max zoom gir det største bilde.

John Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Irriterende aspekter ved min 700

Har hatt pjen i et drøyt halvår nå (brukt i underkant av 800t), og de er tre aspekter jeg finner spesielt irriterende.

-Flimring / skiftende lysstyrke: Dette pågår i perioder, det kan være vanvittig plagsomt en dag, for å så være borte en annen dag.

-VB: Kraftige striper, spesielt tydelig på ensfargede overflater (f.eks win2k desktop) (PJ står som regel i standby, men har ikke sett noen endring når den av vært slått helt av i over en uke)

-Grønn linje nederst: Dette skyldes vel avvik mellom panelene. Er nok ikke det største irritasjonsmomentet -- men det er jo ikke slik den skal være.

Har enda ikke vært i kontakt med nettdata.no som jeg kjøpte den fra, men tenkte jeg skulle lufte det her på forumet for å se om det har noe for seg, eller om jeg må akseptere at jeg har en "mandagsprojektor".

PJ er som regel koblet til PC via 2*5m DVI, og DVI/HDMI-adapter. Den har også i perioder blitt koblet til PS2 med billig komposittkabel, og eltax dvd-spiller med svideo og komponentkabel, uten at det har hatt noe å si.

Hva mener dere jeg bør gjøre?

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorojo

John Roger
    Takk for oppklaringen.

Huff, jeg skulle jo unngå å bruke zoom. Bør jeg flytte projektoren og skru av zoomen, eller har det lite å si for bildekvaliteten?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorojo

John Roger
    Er litt usikker på denne zoom definisjonen.

For fotografering og zoom linser, betyr å zoome inn, å øke brennvidden i objektivet, og minske betraknings vinkelen, så motivet man zoomer inn blir større på film eller den optiske lcd eller cmos brikka i kameraet. Zoome ut betyr å minske brennvidden og øke betraknings vinkelen som slipper gjennom , og gjøre objektivet mer vidvinklet.

For projektorer, der er jo bildebrikka som viser bildet, like stort hele tiden, så når man har samme kastelengde , vil bildet på lerretet bli større når man gjør brennvidden mindre dvs gjør objektivet mer vidvinklet, og mindre når man øker brennviden til projektor objektivet.

Gennerellt er det vel selve den optiske projektor linsas konstruksjon som avgjør oppløsning og hvilken brennvidde innenfor zoom området som gir det beste projiserte resultatet på lerretet. I fotograferings sammenheng, var det ofte dårligere optiske data for vidvinkel området av zoomen, enn for den høyere brennvidden, og ser man litt på aviket i avstand lyset må gå og vinkelen det projoserte bildet treffer lerretet med, (høyere lysstyrke i midten av bildet enn ut mot kantene) er det mange som sverger til å plassere projektoren med den lengste kastelengda og med objektivet i det området med høyest brennvidde.

Tror det er fort å snakke forbi hverandre når det gjelder zoom, fordi det handeler vel litt om den referangsen og ståstedet man betrakter zoomen fra, enten det er motivet inne søkeren i et kamera, eller den motsatte veien, med det projiserte bildet fra bildebrikka på lerretet.;-)

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for oppklaringen.

Huff, jeg skulle jo unngå å bruke zoom. Bør jeg flytte projektoren og skru av zoomen, eller har det lite å si for bildekvaliteten?
    Skal du vite dette med sikkerhet, børr man finne en optisk test av projektor objektivet, og se hvordan objektivet oppfører seg. Et projektor objektiv er vel på mange måter konstruert billigst mulig ut i fra den oppgaven den skal løse og projektorens krav til oppløsning, bildestørrelser og kaste avstander, så i praksis mistenker jeg forskjellene i zoom området for å være marginale.

Bruk av lensshift i mot justeringens ytterkanter derimot, kan ofte gi større synlige og uønskede resultater i praksis, og børr derfor benyttes med forsiktgighet hvis man er ute etter best optisk bildekvalitet. Den største og styggeste bildeødleggende justeringen man kan gjøre er å tilte projekturen sånn at man får et trapes formet bilde, som man så justerer vinkelrett igjen med den digitale keystone justeringen, det er den justeringen man børr ligge lengst unna, hvis man vil utnytte projektorens bildekvalitet på en god måte.;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jord

Heisann. Håper noen kan svare ganske raskt på dette: I følge den svenske bruksanvisningen som jeg lastet ned fra nettet (fant ikke den norske), må projektoren kobles til jordet kontakt. Gjelder dette i Norge også?

Mvh
    Sven

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et langt og utfyllende svar, ask4me2.

Det var ikke alt jeg skjønte like godt, men det er i allfall betryggende å høre at zoom har liten innvirkning på bildekvaliteten. Keystone har jeg klart å unngå, så det er jeg fornøyd med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svenjoh
    Heisann. Håper noen kan svare ganske raskt på dette: I følge den svenske bruksanvisningen som jeg lastet ned fra nettet (fant ikke den norske), må projektoren kobles til jordet kontakt. Gjelder dette i Norge også?

Mvh
    Sven

Anyone?

Mvh
    Sven

Side 52 av 58 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •