Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 58 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1155
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Funker den prosjektoren bra med dagslys i rommet?
    Kan jo svare på dette siden det er såpass viktig. NEI, med dagslys i rommet blir det ikke mye til bilde. Dette gjelder for alle hjemmekinoprojektorene, uten unntak. For de andre spørsmålene dine, bruks søkefunksjonen som Anfield skriver Mye skrevet tidligere.

Btw. Velkommen til AVforum !

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å dempe Ak sitt bombastiske NEI.
    Det går fint å bruke projektor i dagslys.
    Men man får ikke det bildet vi entusiaster søker med sort i det mørke, detaljer i sort osv...

Har selv en BenQ 7700 og den fungerer helt fint i dagsopplyst stue til tv-titting, konsollspilling og når jeg ser serier fra dvd.
    Er faktisk veldig bra bilde på denne projektoren i dagslys og kan fint brukes.
    Når den store filmopplevelsen ønskes, da går blendingsgardinene ned, lyset slukkes, display på dvd og forsterker dimmes til av.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en BenQ 7700 og den fungerer helt fint i dagsopplyst stue til tv-titting, konsollspilling og når jeg ser serier fra dvd.
    Er faktisk veldig bra bilde på denne projektoren i dagslys og kan fint brukes.
    Da har vi nok forskjellige meninger. Jeg har selv 7700, og bilder i dagslys blir ikke det helt store hos meg ihvertfall. Jeg kan tenke meg at vi vurderer "dagslys" forskjellig også. På en sommerkveld med moderat lys ute, uten gardiner try\ukket for, går det greit å se en fotballkamp f,eks. Men midt på dagen fungerer det dårlig. Størrelsen/typen av lerret betyr også mye her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Viftestøy på AE 700

Min AE700 står på hylle ca 2m over bakken. Etter ca 0,5-1time øker viftehastigheten. Dette skyldes nok at det blir for varmt. Andre som har samme "problemet" ? Det er ganske romslig rundt projectoren, så dette bør ikke være problemet, dog så står projectoren på midterste hylletrinn.

Det er rimelig plagsomt at vifta øker da den går fra nesten lydløs til "plagsom". Kanskje det er på tide å rense luftfilteret ? Noen andre tips ?

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PT-AE700 kontra PT-AE100

Jeg har hatt en PT-AE100 i noen år. Og hadde nå tenkt til å bytte til 700'n. Men ser flere her maser om mye VB.

Kan ikke si jeg har blitt plaget noe av det på min PT-AE100! Perfekt er det jo ikke, men så er det jo bare 100'n. 700'n kan vel ikke være dårligere!? Den bør da være mye bedre! Og da kan jeg ikke skjønne at VB kan være noe problem på panasonic PT-AE700...

Kan det være kabelvalget til noen som gjør det??

Noen her som har erfaring med å gå fra PT-AE100 til 700?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Ad VB

Dersom du ikke er råka på AE100 kommer du ikke til å se noe på Ae700 heller. De som er plaget av dette fenomenet kan som regel ikke ha LCD i det hele tatt. At folk klarer å irritere seg så mye over dette, skjønner jeg ikke. Jeg ville heller irritert meg over dårlig sortnivå, men det er en annen historie.

Men VB er tilstede.

TIPS: Test selv, ikke hør på "fanatikerne"

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke er råka på AE100 kommer du ikke til å se noe på Ae700 heller.
    Jeg må rette litt på deg her Alex F AE100 er VB fri etter hva jeg har sett (hos en kompis), mens AE700 har litt VB. Jeg ville allikevel ikke hatt problemer med å leve med VB'n på AE700.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Min AE700 står på hylle ca 2m over bakken. Etter ca 0,5-1time øker viftehastigheten. Dette skyldes nok at det blir for varmt. Andre som har samme "problemet" ? Det er ganske romslig rundt projectoren, så dette bør ikke være problemet, dog så står projectoren på midterste hylletrinn.

Det er rimelig plagsomt at vifta øker da den går fra nesten lydløs til "plagsom". Kanskje det er på tide å rense luftfilteret ? Noen andre tips ?
    Min står montert på samme måte som deg, men 165 over bakken. Min vifte går på samme lave modus som alltid, selv om det er den varmeste årstiden. Kan det rett og slett være som du sier at en filterrens kan være på tide? Eller rett og slett kun det at det for tiden er for varmt i kinoen din?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superbit
    Men ser flere her maser om mye VB......
    ..... og det er mange som maser om regnbuer. Men her må en teste selv, for jeg har lite (eller ingen) problemer med VB, men regnbuer er det værre med. Andre brukere her på forumet har det motsatte problemet. Men her gjelder det å finne det du kan leve med, for i denne prisklassen er en nødt til gjøre noen kompromisser uansett......

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Naboen hadde lignende problemer mot sin 4805, men der var problemet at dekoderen ikke støtter s-video via scart, han fikk masse strekker over bilde, dette løste seg når han byttet til compositt kabel, han bruker en relativt bra kabel(?? dyr). Har forøvrig også 1910 med pt700 og er veldig fornøyd, har desverre ikke dekoder så jeg får ikke testet dette. har hørt at de nye dekoderne til UPC har s-video ut/inngang så det beste hadde trolig vært og få byttet på et vis.
    Takk for innlegg, det var et smart forslag. Jeg får ringe UPC i morgen og høre om dette.. Ja pt 700 og Denon 1910 fungerer utrolig bra

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg må rette litt på deg her Alex F AE100 er VB fri etter hva jeg har sett (hos en kompis), mens AE700 har litt VB. Jeg ville allikevel ikke hatt problemer med å leve med VB'n på AE700.
    Nåja, min kamerat (den første projektoren jeg så) har en en AE100, og på den er det "tydelig" VB. Men dette er ikke spesielt irriterende synes jeg. Med en kontrast på 500:1 er det andre ting som irriterer mye mer.

På AE700 er det også mer "irriterende" med smoothscreen. Jeg føler hele tiden at bildet ikke blir skarpt nok. Sjekk blant annet menyen på LOTR 1 !

Totalt sett er allikevel AE700 en kanon projektor til prisen.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Alex F her.
    AE 700 er den projektoren som gir mest for pengene i dagens marked.
    Jammen er den godt plasseringsvennlig også.
    Men hvordan noen kan hevde at den er sylskarp skjønner jeg ikke.
    Den fungerer helt fin i filmer, men som Alex er inne på. I rulletekst og menyer får man den aldri dead-on på focus.
    Skulle vært mulig å skru av smoothscreen-funksjonen for de som ønsker det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nykommer

Hei ! Jeg er ny på forumet, og har nettopp anskaffet meg en AE700.
    Jeg har lest meg igjennom denne lange tråden for ikke å stille alt for dumme spørsmål, men er foreløpig som en nybegynner å regne på området.
    MIne bruksområder for pj er:
    - Visning av egenproduserte filmer (mini DV), både hjemme og hos andre
    - Visning av digitale bilder (bruke pj som "lysbildeframviser")
    - DVD - hjemmekino
    - Vise overføring av f. eks fotballkamper

Mitt første inntrykk av prosjektøren er at den er litt vanskelig å stille skarp, men at det tydeligvis er avhengig av kilden. Jeg er redd jeg må oppgradere litt på det området. Jeg har noen (kanskje dumme) spørsmål vedrørende mine ulike bruksområder.

Fra mini DV. Visning fra kamera. Dette har firewire-utgang og S-video. Synes ikke S-video blir helt skarp. Finnes det noe overgang/konverteringsmulighet fra Firewire til HDMI ?

Visning av digitale bilder. Synes heller ikke VGA tilkopling fra PC er helt tilfredsstillende. Er det noen innstillinger som kan optimalisere dette ?
    Finnes det andre (helst portable) kilder som er bedre egnet en laptop med andre tilkoplingsmuligheter ?

DVD hjemmekino, her har jeg lest til øyet er blitt stort og vått, min DVD spiller har ikke digital utgang (Metz DE-81 - visstnok identisk med Pioneer DV717).
    Bildet var ganske bra med S-video overføring.

Siden jeg gjerne ser på f.eks fotballkamper, finnes det DVD opptaker som har DVI utgang, slik at jeg kan få bedre bilder fra tuner ? Eller bør jeg skille komponentene og heller kjøpe en Denon DVD som mange anbefaler her. Kan bli mange komponenter etter hvert.

Det var mange spørsmål. Jeg er villig til å investere noe mer selv om kontoen snart er tom. Bedre å være fattig med et godt bilde. Penger på konto gir ikke samme umiddelbare tilfredsstillelse.

Hilser også til Anfield, siden jeg sympatiserer med klubben hans og

Kjell

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Du vil dessverre aldri få tingene helt skarpt med AE700.
    På LCD projektorer er det lettere å se mellomrommet mellom hver pixel.
    Panasonic har benyttet seg av noe de kaller smootnscreen på denne projektoren. Det vil si, for å eliminere mest mulig av mellomrommet mellom pixlene, så oppfattes projectoren uskarp.

Som jeg og Alex F kom inn på tidligere. Fungerer helt fint under film, men i menyer og med tekst vil den oppfattes uskarp.
    Det tror jeg hovedproblemet ditt ligger med bilder og kamera.
    Så selv om du klarer å overføre via digitale billedkabler vil den forbli litt uskarp.
    For noen er ikke dette et problem, andre kan letter la seg sjenere av det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Du vil dessverre aldri få tingene helt skarpt med AE700.
    På LCD projektorer er det lettere å se mellomrommet mellom hver pixel.
    Panasonic har benyttet seg av noe de kaller smootnscreen på denne projektoren. Det vil si, for å eliminere mest mulig av mellomrommet mellom pixlene, så oppfattes projectoren uskarp.

Som jeg og Alex F kom inn på tidligere. Fungerer helt fint under film, men i menyer og med tekst vil den oppfattes uskarp.
    Det tror jeg hovedproblemet ditt ligger med bilder og kamera.
    Så selv om du klarer å overføre via digitale billedkabler vil den forbli litt uskarp.
    For noen er ikke dette et problem, andre kan letter la seg sjenere av det.
    Får være motvekt her jeg da....;-)

Når vi snakker om uskarpt her, så ikke ta det såååå bokstavelig. Ja, den er noe mer uskarp enn eks Sony HS-50 og Sanyo PV-Z3, men ikke ufattelig mye. Ta dessuten med i betraktningen at bildekvalitet/grafikk-kvaliteten på menyer og lignende heller ikke holder samme kvalitet som selve filmen.

Er du nybegynner med PJ (som du sier du er) så er det et veldig safe valg med AE-700. Er nok den PJen som gir mest valuta for pengene p.t. Men det går an å få bedre, da må du bare betale mer.

Vil uansett sterkt anbefale en LCD-projektor til å se fotballkamper på. Dersom du er utsatt for regnbuer, er fotballkamper regnbuemat med alle raske kameraendringer, bildeskift og panoreringer.....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen !
    Takk for svar. Jeg aksepterer prosjektoren med sine styrker og svakheter. Jeg er ute etter å oppnå optimal kvalitet. I tillegg til å se video er jeg opptatt å bruke den som lysbildeframviser, dvs vise digitale bilder fra pc. Jeg regner med at jeg må bruke skjerm-inngang.
    Jeg lurer på hva slags oppløsning på bildene som gir optimal kvalitet ? Jeg blir forvirret av alle spesifikasjonene i instruksjonsboka.
    Vet dere om bedre overføring fra PC til prosjektor ? i så fall kan jeg ha høyere oppløsning på bildene ?
    Finnes det noe annet portabelt medium som kan overføre bilder til prosjektor ? gjerne med digital overføring ?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Turf Moor
    Hei igjen !
    Takk for svar. Jeg aksepterer prosjektoren med sine styrker og svakheter. Jeg er ute etter å oppnå optimal kvalitet. I tillegg til å se video er jeg opptatt å bruke den som lysbildeframviser, dvs vise digitale bilder fra pc. Jeg regner med at jeg må bruke skjerm-inngang.
    Jeg lurer på hva slags oppløsning på bildene som gir optimal kvalitet ? Jeg blir forvirret av alle spesifikasjonene i instruksjonsboka.
    Vet dere om bedre overføring fra PC til prosjektor ? i så fall kan jeg ha høyere oppløsning på bildene ?
    Finnes det noe annet portabelt medium som kan overføre bilder til prosjektor ? gjerne med digital overføring ?
    Du trenger ikke endre oppløsningen på bildene. Du setter oppløsningen på PC'en til 1280x720, så vises alt innholdet innenfor dette. Dette gjleder også bilder i fullskjerm via de fleste programmer tror jeg.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Du trenger ikke endre oppløsningen på bildene. Du setter oppløsningen på PC'en til 1280x720, så vises alt innholdet innenfor dette. Dette gjleder også bilder i fullskjerm via de fleste programmer tror jeg.
    Ettersom det vel ikke er så vanlig eller egentlig ønskelig med digital kamera med en fysisk pixcel oppløsning på 1280x720 så man kan få 1:1 pexcelmapping med projektoren, tror jeg LL er inne på den beste løsningen med digital lysbildevisning.

Problem som kan av og til kan oppstå med pixcelbaserte kildematerialer på pixcelbaserte fremvisnings enheter, er at man kan få et interferens mønster som kan degradere bildet betraktelig, hvis man treffer litt feil med oppløsningene og skalering ol. Her tror jeg man bare må prøve seg litt frem, og se, noe det vel forøvrig er noe av det som er så greit med digital kamera kontra filmbaserte kamera, nettop at man kan ta test bilder og sjekke dette ut med en gang.

Filmbaserte lysbilder vil nok sammenlignet med PT-AE 700 fremdeles vinne oppløsningsmessig og med kontrast og sortnivå (litt avhengig av fotoutstyr og film kvalitet osv) , men går man helt inntil et stort film bassert Lysbilde, så vil man fremdeles se diffuse konturer i områder som ser sylskarpe ut på litt avstand, så mye av lysbilde effekten med å bruke digital kamera og en god LCD projektor som PT-AE 700, vil fremdeles være der.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg vurderer å kjøpe en ae700e fra komplett. Men, kommer til å se filmer og spille xbox samt bruke den med en pc. Bekymringer:

1. Min NAD T550 fra 1999 har bare s-video ut, blir det håpløst?
    2. Min xbox har komponent ut, men det fungerte ikke på min 3 rørs barco, vil dette fungere på denne (ae700e)?
    3. Vil bildet bli brukbart fra en pc til å feks spille spill på?
    4. Den må stå 4.7 m fra lærretet som er 2m bredt, kommer hele bildet innenfor?

Henning

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Håplaust: nei, optimalt: nei. Invester i ein denon dvd1910 om det knip i lommeboka, denne he dvi, og vil sikre deg bra bilde.

2. Ja, det vil funke. Bruk xbox hd pack+komponent-kabel, så køyrer du ntsc 720p.

3. Bildet burde bli brukbart ved bruk av vga-kabel. Denne fås kjøpt metervis på avshop. Også speling ved hjelp av s-video går an, men blir meir grumsete.

4. Skulle gå fint å få bildet innanfor frå denne lengda ja.

Side 50 av 58 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •