Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 58 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 1155
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei.

Nok et spørsmål:)
    Jeg har kjøpt en Denon 1910 DVD spiller til min AE-700 projektor. Har en hdmi kabel fra pj til dvd og fikk da med en overgang fra hdmi til dvi for å få den til å passe inn på dvd spillern. Men problemet er at jeg ikke får noe bilde når jeg da trykker på hdmi knappen på fjernkontroll til pj. Årøvde med s-vidro kabel og da får jeg bilde. Har prøvd å gå inn på menyene til både pj og spiller men blir fortsatt ikke noe bilde. Er det noen som vet hva dette er så vær så snill og svar...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    På denon fjernkontrollen må du trykke på dvi-knappen så mange ganger at den stenger av komponent og aktiverer dvi.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    På denon fjernkontrollen må du trykke på dvi-knappen så mange ganger at den stenger av komponent og aktiverer dvi.
    Jeg har ingen dvi knapp på fjernkontrollen, men en på spillern bare. Trykte hvertfall 30 ganger på den, men da skjedde det ingenting. Den bare forandrer på 576p, 720p osv.

EDIT: Når den står å søker etter bilde nå så kom det et bilde i et sekund også forsvant det igjen med en gang. Hvorfor blir den ikke stående på bilde når den har funnet det???

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ok.
    Fenomenet med bildet som titter innom og ut igjen er problemet jeg hadde når signalkabelen var for lang.
    Tap av signal gav meg bare tidvis og sekundvis glimt av bildet.

Nå forstår jeg det slik at du bruker DVI fra spiller.
    Jeg har Denon 3910, og den er meget svak på HDMi-utgangen og klarte ikke 7.5 meter med dyr kabel engang.
    Jeg byttet til DVI-utgangen og den klarer å sende på minst 10m kabel uten feil i bildet.

Et par ting du kan prøve er:
    Projektor og spiller trenger noen som kalles handshake.
    Noen har hell ved å la spilleren være slått av, mens projektoren blir slått på.
    Når projektoren er klar, slåes spilleren på og projektoren merker i signalkabelen at her er det en spiller som melder sin ankomst.

I noen tilfeller er det omvendt.
    Projektor står av mens spiller bli slått på.
    Når spilleren er klar, slåes projektoren på og spilleren merker at her var det en framviser som meldte sin ankomst.

Har du lang DVI-kabel?
    Kostet kabelen en pen slump penger? (Pris og kvalitet henger ofte sammen.)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.
    Fenomenet med bildet som titter innom og ut igjen er problemet jeg hadde når signalkabelen var for lang.
    Tap av signal gav meg bare tidvis og sekundvis glimt av bildet.

Nå forstår jeg det slik at du bruker DVI fra spiller.
    Jeg har Denon 3910, og den er meget svak på HDMi-utgangen og klarte ikke 7.5 meter med dyr kabel engang.
    Jeg byttet til DVI-utgangen og den klarer å sende på minst 10m kabel uten feil i bildet.

Et par ting du kan prøve er:
    Projektor og spiller trenger noen som kalles handshake.
    Noen har hell ved å la spilleren være slått av, mens projektoren blir slått på.
    Når projektoren er klar, slåes spilleren på og projektoren merker i signalkabelen at her er det en spiller som melder sin ankomst.

I noen tilfeller er det omvendt.
    Projektor står av mens spiller bli slått på.
    Når spilleren er klar, slåes projektoren på og spilleren merker at her var det en framviser som meldte sin ankomst.

Har du lang DVI-kabel?
    Kostet kabelen en pen slump penger? (Pris og kvalitet henger ofte sammen.)
    TUSEN TUSEN Takk for hjelpen. Nå har vi holdt på med dette i to timer og ikke skjønt en d...t og trikset var å slå på dvd spiller før jeg slo på pj. Så enkelt var det. hehe.... Et spørsmål til da. Når jeg ser på vanlig tv bruker jeg en upc dekoder for bilde. Men noen ganger så kommer det sånne forstyrrelser på bildet. Jeg brukte bare en compositt kabel før og tenkte da at det var skylden, men nå har jeg prøvd mes s-video kabel med en scart overgang i begge ender. (altså inn på pj og dekoder) men fortsatt kommer de forstyrrelsene. Vet du hva det kan være??

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kan du beskrive forstyrrelsene og hvordan de ser ut. Hvor lenge varer de? Er det på hele, eller deler av bildet? osv...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du beskrive forstyrrelsene og hvordan de ser ut. Hvor lenge varer de? Er det på hele, eller deler av bildet? osv...
    De kommer fra nederst til venstre på lerretet og kommer som noen lynnedslag for å si det slik. Varer i et sekund også er det borte. Noen ganger kan det gå et kvarter mellom hver gang mens andre ganger kan det gå to minutter. Er noen svarte lyn som kommer over halve bildet. Forsvinner fort igjen, men blir litt irriterende i lengden

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Der melder jeg pass.
    Aldri vært borti en slik forstyrrelse før.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der melder jeg pass.
    Aldri vært borti en slik forstyrrelse før.

Hehe. Nei da er det ikke lett Da får jeg bare prøve å forske litt videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

lenseshift vs. keystone

litt forvirrende dette her, men rent teoretisk, hvis jeg må benytte meg av enten lenseshift eller keystone, hvilken er best bildemessig å bruke? Mener å ha hørtat lenseshift ikke går utover kvaliteten, men finner ikke igjen den posten....

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer som du oppfatter.
    Keystone er en digital manipulering av bildet, det kan og vil medføre diverse prosesser i bildet man ikke ønsker.
    Lenshift er fysisk fordrening av bildet via linser/prismer.
    Siden linser og prismer har en oppløsning mange ganger høyere enn en digital billedchip, og det ikke medfører noen rekalkulasjoner så er det nesten fritt for ulumskheter. Dog, en linse eller et prisme som er juster mot sitt ytterste har også sine svakheter, men ikke i nærheten av hva digital keystone forringer bildet.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å skaffe meg et filter til AE700, men er litt usikker på størrelsen ytterst på linsen. Jeg har ikke funnet noen mål på nettet, men selv så målte jeg den omtrent til 76 mm. Det nærmeste av standardstørrelsene er da 77mm... Kan det stemme at den er 77mm og at et standard Hoya filter vil kunne skrus direkte på linsen?

Newcomer K-pax sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt om VB

Hei.
    Da er jeg godt igang med ae700. 50 timer snart.
    Akkurat stillt den inn med DVE, og er konge bilde! :razz: (beige ikea tupplur)

Jeg ser litt VB, og lurer på noe i forbindelse med det.
    Vertical bandingen ser jeg litt av ved lyse bakrunner, himmel, røyk/tåke osv. Ser aldri noe av det mørkere strukturer, på ansikter o.l. som er i fokus.
    Har ikke sett andre ae700, men virker som de fleste på flere forum ikke ser/har noe VB. Så i den forbindelse virker det jo litt rart "urettferdig"at enkelte har projektor med det mens de fleste er uten...er det noe galt med proj til dem som ser eller skal det være sånn?

Ha prøvd flicker tweak, og slår av strømmen hver gang. Er ennå litt av VB.
    Er det noen som har ae700 som er helt uten VB? eller bare ser dem det ikke?

Har også lest på forskjellige forum at flere har hatt VB som har gitt seg etter en stund. 100-200 timer eller noe. Noen som har erfaring med det her?

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forstyrelser

Sitat Opprinnelig postet av Ørfuz
    TUSEN TUSEN Takk for hjelpen. Nå har vi holdt på med dette i to timer og ikke skjønt en d...t og trikset var å slå på dvd spiller før jeg slo på pj. Så enkelt var det. hehe.... Et spørsmål til da. Når jeg ser på vanlig tv bruker jeg en upc dekoder for bilde. Men noen ganger så kommer det sånne forstyrrelser på bildet. Jeg brukte bare en compositt kabel før og tenkte da at det var skylden, men nå har jeg prøvd mes s-video kabel med en scart overgang i begge ender. (altså inn på pj og dekoder) men fortsatt kommer de forstyrrelsene. Vet du hva det kan være??

Naboen hadde lignende problemer mot sin 4805, men der var problemet at dekoderen ikke støtter s-video via scart, han fikk masse strekker over bilde, dette løste seg når han byttet til compositt kabel, han bruker en relativt bra kabel(?? dyr). Har forøvrig også 1910 med pt700 og er veldig fornøyd, har desverre ikke dekoder så jeg får ikke testet dette. har hørt at de nye dekoderne til UPC har s-video ut/inngang så det beste hadde trolig vært og få byttet på et vis.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K-pax
    Hei.
    Da er jeg godt igang med ae700. 50 timer snart.
    Akkurat stillt den inn med DVE, og er konge bilde! :razz: (beige ikea tupplur)

Jeg ser litt VB, og lurer på noe i forbindelse med det.
    Vertical bandingen ser jeg litt av ved lyse bakrunner, himmel, røyk/tåke osv. Ser aldri noe av det mørkere strukturer, på ansikter o.l. som er i fokus.
    Har ikke sett andre ae700, men virker som de fleste på flere forum ikke ser/har noe VB. Så i den forbindelse virker det jo litt rart "urettferdig"at enkelte har projektor med det mens de fleste er uten...er det noe galt med proj til dem som ser eller skal det være sånn?

Ha prøvd flicker tweak, og slår av strømmen hver gang. Er ennå litt av VB.
    Er det noen som har ae700 som er helt uten VB? eller bare ser dem det ikke?

Har også lest på forskjellige forum at flere har hatt VB som har gitt seg etter en stund. 100-200 timer eller noe. Noen som har erfaring med det her?
    VB er noe en ulempe alle LCD-projer sliter med i større eller mindre scala. Her tror jeg ikke at det skal være store forskjeller fra en AE700 til en annen. VB er et fenomen på linje med regnbuer o.a., enten så ser du det eller så ser du det ikke. I ditt tilfelle er du nok sensitiv for det (eller du sitter og ser etter det ;-) ). At du også ser det i lyse partier er også helt normalt.

For min egen del ser jeg masser av regnbuer, men VB legger jeg ikke merke til i det hele tatt.Og ikke forsøker jeg å legge merke til det heller...;-)

Så dette må du leve med, eller bytte til en DLP.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når dere snakker om å slå av strømmen, mener dere å ta ut kontakten eller bare å slå av knappen på baksiden?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Finduz
    Når dere snakker om å slå av strømmen, mener dere å ta ut kontakten eller bare å slå av knappen på baksiden?
    Slå av bryteren bak på PJen etter at vifta har sluttet å gå, funker i hvertfall for meg.......;-)

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K-pax
    Jeg har brukt min AE700 i ca. 300 timer. Hos meg har det ikke vært noen reduksjon av VB. Det er litt av det, men jeg henger meg ikke så mye opp i det. Jeg vet det er der - greit nok, får leve med det inntil videre.

Tror egentlig ikke det finnes noen vidunderkur for å fjerne VB på denne projektoren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Kjøpe panasonic AE700 ????

Hallo har vurdert å kjøpe meg ae700 lenge nå.Er det en ordentlig prosjektor?
    eller finns det noe bedre i den prisklassen ???
    Funker den prosjektoren bra med dagslys i rommet?
    den har skåret veldig bra på forbruker rådets test!
    Lurer også på hva VB , DVE , regnbue effekten er ?
    Er veldig takknemlig for hjelp

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -=BEER=-Dobermann
    Lurer også på hva VB , DVE , regnbue effekten er ?
    Hei, og velkommen til forumet!

Tips: Bruk søkfunksjonen og let litt i "gamle" tråder, det står allerede skrevet masse om det du lurer på.

Pana AE700 er absolutt et av de beste kjøpene i sin prisklasse i dag...;-)

Side 49 av 58 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •