Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 58 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 1155
    Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    PT-AE700 fortjener i hvertfall en bedre DVD spiller enn 1910.

Det blir et mye bedre bilde med for eksempel 2910 eller 3910 via DVI.
    Nåhhja, mye bedre bilde er en sannhet med modifikasjoner. Jeg har heller ikke testet 1910, men jeg har sett både 2910 og 3910 i aksjon både med komponent og DVI på min PTAE 700. Disse 2 spillerne ble testet mot min HK DVD25. I følge mr Arendal er 2910 MYE bedre enn HK DVD25.

Jeg og Tor stod 1 meter fra lerretet mitt og myste på stillbildet av blant annet hatten til Gandalf i LOTR 1. Bildet var kanskje en smule bedre på 2910 og 3910, men det var jammen ikke mye. Lyden skal jeg ikke uttale meg om.

Min erfaring er at det er mer å hente på ny projektor enn ny DVD spiller. Jeg personlig venter heller på at HD DVD kommer, evt Blue Ray.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er denne litt off topic, men jeg har nå 2910 som jeg kjører på DVI mot Z2. Hadde før HK25. Bildet hos meg ER mye bedre på 2910 vs. HK25.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Nå er denne litt off topic, men jeg har nå 2910 som jeg kjører på DVI mot Z2. Hadde før HK25. Bildet hos meg ER mye bedre på 2910 vs. HK25.
    Det er øyet som ser. Alt jeg sier er at vi var 2 stk som ikke helt så de store forskjellene mellom HK DVD25, 2910 og Yamaha S550. Forskjeller var det, men det var ikke det jeg vil kalle store forskjeller. Det spørs hvor kresen en er. Hadde jeg sett store forskjeller, hadde jeg byttet DVD spiller på flekken. Men fint at du er fornøyd med 2910.

Temaet er off topic, men ikke helt, ettersom det er kjekt for en AE700 eier å vite hvor mye DVD spilleren har å si for bildet. Min konklusjon er (igjen): Før jeg kjøper 3910 vil jeg heller kjøpe Sony HS50, da jeg tror jeg får mest bilde for pengene ved å benytte de ekstra tusenlappene her.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Alex F her. Det er bedre å bruke 10 k ekstra på en bedre projektor enn å legge i 10k ekstra i forhold til 1910. Hi-Fil mente vel i et innlegg at det ikke var billedforskjell på disse. (mulig jeg husker feil)

Har etter nøye vurdering bestemt meg for å kjøpe en Panasonic PTA-E700 i løpet av sommeren. Hovedgrunnen til dette er at i utgangspunktet hadde jeg lyst på H78 og jeg trenger lensshift. Men prismessig syns jeg denne blir for dyr for meg og spesielt med tanke på hvor fort utviklingen går. Satser da heller på å bytte projektor til neste høst og håper jeg får en sinnsyk mye bedre projektor til under 20k. DVD spilleren jeg satser på er Pioneer sin nye som tar over for 668.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Det er øyet som ser. Alt jeg sier er at vi var 2 stk som ikke helt så de store forskjellene mellom HK DVD25, 2910 og Yamaha S550. Forskjeller var det, men det var ikke det jeg vil kalle store forskjeller. Det spørs hvor kresen en er. Hadde jeg sett store forskjeller, hadde jeg byttet DVD spiller på flekken. Men fint at du er fornøyd med 2910.

Temaet er off topic, men ikke helt, ettersom det er kjekt for en AE700 eier å vite hvor mye DVD spilleren har å si for bildet. Min konklusjon er (igjen): Før jeg kjøper 3910 vil jeg heller kjøpe Sony HS50, da jeg tror jeg får mest bilde for pengene ved å benytte de ekstra tusenlappene her.
    Ja er enig i at det er bedre å putte pengene i prosjektoren enn DVD spilleren. Det er jo også mulig (stor sannsynlighet vil jeg si) at Panasonic AE 700 er bedre å skalere bildet til 720 enn Z2 er, da vil ikke forskjellen bli så store som på Z2 mellom HK25 og 2910.
    ¨
    For det skal sies at forskjellen mellom komponent på hk25 og komponent på 2910 ikke var særlig stor på min Z2(vet ikke om jeg kunne se forskjell egentlig).

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi testet både komponent (progr scan) og DVI. Komponent vs komponent var det liten/ingen forskjell. Komponent (HK DVD25) vs DVI/HDMI 2910 var det litt forskjeller, men ikke mye.

Lerretet var Projecta hvitt 200cm (190 ex maskering). Mulig at forskjellene blir mye større ved grått lerret og større bilde. Men har en et lerret på 2m, så ikke forvent Nirvana.

Er du derimot sugen på Nirvana, så anbefaler jeg test av Action MK II (eller II) med HD materiale. Saft suse ! :shock:

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Enig med Alex F her. Det er bedre å bruke 10 k ekstra på en bedre projektor enn å legge i 10k ekstra i forhold til 1910. Hi-Fil mente vel i et innlegg at det ikke var billedforskjell på disse. (mulig jeg husker feil)

Har etter nøye vurdering bestemt meg for å kjøpe en Panasonic PTA-E700 i løpet av sommeren. Hovedgrunnen til dette er at i utgangspunktet hadde jeg lyst på H78 og jeg trenger lensshift. Men prismessig syns jeg denne blir for dyr for meg og spesielt med tanke på hvor fort utviklingen går. Satser da heller på å bytte projektor til neste høst og håper jeg får en sinnsyk mye bedre projektor til under 20k. DVD spilleren jeg satser på er Pioneer sin nye som tar over for 668.
    Kjære peakman her snakker vi ikke om 10K men derimot 4K som jeg mener er vel verdt det.

Jeg har sett HK DVD 25, DVD 2910 og 1910 sammen mot model one og det var det jeg definerer som store forskjeller her. Det samme så helt klart Grimstad, Plasmaboy og en til jeg ikke husker brukernavnet på i farta.

Jeg er ikke en person som kjøper det dyreste for å være sikker, da hadde jeg kjøpt 3910 og 3805 i steden for 2910 og 2805.

Hva man definerer som store forskjeller er svært individuelt, og vurdere bildet på 2 DVD spillere ut i fra ett stillbilde av hatten til Gandalf vil jeg ikke uttale meg om en gang :roll:

PTA-E700 er antakelig det beste LCD kjøpet man kan gjøre og også muligens det beste projektorkjøpet totalt sett for under 25K men, da fortjener den en DVD spiller som er bedre enn 1910.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke helt uenig med deg Arendal og gjentar at jeg ikke har sett 1910, men bare 2910 og 3910.

At du ikke vi uttale deg av et stillbilde av hatten til Gandalf, er forsåvidt greit. Grunnen til at vi så på stillbildet, var at det var vanskelig å se noen særlige forskjeller ved "rullende" film. Vi hadde en test DVD som besto av flere sekvenser som skulle teste sortnivå, farger, lyn mot svart himmel, blod på mørk vegg (Underworld), gul Ferrari i "The Rock", etc. Vi hadde laget 2 identiske DVDer og startet dem ca samtidig slik at vi kunne switche frem og tilbake mellom DVD spillerne.

Selv om vi ikke er profesjonelle testere, bør en slik test avsløre de store forskjellene. Det synes hverken Tor eller jeg at den gjorde, ei heller en kamerat av meg (da testet vi HK DVD 25 komponent vs Pioneer 686 HDMI). Det eneste vi la merke til var at bildet via HDMI var en smule klarere.

Det er mulig at forskjellene blir større på Action Model One, men vi testet bare på AE 700 med hvitt lerret.

Det er individuelt hva som oppfattes som store forskjeller, og det må taes med i betraktningen her. Mitt opprinnelig poeng med testen var å få frem hva 3 "amatører" opplever. Folk får derfor tolke dette som de vil. Jeg poengterer allikevel at Tor kom springene hjem til meg med 2910 under armen for å teste den mot AE700. Bildet på hans X1 ga ikke den forbedringen han hadde forventet. Uken etterpå kom han på besøk enda senere på kvelden med 3910 under armen. Han var også en smule misfornøyd med denne. Spesielt hva angår makroblocking (Farudja har ikke samme stjerne hos Tor som hos Hi-Fil :wink: )

Spør dere meg er Tor en person som leter etter feil i bildet og jeg vil anse ham som ganske kresen.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    PTA-E700 er antakelig det beste LCD kjøpet man kan gjøre og også muligens det beste projektorkjøpet totalt sett for under 25K men, da fortjener den en DVD spiller som er bedre enn 1910.
    Hmmmm.... Her rangerer du AE700 veldig høyt synes jeg.
    Både BenQ 7700 og Sony HS-50 fåes til under 25k.

D1910 fikk godt med stjerner i What Hifi siste nummer hva gjelder bilde per krone (eller pund om du vil).

Når det gjelder stillbilde av hatten til Gandalf skjønner jeg ikke hva som er så gale med det.
    Hverken jeg eller Alex har et trenet nok øye til få med oss microdeltajer i rullende film. Når så stillbildet tydelig viser forskjeller i texturen og sagtanntendenser, så brukte vi det som et referansepunkt mellom spillerne.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel være enig i at Tor er en person som leter etter feil i bildet, ja... :wink:

Men å bruke et stillbilde for å lage forskjeller mellom spillerne, syns jeg er rart. Dersom det ikke var de store forskjellene i bildet ved filmavspilling, burde dere ikke da heller si det? I stedet for å fremheve forskjeller som andre "amatører" ikke ser allikevel....

Jeg bruker ihvertfall spilleren min mest til levende bilder, og ser etter forskjellene der...... :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg er helt ny her på forumet etter å ha lest veldig mye her inne som ikke medlem.
    Kjøpte meg en AE-700 for et par mnd siden og er veldig fornøyd med den, men det er et problem jeg har hatt hele tiden som jeg virkelig håper en kan hjelpe meg med. Jeg bruker en digital dekoder fra UPC som tv-tuner til pj. (da det er visse filmer og kamper som er gøy å se der) men problemet er at si hvert 10 sekund (varierer veldig) så kommer det små forstyrrelser på bildet, sånne glimt som forsvinner med en gang, men det blir ganske irriterende i lengden. Bruker en vanlig gul phono kabel til det bildet.
    Hadde en Davis dpx-16 før denne og der var ikke det problemet der. Bruker også playstation igjennom samme kabel og der kommer ikke de glimtene på bildet.
    Er det noen som har et forslag til hva det kan være vil jeg være veldig takknemlig.

Med vennlig hilsen
    Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har PT AE700. Jeg har 1910. Jeg er fersk amatør.
    I kveld har Arendal og jeg testet komponentkabel kontra HDMI-kabel mellom AE700 og 1910. HDMI-kabelen "vant".

Vi så bl.a. på LOTR 1 f.o.m hatten til Gandalf og utover. Det var ikke vanskelig i det hele tatt å se forskjeller i bakgrunnsbildet. Selv for et amatørøye. Man må bare vite hva man skal se etter. Jeg støtter Arendal fullt ut i at det er levende bilder og ikke stillbilder man må lete etter forskjellene i.

Jeg har videre tro på at om jeg skal bedre bildekvaliteten hos meg, så er det DVD-spilleren (1910) som må byttes. Arendal er en person som vet hva han snakker om når det gjelder hjemmekino. Det har jeg erfart.

Tango

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

yo

Du bruker en composit kabel, det er den som gir dårligst bilde, har du muligheten for s-vdo kabel så gjør det, da vil nok problemet ditt forsvinne og du vil få et betraktlig bedre bilde. En s-VDO kabel er heller ikke dyr, så det er verdt investeringen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ørfuz
    Hei!

Jeg er helt ny her på forumet etter å ha lest veldig mye her inne som ikke medlem.
    Kjøpte meg en AE-700 for et par mnd siden og er veldig fornøyd med den, men det er et problem jeg har hatt hele tiden som jeg virkelig håper en kan hjelpe meg med. Jeg bruker en digital dekoder fra UPC som tv-tuner til pj. (da det er visse filmer og kamper som er gøy å se der) men problemet er at si hvert 10 sekund (varierer veldig) så kommer det små forstyrrelser på bildet, sånne glimt som forsvinner med en gang, men det blir ganske irriterende i lengden. Bruker en vanlig gul phono kabel til det bildet.
    Jeg vet ikke hva dette skyldes, men jeg støtter NHAP_Don.. i at komposit kabel gir det dårligste bildet. Jeg foreslår at du kjøper deg en RGB-converter, dvs en boks som konverterer RGB signaler til komponent. En slik boks finner du blant annet på AV Shop, og koster ca kr 1000. Du må ha scart kabel fra Digital Tuneren inn i boksen. Derfra må du ha komponentkabel inn til projektoren.

Jeg skal love deg at dette bildet vil bli mye bedre. Dette vil du se uten å benytte deg av stillbilder :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det ikke SCART inngang på AE700 da? Den tar vel RGB signaler, letteste er da og kjøpe en lang SCART kabel og sende ut RGB fra dekoder. RGB er det beste før komponent. Men det hjelper ikke å konvertere fra RGB til komponent, får ikke bedre bilde av det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke prøvd å ta scart direkte til projektor, men vil tro at dette går greit. Men en lang scart kontakt er nok dyr i tillegg til at den er tykk og mindre "fleksibel". Jeg kobler DVD spilleren via forsterkeren med komponent, samt at tuneren kobles via forsterkeren med komponent. Fra forsterkeren går det en lang komponentkabel til AE700. På denne måten kan jeg switche mellom TV og DVD, og jeg har bare 1 ledning som er strukket til projektoren.

Har du HDMI kabel, må du uansett ha 2 ledninger til projektor.

Det eneste dumme med RGB er at du ikke får inn analoge signaler, og du kan dermed ikke se f.eks LOST på TV Norge ettersom TVN sendes analogt (Canal Digital). Her må du fremdeles leve med kompositt. :evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hva dette skyldes, men jeg støtter NHAP_Don.. i at komposit kabel gir det dårligste bildet. Jeg foreslår at du kjøper deg en RGB-converter, dvs en boks som konverterer RGB signaler til komponent. En slik boks finner du blant annet på AV Shop, og koster ca kr 1000. Du må ha scart kabel fra Digital Tuneren inn i boksen. Derfra må du ha komponentkabel inn til projektoren.

Jeg skal love deg at dette bildet vil bli mye bedre. Dette vil du se uten å benytte deg av stillbilder :wink:[/quote]

Tusen hjertelig takk til dere som har svart! Hadde vært veldig deilig å bli kvitt dette. Har tenkt på s-video jeg også, men den dekoderen har ikke s-video utgang, og en scart kabel vil jeg helst slippe da alle andre ledniger går skjult. Men hvorfor kommer disse forstyrrelsene på denne pj og ikke den forrige med akkuratt det samme oppsettet?? det synes jeg er veldig rart. men den RGB konverteren hørtes jo veldig lurt ut, da må je prøve den. Nok en gang, takk så mye for svar!

Mvh
    lars

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket om du kan velge s-video på Scart kabelen. Da kan du bare kjøpe en Scart-Svideo kontakt til ett par hundrelapper og en s-video kabel inn på prosjektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket om du kan velge s-video på Scart kabelen. Da kan du bare kjøpe en Scart-Svideo kontakt til ett par hundrelapper og en s-video kabel inn på prosjektor.
    Finnes det altså? En overgang fra scart til s-video??

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig amatør på dette her så jeg prøver en gang til. Jeg kjøpte en sånn scart kontakt på clas ohlson men utgang for blant annet s-video, men da blei bildet sort hvitt og de forstyrrelsene var der fortsatt. Er vel ikke beste kvaliteten det du får kjøpt der men det var billig hvertfall men tror dere at en sånn RGB konverter vil klare "oppgaven" ??

Side 44 av 58 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •