Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 58 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 1155
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [quote="Anfield"][quote="Arendal"][quote="Solo"]
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ettersom jeg husker er det vel progressiv scan på 2900en. Vanligvis vil det nok være det beste å aktivisere Progressive Scan på 2900en, og sette AE-700 på 720p.

Mener jeg formulerte meg dårlig på det innlegget, ja.. :wink: AE-700 er native 720, så det er på spilleren du må justere hvilket signal du sender til PJ. Men jeg vil tro at 2900 har bedre deintelacer enn AE700......
    Det ser sånn ut, bildet blir riktignok litt lysere med i fra dvd enn med p, men ellers ser bildet mer livaktig ut med p. Dvd2900 fikk jo i sin tid også veldig skryt for sitt progressive bilde.
    Har sette fire filmer på pt700 nå og selv om jeg bruker beige tupplur så er bildet så bra at jeg tviler på om det er noe mer å hente for ,meg med verken bedre lerret eller pt, er tilfreds

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan love deg at ett Adeo greyvision og en Denon 2910 er mye bedre nne det du har i dag.

Du må bare passe på at du ikke kommer hjem til for eksempel Anfield og ser hvor mye bedre bilde han har, for da er du ikke fornøyd lenger.

I hvertfall hvis du er som oss andre stakkarer.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Pt-ae700 i tre uker nå og selvom denne projectoren sikkert er kommentert og debattert opp, ned og i vinkel, vil jeg gjerne komme med mine erfaringer og synspunkt her.

Bundle: Syns det kunne fulgt med overgang fra dvi til hdmi. Svært tynt med ekstra, og det eneste som gledet meg der var fjernkontrollen som etter min mening er god og forseggjort.

Plassering: Syns ikke den er så aller værst på dette, men kunne vært bedre. Passer best til å stå på hylle, så jeg som har et lite og vanskelig rom med skråtak i bakkant måtte lage en løsning der jeg bruker lens-shift. Med lens-shift er det ganske enkelt å få plassert den. Det er bare det at det har sin pris i dårligere bilde. Min erfaring er at jo mer du bruker denne funksjonen, jo vanskeligere blir det å få bildet til å bli skarpt i alle deler. Arbeidsområdet til lensshift er noe begrenset. Utrolig god zoom!

Optikk: Optikken kunne gjerne vært litt skarpere, syns det blir vanskelig å stille 100% skarpt, og enda vanskeligere ved bruk av lensshift. Kan kanskje ha noe med smoothvision teknologien å gjøre?

Støy: Syns den er meget god på dette feltet. Ihvertfall konfigurert som desktop og med lampemodus low. Viften øker hastigheten dersom man setter den til ceiling, som noen før har bemerket også. Leser også at noen syns den bråker mye. Kan det være at de har hatt fancontrol på high i kombinasjon med ceiling? Med min plassering er den knapt hørbar i selv stille rom med både lamp og fancontrol i low. Velger faktisk å kjøre viften i high når jeg likevel har filmlyd på. Hører den uansett ikke, og syns den blir farlig varm i low

Generell bildekvalitet: Veldig gode farger. Litt screendoor, men ikke plagsomt i det hele. Samme med VB, ser litt i lyse scener, men heller ikke dette er plagsomt for meg. Deinterlaceren kunne sikkert vært av bedre kvalitet. Syns min Pioneer dvd-575 gjør like god jobb der. Er forresten overrasket over hvor godt bilde man kan få selv med så rimelig spiller. Men kommer nok til å oppgradere til bedre spiller når lommeboka er ute av respirator :wink:

Sortnivå: Er ikke altfor imponert, syns det var en del bedre på min svogers Infocus 4805, men her såg jeg til gjengjeld regnbuer og det var fysjom-fy. Kjøpte et hvitt aview lerret med 160 cm bredde sammen med pj, og det er absolutt ikke holdbart. Litt vel blasse bilder i mørke scener. Har derfor laget meg et midlertidig lerret utav en 3 mm aluminiumsplate som jeg malte med s2500 gråfarge. Ble en del bedre, men er fortsatt ikke helt fornøyd. Hadde regnet med at sort skulle bli sånn ca. like mørkt som lerrete, men her er det mye lysere. Kan kanskje ha litt å si at jeg har såpass lite bilde som 150 cm at lysstyrken til bilde blir for høy? Kan ikke ha noe særlig større bilde. Det syns jeg blir ukomfortabelt på mitt kinorom som kun er 230 x380 cm.
    Vurderer derfor å prøve med et filter som reduserer lysutbytte. Er det noen som kan tipse om passende filter og hvor jeg kan få tak i et slikt. Bor på bygda så det er ikke bare å løpe rundt hjørnet etter det desverre. Noen nettbutikker som har slikt. Og hvilken størrelse passer?

Håper dette kan være informativt for andre, og at non kan svare på mine filterspørsmål.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Kan love deg at ett Adeo greyvision og en Denon 2910 er mye bedre nne det du har i dag.

Du må bare passe på at du ikke kommer hjem til for eksempel Anfield og ser hvor mye bedre bilde han har, for da er du ikke fornøyd lenger.

Hmm, dvd-spilleren min har en god del vbedre mekanisk oppbygning enn 2910, men konverterne er kanskje litt svakere, men det blir vel marginalt. Hvis du mener at det er så mye på hente på et lerret får jeg kanskje vurdere å se etter et vbrukt greyvision når skattepengene kommer tilbake

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solo

Hmm, dvd-spilleren min har en god del vbedre mekanisk oppbygning enn 2910, men konverterne er kanskje litt svakere, men det blir vel marginalt. Hvis du mener at det er så mye på hente på et lerret får jeg kanskje vurdere å se etter et vbrukt greyvision når skattepengene kommer tilbake
    Det er en god del å hente på lerretet ja. Har hatt noen på demo her hjemme, og etterpå har de nesten alle handlet Adeo rammelerret. Spesielt i mørke scener og på panoreringer er dette en ny verden......

NÅr det gjelder 2900 vs 2910 så er nok drivverket noe bedre på 2900. Men på xx10-spillerne har du muligheten til å kjøre digitalt over DVI (anbefaler denne fremfor HDMI), og der er det enda litt å hente på bildekvaliteten......

Eriond: Glimrende oppsummert og det sammenfatter egentlig ganske bra den generelle oppsummeringen av AE-700. At 4805 også har bedre sortnivå stemmer også bra. Men et godt og økonomisk alternativ for oss som lider av "regnbue-syke"

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er definitivt bedre bilde på 2910 og 3910 ( ikke 1910 ) enn på 2900.

Jeg har prøvd alle 3 samtidig og det er stor forskjell ( med min definisjon av stor .)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eriond
    Vurderer derfor å prøve med et filter som reduserer lysutbytte. Er det noen som kan tipse om passende filter og hvor jeg kan få tak i et slikt. Bor på bygda så det er ikke bare å løpe rundt hjørnet etter det desverre. Noen nettbutikker som har slikt. Og hvilken størrelse passer?

Håper dette kan være informativt for andre, og at non kan svare på mine filterspørsmål.
    Prøv med et Hoya NDx2 filter i størrelse 62mm. Du må bruke dobbeltsidig tape eller liknende for å få filteret til å sitte. Filteret kan bestilles hos fotobutikker, og sikkert sendes hjem til deg. Koster ca kr 400. Ellers så er sortnivå avhengig av at det ikke kommer gjenskinn fra tak og vegger. Ikke forvent at det sorte blir kølsvart. Det blir det langtifra heller på Action Model One til kr 50 000.

Men når det er sagt, har AE700 mye å gå på hva angår sortnivå. :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med firmware på en nykjøpt ptae700e? Kan man eventuelt oppdatere denne selv?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med firmware på en nykjøpt ptae700e? Kan man eventuelt oppdatere denne selv?
    Er det noe firmware ut til denne nå da? Da har jeg gått glipp av noe ihvertfall...... Hva skulle det i så fall hjelpe mot?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="Anfield"]
    Er det noe firmware ut til denne nå da? Da har jeg gått glipp av noe ihvertfall......quote]
    Det har du sikkert ikke, jeg trodde bare at de fleste projektorer fikk slike oppdateringer, men altså ikke. Lærer stadig på høy frekvens

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Er det noe firmware ut til denne nå da? Da har jeg gått glipp av noe ihvertfall...... Hva skulle det i så fall hjelpe mot?
    Det har kommet oppdatert firmware til denne, skal visst hjelpe på VB,
    Jeg har en av de første som kom, med verson 1.05 tror jeg, på jobb har vi en med 1.07 som har litt annen service meny.

Regner med den må sendes inn for oppdatering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ser man hvilken versjon man har?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lønner det seg å bruke posisjonsjusteringene i menyen fremfor lensshift? Jeg er nødt til å bruke lens shift ganske heftig for å justere bildet langt nok ned (projektoren henger høyt på bakveggen og jeg liker å ha bildet lavt), men vil kvalitetsforringelsen bli mindre hvis jeg bruker posisjonsjusteringene maksimalt og derterret tar kun resten med lens-shift?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lønner det seg å bruke posisjonsjusteringene i menyen fremfor lensshift? Jeg er nødt til å bruke lens shift ganske heftig for å justere bildet langt nok ned (projektoren henger høyt på bakveggen og jeg liker å ha bildet lavt), men vil kvalitetsforringelsen bli mindre hvis jeg bruker posisjonsjusteringene maksimalt og derterret tar kun resten med lens-shift?
    Antar at posisjonsjustering i meny er det samme som "keystone". Det anbefales IKKE å bruke keystone da dette forringer bildet. Lens shift skal IKKE forringe bildet, selv om noen hevder at max lens shift ikke er særlig bra. Uansett er dette bedre enn å bruke keystone.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Antar at posisjonsjustering i meny er det samme som "keystone". Det anbefales IKKE å bruke keystone da dette forringer bildet. Lens shift skal IKKE forringe bildet, selv om noen hevder at max lens shift ikke er særlig bra. Uansett er dette bedre enn å bruke keystone.
    Ok, det var godt å høre, jeg har også hørt at lens shift er uheldig, men hvis det ikke er tilfellet er det godt at jeg ikke har senket projektoren ned og borret enda flere hull i veggen alt
    Justeringene er forresten ikke det samme som keystone som jeg bruker litt fordi jeg har tiltet projektoren. posisjonsjusteringene er vertikale og horisontale forflytninger av hele bildet og finnes i tillegg til keystone.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lens shift er bare en "flytting" av linsen, og dette skal være det samme som fysisk å flytte projektoren opp/ned eller til siden. Derfor skal bildet ikke forringes. Keystone er en korrigering i selve bildet, som forringer kvaliteten. Dette ser en lett ved å tilte projektoren mye og å bruke mye keystone.

Jeg har ikke prøvd posisjoneringstastene, men tror det har samme effekt som keystone, ettersom en "manipulerer" bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skal se filmer med formatet 2.35:1, skal aspect da stå på zoom 1, eller 16:9?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg skal se filmer med formatet 2.35:1, skal aspect da stå på zoom 1, eller 16:9?
    16:9 ! Da vil du få sorte streker over og under bildet. Dersom du setter på zoom 1 vil du minske de sorte strekene, men da kutter projektoren bildet i kantene. Bildet blir også mer kornete ved bruk av zoom.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vær vennlig forhold denne tråden teknisk.Tilbud osv. tar under "pris -og produktjakt"

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Panasonic PT-AE 700 & Panasonic DMR ES 10 EC (DVD opptaker)

Kjøpte ovenstående produkter fra en forhandler og har koblet dette opp med vekslende erfaring. Bilde er skarpt og bra fra DVD. Er også overrasket over hvor godt bilde ble fra TV gjennom DVD opptakeren. Problemet er dessverre at jeg har fått noe etterslep på bilde. Akkurat så man sitter og irriterer seg litt over dårlig lipsync. Jeg bruker 10 meter komponentkabel, men håpet at det ikke skulle gi noen forsinkelse. Opptakeren er forøvrig satt på progressiv PAL, men opplevde også etterslep uten progressiv.

Er det noen som har hatt noe av det samme problemet, evt. har en løsning på mine problemer?

Side 47 av 58 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •