Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 58 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1155
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om det er ghosting du mener, kan du teste en annen kabel. I tillegg kan det være kabelen plukker opp støy. (mindre sansynlig)

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har snakket med et Panasonic serviceverksted i Bergen angående firmware oppdatering. Det positive var at det bare ville ta 1-2 dager. Det negative er at det koster ca. 600,- Sjokkpris, spør du meg! Skremmende dyrt for en liten software oppdatering som de aller fleste med litt PC-kunnskaper kan gjøre selv, hvis bare Panasonic hadde lagt til rette for det.

Er det mulig å oppdatere firmware selv? Jeg har søkt litt på nettet men finner ikke noe om det desverre. Noen som har undersøkt dette?

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Jeg har snakket med et Panasonic serviceverksted i Bergen angående firmware oppdatering. Det positive var at det bare ville ta 1-2 dager. Det negative er at det koster ca. 600,- Sjokkpris, spør du meg! Skremmende dyrt for en liten software oppdatering som de aller fleste med litt PC-kunnskaper kan gjøre selv, hvis bare Panasonic hadde lagt til rette for det.

Er det mulig å oppdatere firmware selv? Jeg har søkt litt på nettet men finner ikke noe om det desverre. Noen som har undersøkt dette?
    Jeg fikk gjort det på garanti, klagde på "mye VB den første halvtimen etter standby" - problemet. Ikke at det ble så mye bedre, men fikk da nyeste FW Hvis du finner en changelog så kan du jo klage på en ting som du VET bil fikset i en nyere firmware.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min projektor har en av de tidligste utgavene av firmwaren. Det er noen punkter som jeg vil ha utbedret, som cropping på HDMI inngangen + noe med regulering av lysstyrken. Jeg vet at cropping er utbedret på nyerer firmware. Jeg skal høre med forhandler først...

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min projektor har en av de tidligste utgavene av firmwaren. Det er noen punkter som jeg vil ha utbedret, som cropping på HDMI inngangen + noe med regulering av lysstyrken. Jeg vet at cropping er utbedret på nyerer firmware. Jeg skal høre med forhandler først...
    Jeg pratet og fikk en deal direkte med panasonic, det er jo de som tar garantiregningen.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Jeg orker ikke lese gjennom hele tråden, så dere får tilgi meg hvis dette har blitt belyst før]

Jeg har litt problemer med at projektoren ikke vil vise 1280x720 i 50Hz. Samme oppløsning i 60Hz går fint. Jeg vet ikke helt om det er DVD-spilleren min som ikke er skikkelig satt opp eller om det er AE700 som har problemer med denne oppløsningen i 50Hz. Er dette et kjent problem? Finnes det i så fall en løsning på dette?

Jeg har en tidlig firmware utgave på min projektor, jeg vet ikke helt hvilken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er bilde like bra/bedre en pe5120?

Hei.
    Jeg vet ikke om det rett tråd spørre i men prøver.

Jeg har en PE5120, som jeg har problemer med og tenkte lever tilbake. I den forbindelse tenkte jeg kansje gå et hakk opp til en projektor som er mere HDTV klar (720p), venter jo på xbox360.

Har ikke sett en LCD projektor in action så jeg lurer på om denne projektoren leverer like bra bilde (film) som jeg fikk fra pe5120? Eller tilnærmet det.
    Var veldig fornøyd med bilde fra den, untatt noen regnbuer da. "Lerrete" er ikea tupplur bare om det har noe og si.

Ser den forresten til kr 11538,- på databutikken, kansje ikke så galt det..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan finner man ut hvilken versjon av firmware man har?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mellom ALLE disse sidene, kunne jeg ikke finne dette spørsmålet:

Hvilken er best av Panasonic PT-AE700 og Sanyo PLV-Z3?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ~Chriz~
    I mellom ALLE disse sidene, kunne jeg ikke finne dette spørsmålet:

Hvilken er best av Panasonic PT-AE700 og Sanyo PLV-Z3?
    Tror du skal lete litt mere, det er riktignok flere tråder å bla igjennom nå som alle PJer over og under 25k er slått sammen med hverandre, men den diskusjonen er tatt mange ganger før.

Jeg mener AE700, Gorm mener Z3. Det kommer an på hva en vektlegger selv det.......

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Anfield skriver, finnes det ingen fasit. Jegg hadde også valgt AE700, men de er rimelig like allikevel. Z3 har en tanke bedre sortnivå og litt lavere støy, AE700 mindre screendoor.. take your pick

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

versjon

dette spørsmålet dukker stadig opp men kan ikke helt se hvor svaret er.....
    Hvordan finner man firmware versjonen på panaen?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dunderdon
    dette spørsmålet dukker stadig opp men kan ikke helt se hvor svaret er.....
    Hvordan finner man firmware versjonen på panaen?
    Gå inn i service menyen:
    Press Menu->Option
    Merk "OSD"
    Hold "ENTER" nede i 3 sekunder.
    Firmware versjonen finner du under "Self Check"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke så egnet for takmontering!?

Hei.

Jeg får min ae700 idag, har ellers lest om denne og det virker som en får mye for pengene, har også lest at den er plasseringsvennlig.
    Jeg har hatt en pe5120, og denne var takmontert i stua. ca 3.8 fra lerrete (200 cm bredt).
    Stua er forøvrig ca 5.8 meter lang så projektoren henger ca 2 meter foran sitteposisjonen, mot lerrete.
    Det ser kansje ikke helt best ut, men da projektoren var nærme taket var det ikke så generende, biltemafeste.
    Så jeg (i utganspunktet) har tenkt bruke biltemafeste, og kabelgaten som er klar.

Men ser nå på forumet her og i manualen at vertikal lensshift er max 63%fra senter. Mulig jeg seier noe feil nå, men det vill si noe sånt som at jeg ved en bildehøyde på ca 112cm vil greie kaste bildet ned ca 14,5 cm fra senter av linsa. Dette med full lensshift vertikalt.
    Biltema festet bygger ned ca 13 cm, + festeplate + 2-3 cm til midten av linsa, vill si ca 18 cm ned fra taket.
    Så bildet vill kun være 18 cm + 14 cm = 32 cm fra taket vill bildet begynne. Synes det høres litt høyt ut.!?

Så jeg får kanskje prøve senke proj. mere, men det vill jo ikke se noe bra ut og ha den hengende langt nede i stua, så blir vell heller mye lensshift + keystone !? Ser jo på forumet at det ikke er å anbefale da men..

Å montere en hylle i bakkant vil ikke gå da bildet blir større en 2 meter + det blir å strekke kabler fra kilden som er helt framme ved lerrete rundt hele stua.

Hvordan har andre løst dette med takmontering, er vell ikke noe særlig ha en 1/2 meter lang stang ned fra taket og enda må en bruke mye lensshift.

Det jeg spør om er vell om AE700 er best egnet til og ha på et bord, eller sette på en hylle?
    Noen som har noen råd, tips evnt forslag...

Legger ved et bilde fra manualen som viser ca åssen jeg har tenkt plassere projektoren.

Ordtak som passer greit nå:
    Råd er noe en spør om når en vet svaret med skulle ønske en ikke visste det. :???:

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er vel ganske like like bildemessig. Men Z3 er en del mer forseggjort, tenker da på design og byggekvalitet.

Hvis AE700 og Z3 kostet det samme så ville jeg uten tvil valgt Z3.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linuxbazoka
    ...
    Det jeg spør om er vell om AE700 er best egnet til og ha på et bord, eller sette på en hylle?
    Noen som har noen råd, tips evnt forslag...
    Det er som du har sett - det blir veldig liten vertikal offset. Hadde også tenkt å montere i tak i stua, men endte opp med å lage en hylle (med materialer fra IKEA som ble ganske bra). Projektoren står nå ca 175cm over gulv i en avstand på 3.8m fra lerrett og har ett 1.74cm bredt bilde.

Det var uaktuelt å senke den så mye ned fra taket da det ikke ville sett veldig pent ut og vært litt upraktisk å ha den under hodehøyde for å si det sånn...

Dessuten går vifta på projektoren raskere når du henger den opp ned i et takoppheng enn om du har den på ei hylle.

Så, plasseringsvennlig tja... men ikke særlig takmonteringsvennlig ihvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Er cropping fikset i en senere firmware versjon? Etter hva jeg veit er det ikke fikset i 1.07 ihvertfall og trodde det ikke var utgitt noen nyere versjon. Eller?

Problemer med scrambling med bruk av HDCP når det oppstår bitfeil var vel det som ble fikset i 1.07? Eller var det 1.05..

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,901
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge en forhandler skal cropping på HDMI inngangen være fikset på nyere firmware. Problemet er at Panasonic ikke oppgir noen informasjon angående firmware (akkurat som om de ikke vil at folk skal vite om at det finnes oppdateringer).

Kanskje noen på forumet, som har versjon 1.07, kan bekrefte om cropping problemet på HDMI er fikset eller ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge en forhandler skal cropping på HDMI inngangen være fikset på nyere firmware. Problemet er at Panasonic ikke oppgir noen informasjon angående firmware (akkurat som om de ikke vil at folk skal vite om at det finnes oppdateringer).

Kanskje noen på forumet, som har versjon 1.07, kan bekrefte om cropping problemet på HDMI er fikset eller ikke?
    Cropping er ikke fikset i 1.07 etter hva jeg har lest på avsforum ihvertfall. Da må det finnes en nyere versjon. Gjør det det? Det ble lagt inn en eller annen justering av overscan tror jeg - som bare gjør det verre...

Har 1.03 versjon selv og synes det er helt idiotisk at ikke det er mulig å fjerne dette helt... Så, finnes det løsninger taes de imot!

Sitat fra Panasonic support i Japan angående dette tatt fra avsforum:
    "There will be no fix for this problem. Unit is not designed for PC based home theater"...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Farge forskjell høyre side av bildet

Hei.
    Jeg har nettopp kjøpt meg ae700.
    Er veldig fornøyd med bilde, men er litt farveforskjell.
    I widescreen 16:9, altså når hele lerrete brukes ser jeg en missfarving i høyre billedkant. De siste ca 10 cm av bildet får en mørkere farve en resten. Merkes ikke så godt under film. Men godt ved framvising av lyst bilde/bakgrunner, da en ser en blå/grønn farve der. Dette sees ikke i 4:3.

Jeg ser at dette er nevt tidligere i tråden, og at det kan komme av bruk av mye lensshift/zoom.
    Projektoren montert i taket ca 5 meter unna et lerret som er 2 meter bredt. Max avstand for 2 meter bredde er 5.5 meter så ganske nærme det.
    Projektoren står i vater og kaster bildet litt ned, bruker ikke noe keystone, men bruker vertikal lensshift. (nesten full lensshift, kan flytte bildet yterligere 10cm ned). Så mulig dette er årsaken.

Jeg lurer på om en vill få dette problemet med alle ae700?

Jeg har ikke mulighet for montere den på en annen måte, så jeg vurdere ta kontakt for å få byttet den eller noe. Det er greit det nesten ikke kan vises under vanlig film visning, men men.

Side 48 av 58 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •