Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 58 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1155
    Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Turf Moor
    Finnes det noe annet portabelt medium som kan overføre bilder til prosjektor ? gjerne med digital overføring ?
    Kjøp deg eit billeg geforce 6600-basert kort med dvi-utgang. Men eg veit ikkje kor mykje som skiller dvi frå vga reint billedmessig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    1. Håplaust: nei, optimalt: nei. Invester i ein denon dvd1910 om det knip i lommeboka, denne he dvi, og vil sikre deg bra bilde.

2. Ja, det vil funke. Bruk xbox hd pack+komponent-kabel, så køyrer du ntsc 720p.

3. Bildet burde bli brukbart ved bruk av vga-kabel. Denne fås kjøpt metervis på avshop. Også speling ved hjelp av s-video går an, men blir meir grumsete.

4. Skulle gå fint å få bildet innanfor frå denne lengda ja.
    Takk for svar, er det noen forskjell på ae700 og ae700e? Ser det er snakk om regnbuer og VB. Hater fotball, så regnbuer er greit, men hva er VB?

Hva er den største grunnen til IKKE å kjøpe denne? Den støtter HDTV ordentlig, ikke mer enn 720p men ellers fult ut?

Henning

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, er det noen forskjell på ae700 og ae700e? Ser det er snakk om regnbuer og VB. Hater fotball, så regnbuer er greit, men hva er VB?
    Det er ingen forskjell. Det finnes en AE700U modell for det amerikanske markedet, men den er også lik. Mange kaller den også bare AE700. VB= Vertikal Banding, og er vertikale striper i bildet med ca 20pixlers mellomrom. Søk på forumet, så finner du mye info.

Hva er den største grunnen til IKKE å kjøpe denne? Den støtter HDTV ordentlig, ikke mer enn 720p men ellers fult ut?
    Den støtter både 720P og 1080i som er det brukte HDTV formatene idag. Den største grunnen til å ikke kjøpe den er vel middelmådig kontast og VB.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en bærbar med et geforce 6800 kort, den har dvi utgang, kan jeg se hdtv filmer med denne på ae700?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1280x720

er det noen som får til denne oppløsningen gjennom vga fra pc til prosjektor? har lagt inn alt av drivere (nyeste nvidia for mce) men får ikke til bruke 1280x720 på panaen!
    Dvs det har gått før men finner ikke ut hva jeg må gjøre :-(
    Lest i ei uke på forumet men kan ikke finne svaret.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Powerstrip burde vel kunne gjøre jobben skulle jeg tro. Prøv http://www.entechtaiwan.net/util/ps.shtm

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått min nå, koblet opp med min pc og sett microsoft sine showcase hdtv klipp og det er helt vanvittig bra kvalitet på bildet. Bruker bare wmplayer uten dscaler5, ffshow og zoomplayer, de bare ødela alt jeg ga de, kunne ikke se mythbusters engang.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HDMI kabellengde

Noen som vet om 10m HDMI RealCable gir god nok signalkvalitet mellom Panasonic's S97 og AE700?

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AE 700 har en smoothing funksjon for å viske ut screendoor. Hvordan fungerer den i praksis? Hva er det som skjer..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest noe lignende om den smoothing tingen:
    Pixlene går litt oppåhverandre, så det ikke blir rutete, men bildet blir da heller ikke like skarpt som på f.eks Sanyo, som ikke har noe løsning mot screendoor.

Vil du ha skarpt bilde, og tåler litt screendoor: Sanyo.
    Vil du ha litte screendoor, og tåler at bildet ikke her helt skarpt : Panasonic.
    Har du god sitteavstand ifra bildet, så er begge like gode nesten.. Panasonicen er nok kanskje det beste om du blir sitten nært et stort bilde...

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

problem med fjernkontrollen

Hei.
    Jeg har hatt min ae700 i ca 2 mnd nå, 160 timer.
    Da jeg tidligere ikveld så litt på tv stoppet fjernkontrollen plutselig å virke, den hadde vært på 2 timer og jeg merket det ved at jeg skulle bytte aspect, men ingenting virket fra fjernkontrollen. Byttet batteri i den men til ingen nytte.
    Alt virker på knappene på selve projektoren, men er jo litt tungvint det da. Har prøvd slå den av og på, tom slått av strømmen mellom omstartene, men fjernkontrollen virker ikke uansett.

Dette har skjedd en gang tidligere (3 uker siden), men da begynte den virke igjenn etter noen timer så jeg har ikke tenkt noe mere på det.

Er det noen andre som har opplevd noe lignende her ?

Hva bør jeg gjøre med det, den er kjøpt fra internett. Så i værste fall må den kansje sendes inn enplass?

Tips mottas med takk.

Newcomer SuperHeMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K-pax: Jeg har ingen kjennskap til fjernkontrollen på AE700, men du kan jo sjekke om fjernkontrollen sender ut signal. For å gjøre dette trenger du f.eks en mobil med kamera hvor du kan "se gjennom" kameralinsen vha skjermen til telefonen, hvis du retter fjernkontrollens ir mot linsen til mobilen og trykker på en knapp så skal du kunne se ir signalet på skjermen på mobiltelefonen din, riktignok så sant alt er som det skal. Bare et lite tips sånn at du kan undersøke om det er ir sender eller ir mottaker i selve projektoren det er noe gale med.....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fjernkontroll forts.

Sitat Opprinnelig postet av SuperHeMan
    K-pax: Jeg har ingen kjennskap til fjernkontrollen på AE700, men du kan jo sjekke om fjernkontrollen sender ut signal. For å gjøre dette trenger du f.eks en mobil med kamera hvor du kan "se gjennom" kameralinsen vha skjermen til telefonen, hvis du retter fjernkontrollens ir mot linsen til mobilen og trykker på en knapp så skal du kunne se ir signalet på skjermen på mobiltelefonen din, riktignok så sant alt er som det skal. Bare et lite tips sånn at du kan undersøke om det er ir sender eller ir mottaker i selve projektoren det er noe gale med.....
    Takk for tipset SuperHeMan.
    Ja jeg sjekket akkurat med digitalcameraet, å jeg ser da veldig tydelig at den sender ut signaler på alle knappene. (Om jeg setter på lyset i knappen på fjernkontrollen ser en også at det blir ørlite granne svakere når en trykker på knappene, så den sender ut signaler)
    Forøvrig har jeg sjekket og tørket av mottaker på projektor, men det var og er ikke noe smuss eller støv der.
    Knappene på proj virker som normal, så helgen er ikke ødelagt forde..
    Bør jeg sende inn hele projektoren om dette vedvarer?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette vedvarer, og fjernkontrollen sender ut signal som du har sjekket ut, så vil jo det bety at det er IR-mottakeren på PJen som evt. er gåen. Denne sitter jo fast på PJen, så da antar jeg at du må sende "hele" inn ja.....;-)

Dette burde jo være en kurant reklamasjonssak, kontakt utsalgsstedet, er de som skal håndtere reklamasjoner ala dette.

Edit: Første gangen jeg hører om problemer med fjernkontrollen på AE-700, men en gang må jo være den første.....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hvis dette vedvarer, og fjernkontrollen sender ut signal som du har sjekket ut, så vil jo det bety at det er IR-mottakeren på PJen som evt. er gåen. Denne sitter jo fast på PJen, så da antar jeg at du må sende "hele" inn ja.....;-)

Dette burde jo være en kurant reklamasjonssak, kontakt utsalgsstedet, er de som skal håndtere reklamasjoner ala dette.

Edit: Første gangen jeg hører om problemer med fjernkontrollen på AE-700, men en gang må jo være den første.....
    Idag da jeg stod opp testet jeg proj. og da virket fjernkontrollen igjenn. Men det varte ikke lenge, etter 10 min sluttet den virke igjenn.
    Så etter noen timer prøvde jeg igjen, denne gangen meg helt nye batteri. Det samme skjedde da, varte bare 10 minutter før den sluttet virke.
    Virker som den slutter virke når den er varm, proj blir ivertfall ikke for varm har det ikke spes varmt inne, filtret er renset og øker ikke viftehastiget.
    Virker som jeg må ta kontakt med utsalgstedet ja.

Newcomer TeeKay sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Hjelp hva er dette?

oppdaget igår att det har oppstått en "lyse blå" stripe langs høyre kant i bildet. Er det dette dere kaller VB? Har prøvde å justere dette bort men til ingen nytte, og har har slått av strømbryteren på min AE700 fra dag en, den har ikke gått mer enn 24 timer. Er dette en reklamasjons sak?

Newcomer TeeKay sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TeeKay
    oppdaget igår att det har oppstått en "lyse blå" stripe langs høyre kant i bildet. Er det dette dere kaller VB? Har prøvde å justere dette bort men til ingen nytte, og har har slått av strømbryteren på min AE700 fra dag en, den har ikke gått mer enn 24 timer. Er dette en reklamasjons sak?
    Her er bilde, beklager

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    mange her inne som har prøvd AE700 opp mot AE300? Jeg tar sikte på å kanskje kjøpe AE700 om et års tid. Når den ligger på en 10-12k (ønsketenking)
    Ser ut som ønsket ditt gikk i oppfyllelse vi er nå i september, ca 11 mnd siden innlegget ditt og Projen ligger nå på under 10000

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

For dårlig HDMI kabel?

Hei.
    Jeg tester nå en Toshiba sd-350 dvd spiller mot en AE700. Prøver med en noname 10 meter hdmi til hdmi kabel.
    Jeg får bare bilde ved 576p fra DVD spilleren. Prøver jeg oppskalere til 720p eller 1080i mister jeg kontakten, får blå skjerm på projektoen.

Er det kabelen som er får dårlig? Får jo signal på 576p men takler kansje ikke datamengden som skal overføres ved høyere oppløsning?

Alle svar/forslag mottaes med takk :-?

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest tidligere i tråden at såkalt "flicker tweak" kan redusere vb. Lurer imidlertid på hva ft er, og hvordan gjør man det.

Side 51 av 58 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •