Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 58 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 1155
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det avhenger av at du kan stille inn dekoderen til til å sende ut s-video signal på RGB kontakten. Mange dekodere kan gjøre det. Men er ikke helt sikker på UPC sin. Husker jeg kjøpte meg en Scart-->DVI (Z2 kan ta inn RGB via DVI porten) kabel til min Sanyo Z2 som jeg brukte en gang. Tror jeg kjøpte den fordi UPC dekoderen ikke kunne sende ut s-video signal på scarten. Men kan jo ha endret seg.

På min lyse dekoder kan jeg velge om jeg vil sende, komposit, RGB eller s-video ut på RGB. Da funker det med en scart kontakt med s-video utgang på sålenge dekoderen er stilt in på å sende ut s-video ut fra scart kontakt.

Hvis ikke må du kjøpe en omformer, da er det like greit å kjøpe en RGB-component omformer slik tidligere nevnt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Det avhenger av at du kan stille inn dekoderen til til å sende ut s-video signal på RGB kontakten. Mange dekodere kan gjøre det. Men er ikke helt sikker på UPC sin. Husker jeg kjøpte meg en Scart-->DVI (Z2 kan ta inn RGB via DVI porten) kabel til min Sanyo Z2 som jeg brukte en gang. Tror jeg kjøpte den fordi UPC dekoderen ikke kunne sende ut s-video signal på scarten. Men kan jo ha endret seg.

På min lyse dekoder kan jeg velge om jeg vil sende, komposit, RGB eller s-video ut på RGB. Da funker det med en scart kontakt med s-video utgang på sålenge dekoderen er stilt in på å sende ut s-video ut fra scart kontakt.

Hvis ikke må du kjøpe en omformer, da er det like greit å kjøpe en RGB-component omformer slik tidligere nevnt.
    Tusen takk for kjempe gode svar! Da prøver jeg det

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen!
    Er det noen som har en link til en sånn RGB-component omformer??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her finner du det meste:

http://www.keene.co.uk/

Her er en, mulig du kan finne billigere (£289):

http://www.keene.co.uk/pages/cat/13con/13F.html

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tenkt å kjøpe meg en projektor en stund nå, å har sett litt på AE-700. Virker som en bra projektor.

Jeg får det ganske mørkt på rommet når det er sol ute med rullegardiner så det tror jeg skal gå bra. Jeg skal vel bruke den til spill og film for det meste, og sikkert litt surfing og slikt. Så jeg har litt lyst på en ps3/xbox360 når den tid kommer.

EDIT: vennligst ta pris og forhandlerdiskusjon under "pris -og produktjakt".

Og en siste ting, hvordan uttales projektor? Prosjektor eller projektor?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale Panasonicen varmt. Har den selv og er meget fornøyd.
    Det er 14 dagers angrerett på nettkjøp.

PS: Projektor :wink:

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Som det er svart over, ved nettkjøp har du også angrefrist.
    Bestill den like godt over nettet billigst mulig med én gang.
    Du kommer nok til å beholde den.
    Panasoic AE700 gir veldig mye for pengene. Meget plasseringsvennlig og har HDMi inngang som skulle være midt i blinken for kommende konsollgenerasjon.

Norske betegnelsen er projektor, eller prosjektør.
    Ellers har vi jo det glimmrende ordet, Videokanon!

EDIT: vennligst ta pris og forhandlerdiskusjon under "pris -og produktjakt".

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takker for svar.

Da kjøper jeg nok den om noen dager når jeg har fått solgt scooteren min da. Har ca. 13 000,- nå og får minst 10 000,- for scooteren så penger er vel ikke problemet. Men har ikke tenkt å bruke så alt for mye og så trenger jeg vel lerret også.

Men hvordan er denne til spill, og hvordan blir spillene i 1280x720 oppløning? Er det DVI tilkobling på denne?

Progressive scan, hva er det for noe? Og VB eller noe sånt? Har hørt folk snakke om det men har ikke peiling på hva det er for noe. :P

Og hvor mye koster en ny pære til denne projektoren?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. lerret så bør du ikke kjipe ut på dette.

Kjøp for eksempel ett slikt Adeo greyvision: http://www.avconcept.no/adeo.htm

Dette er brukandes til andre dyrere projectorer senere også.

Når det gjelder spill, oppløsning progressiv scan osv er det skrevet hundrevis av innlegg om dette allerede her på forumet, søk litt så finner du ut av det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden denne ikke har DVI tilkobling, blir det sa s-video man bruker fra pc'n? Hvilken kvalitet vil det gi i spill og slikt fra pc??

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Finduz
    Siden denne ikke har DVI tilkobling, blir det sa s-video man bruker fra pc'n? Hvilken kvalitet vil det gi i spill og slikt fra pc??
    Vil vel tro at det å bruke VGA bil være det beste vel.....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da går det vel bra. Men hvis jeg skal bruke pj'n hovedsaklig til spill og slikt fra pc. Og kanskje Xbox360 en gang i fremtiden. Burde jeg da kjøpe en annen pj? Hvis ikke så kjøper jeg en AE700 innen noen dager.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da går det vel bra. Men hvis jeg skal bruke pj'n hovedsaklig til spill og slikt fra pc. Og kanskje Xbox360 en gang i fremtiden. Burde jeg da kjøpe en annen pj? Hvis ikke så kjøper jeg en AE700 innen noen dager.
    Går vel bra det. Bruker min kun til film, men det er jo flere her på forumet som bruker den til spilling og til PC....

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    LCD er faktisk den teknologien som egner seg best til spilling, da raske bevegelser i spill tenderer til å fremprovosere regnbuer mer enn på film (jeg så min første regnbue på Unreal!)... AE700 vil fungere perfekt på 720p og XBOX 360!

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker min AE700 til konsollspill noen ganger. Det avslører jo at spillene ikke har så høy oppløsning enda. Likevel kult å spille feks GT4 på så stor skjerm.
    Kommer nok til å kjøpe 360 på utgivelsesdagen. Den støtter jo 1280x720 som må passe perfekt til prosjektoren.
    NB. Det er vel noe med at man må passe på å ikke ha ett statisk/stille bilde for lenge på LCD, da det kan brenne seg inn?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Innbrenning er et tilnærmet "ikke-problem" på LCD-projektorer i hjemmebruk. Du skal kjøre statisk bilde i dages, hvis ikke ukesvis for å belaste LCD-panelene nevneverdig. Jeg har til gode å høre en privatperson som har hatt innbrenning på en LCD, men har sett det ved en del anledninger i faste oppsett som går og går... Uansett, spill til du detter! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, takk for svar!

EDIT: Vennligst ta lerretsspørsmålet i ny tråd under "lerret", samt gjør gjerne et søk først! 8)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Nettopp, takker Ak (får vel lære meg å bruke søkefunksjonen jeg også, da...)! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Trenger eksperthjelp...

Har koblet opp ae700 med 2910, men er ikke helt fornøyd. Foruten litt VB som er mest plagsomt på animasjonsfilmer som f.eks Finding Nemo, har jeg oppdaget horisontale linjer. Disse er mest synlige ved vertikale bevegelser i bildet, og når jeg drar hånden opp og ned inntil lerretet så blir linjene enda mer synlige. Har lest at dette er normalt ved interlaced signal, men når jeg i tillegg kjører 720p via hdmi, så skjønner jeg ingenting. (Problemet er det samme både med 720p og 1080i).

Har også vært inne på servicemenyen og justert flicker, men uten at det hjelper. Det jeg derimot oppdaget på flicker-adjust er at for hver farge så er det statiske svarte linjer over hele bildet (mulig det skal være sånn..).

Noen som kan hjelpe meg? Svar mottas med begeistring

Side 45 av 58 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •