Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 43 av 58 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 1155
    Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror nok du vil få en nedgang i lysstyrke. Projector Central har i kalkulatoren sin mulighet får å legge inn gain på lerret og få anbefaling på lysstyrken.
    http://www.projectorcentral.com/Pana...ulator-pro.htm

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    1. Jeg føler at bildet ikke er veldig skarpt, har sett andre innlegg om at dete kan ha med den (husker ikke navnet) måten AE700 minsker synligheten av pixelstrukturen.

2. Når det nye lerretet kommer i hus skal projektoren flyttes til bakveggen, 3.85m fra lerretet. Vil jeg merke en tydelig nedgang i lysstyrke, eller bør jeg allerede nå vurdere et filter foran linsen?
    1. Det er en av bakdelene med smoothscreen. Prosessen som skal gjøre screendooreffekten minimal. Den får hele bildet til å bli litt mer uskarpt.
    Det kan være litt å hente med en HDMi-kabel, men minimalt.

2. Alex F kjører på et hvitt lerret og nyter godt ved bruk av ND-filter.
    Det vanlige er ND2 filter, men jeg tror han har ND4 hvis jeg ikke husker feil. (Jo høyere tall, jo mer lys dempes).
    Alex F foretrekker å kjøre med filter på for filmer, og har filteret av for animasjon. Fungerer helt greit slik.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Hei, har en AE 700 og sliter på noen få filmer hvor formatet blir feil.

kommer ikke inn på "aspect" med fjernkontrollen når jeg bruker hdmi inn.

noen som vet hva som kan gjøres for å forandre format? bruker denon 3910 som dvd
    Tror det er pga kabelen. Hdmi er digitalt og når en kjører dette eller over dvi blir bilde kjørt rett til projektoren uten mulighet for endring av aspect.
    Har ikke en løsning av problemet dessverre :cry: , evt bytte til komponentkabel, men det blir kanskje slit mad tanke på kablingen du har i heimen...

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    klipsch
    Har du sett AE700 i aksjon?
    Jeg har sett den og ble aldri helt fornøyd med skarpheten.
    Enig med det som Alex F sa.
    Skulle vært en funksjon for å slå av smoothingen slik at man kunne velge selv.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se signaturen :P

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klipsch;)
    Hei, har en AE 700 og sliter på noen få filmer hvor formatet blir feil.

kommer ikke inn på "aspect" med fjernkontrollen når jeg bruker hdmi inn.

noen som vet hva som kan gjøres for å forandre format? bruker denon 3910 som dvd
    Tror det er pga kabelen. Hdmi er digitalt og når en kjører dette eller over dvi blir bilde kjørt rett til projektoren uten mulighet for endring av aspect.
    Har ikke en løsning av problemet dessverre :cry: , evt bytte til komponentkabel, men det blir kanskje slit mad tanke på kablingen du har i heimen...
    Rart, med Benq 7800 kunne jeg forandre Aspect med samme kabel, eneste forskjell er at nå bruker jeg DVI-HDMI overgang.?????

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Casle
    Hei allesammen
    Mottok idag min nye AE700 fra Avshop. Har akkurat sett Open Range, tøff film forresten. Og jeg er meget fornøyd med projektoren så langt, en skikkelig oppgradering fra min gamle AE200. Johooo, ingen pixelstruktur! :lol:

Jeg har imidlertid et par spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med.

1. Jeg føler at bildet ikke er veldig skarpt, har sett andre innlegg om at dete kan ha med den (husker ikke navnet) måten AE700 minsker synligheten av pixelstrukturen.
    Jeg bruker min DVD-opptaker (Sony RDR-HX900) med komponentkabel idag, vil jeg få skarpere bilde ved å bytte til en spiller som har HDMI utgang? Har tidligere lest at det er en av fordelene med digital overføring.

2. Siden jeg ikke ennå har mottatt mitt nye lerret, et 180 cm Greyline (0,8 gain) så bruker jeg et lite (135 cm) hvitt lerret (1.1 gain). Og som en test hadde jeg projektoren stående bare 1.85m fra lerretet.
    Jeg synes da at bildet ble veldig lyssterkt, selv i lamp mode low. For mye av det gode.
    Når det nye lerretet kommer i hus skal projektoren flyttes til bakveggen, 3.85m fra lerretet. Vil jeg merke en tydelig nedgang i lysstyrke, eller bør jeg allerede nå vurdere et filter foran linsen?

Alle tips og svar mottas med takk.

Mvh C
    Synes at tor er litt negativ her, og vil balansere dette littegranne:

Du har nok litt å hente på både en ny spiller, og gjerne i samspill med en DVI/HDMI-kabel. Min erfaring er at DVD-opptakere (som eks. din) ikke er like gode avspillere, og har like god bildekvalitet.

I hvor stor grad du vil oppleve dette som små eller store forbedringer er personavhengig. Noen opplever små eller ingen endringer i bildekvalitet, men jeg mener jeg får en del skarpere bilder pga. DVI/HDMI i stedet for komponent.

Panasonics smoothscreen gjør jo at pikselstruktur ikke er så fremtredende som eksempelvis Sanyo Z3, men en kan oppleve det som litt mindre skarpt. For min egen del vil jeg heller ha mindre screendoor, og hvis det betyr litt "dusere" bilde, så ok.....

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart, med Benq 7800 kunne jeg forandre Aspect med samme kabel, eneste forskjell er at nå bruker jeg DVI-HDMI overgang.?????
    Jeg trykker bare på aspect knappen på min ae700, bruker komponent kabel her.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min panasonic 700 for ikke så lenge siden. har problemer med bildet at i forskjellige sener så henger bilde punktene i gjenn litt.
    Hva kan årsaken til dette være?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Betjeningsvillendningen sier på side 30:

The aspect ratios for the following signals are fixed, and cannot be
    changed. (Refer to page 58.) 1 125 (1 080) /60i, 1 125 (1 080) /50i, 750
    (720) /60p, 750 (720) /50p, WIDE 480/600/720/768/768-2

Så da må dere sjekke hvilket signal som dere kjører ut av kilden.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken

Betjeningsvillendningen sier på side 30:

The aspect ratios for the following signals are fixed, and cannot be
    changed. (Refer to page 58.) 1 125 (1 080) /60i, 1 125 (1 080) /50i, 750
    (720) /60p, 750 (720) /50p, WIDE 480/600/720/768/768-2

Så da må dere sjekke hvilket signal som dere kjører ut av kilden.
    Tusen takk!!!

Når jeg gikk fra 720P til 576P kunne jeg forandre aspect.
    Får jeg dårligere bilde på 576P?

Dag

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk!!!

Når jeg gikk fra 720P til 576P kunne jeg forandre aspect.
    Får jeg dårligere bilde på 576P?

Dag
    Det er vel du som må fortelle oss om du får dårligere bilde eller ikke. Nå er det AE700 som må oppskallere bildet i stedet for 3910'en, og da ville jeg nok gjettet på at 3910 har de beste forutsetningene. Uansett er det bedre enn feil aspect.

Selv har jeg bare opplevd behov for å endre aspect på HDMI en gang (kjører 2910 mot AE700). Mener å huske at jeg endret aspectet via meny på 2910'en. Enten det eller så byttet jeg over til komponent og ordnet meg der... (har laget for mye mat i aluminimumsgryter, så da husker man ikke så mye lenger...) :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte teoretisk sett, at jeg ofrer oppløsning ved å bruke 576p

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte teoretisk sett, at jeg ofrer oppløsning ved å bruke 576p
    En vanlig dvd avspillt i pal opløsning har vel bare 576 linjer i utgangspunktet, og for at ptae700 skal vise bildet over hele lcd brikka, må det på ett eller annet tidspunkt skaleres om, til å benytte de 1280x720
    punktene som er til rådighet. for 16:9 materialet.

Det er kvaliteten til hardwaren og arbeidsmetodene den benytter i skalerings prosessen, som vel vil avgjøre bildekvaliteten på lerretet.

Denon DVD spilleren din sin scaler i dette tilfelle, vil muligens kunne gjøre en litt bedre jobb enn den skaleren som er innebyggd i PT-AE 700 projetoren , og vil tro bildet blir litt bedre hvis du sender ut 720p signalet fra dvd spilleren. Fasiten sitter du vel egentlig på selv, og det er bare å teste hva som blir best, men vær også opps på at det skiller en del på bildekvaliteten som ligger inne på forskjellige dvder, og det vil nok også kunne påvirke det oppskalerte bildet en hel del.

Det er vel ikke før du mater projektoren med et native 720p kildemateriale, før du virkelig får utnyttet potensiale i 1280x720 brikka, og oppløsningen ikke består av et kvasi oppskalert 576 eller 480 linjers kildemateriale.

Enkelte eksterne scalere trives best med 576i signal inn fra dvd spilleren, kankje du også bør prøve og se hvordan PT-AE 700 takler et i i stedet for et p signal inn .... Kanskje noen andre som har erfaring rundt dette?

MVH

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for info, er veldig grønn på dette med bilde, er mest hekta på selve filmen samt film/stereo lyd.

Skal kjøre noen sammenlikninger og legge ut resultatet ved anledning.

Dag

Newcomer Panny sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    En vanlig dvd avspillt i pal opløsning har vel bare 576 linjer i utgangspunktet, og for at ptae700 skal vise bildet over hele lcd brikka, må det på ett eller annet tidspunkt skaleres om, til å benytte de 1280x720
    punktene som er til rådighet. for 16:9 materialet.
    Dette er interesant å diskutere litt videre.
    Jeg har en AE700 koblet til en Denon DVD-1910 via en DVI/HDMI kabel.

I følge Panasonic brukermanual for AE700 så er de beste signalene inn for max billedkvalitet 720p (50/60 Hz) og 1080i (50/60i).
    De andre signalformatene må bildeprosessoren konvertere, i følge manualen.

Jeg skjønner at 720p ikke konverters i prosjektoren, men 1080i... Vil ikke det bli nedskalert? Og er da et nedskalert 1080i signal bedre/dårligere enn enn et 720p "rett igjennom"?

Og mener da Panasonic at et 576p er best å konvertere i signalkilden, siden de markerer dette signalet som "dårligere" enn 720p/1080i?

Er det noen som vet om konvertering er bedre i 1910 kontra AE700?

(Synes selv at 720p gir det beste resultatet 8) ).

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. På 3910 så kan man velge 4:3 visning via HDMI/DVI ved å gå inn på Setup og bildemenyen. Compress e.l. Litt tungvindt. Da er det kanskje enklere å velge en annen scalering siden det kan byttes direkte uten å stoppe filmen.
    2. Jeg synes også at 720p blir bedre, men jeg syntes at 1080i også var strålende. Litt skremmende for da konverterer man opp en del på Denonen og ned på Panasonicen igjen. Teorien blir vel da at Denonen konverterer opp så bra til 1080 og panasonicen nedskalerer tilsvarende bra uten at bildet blir "ødelagt", men heller bedre?

Velger å bruke 720p hele tiden jeg da. Helt fantastiskt skarpt blir det. I hvertfall på gode filmer. Man blir desverre mer kresen på dette også med så godt utstyr.

Newcomer Phantom sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Kommer kansje litt utenom det dere diskuterer men jeg stiller spørsmålet allikevel. Når jeg via DVI-HDMI kabel kjører 720p fra en Denon 1910 til PTAE 700 så står det i bildemenyen på prosjektoren at jeg kjører i 750p ? Har dere noen formening om hvorfor prosjektoren oppfatter 720p signalet fra DVD spilleren som 750p og vil dette gi noe dårligere bilde en 720p da jeg forstår det til å være den "native"oppløsningen til prosjektoren ?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PT-AE700 fortjener i hvertfall en bedre DVD spiller enn 1910.

Det blir et mye bedre bilde med for eksempel 2910 eller 3910 via DVI.

Nå er dette spillere til 3 ggr prisen, men jeg synes likevel man skal spandere de ekstra kronene hvis man vil ha det så bra som mulig.

1910 er egentlig ikke noen god spiller hvis man ikke tar prisen med i betraktningen :wink:

Å skalere til 1080 i spilleren er meningsløst.

Da skalerer man fra 576 og opp til 1080 og ned igjen til 720 :?

Hvis kilden er D-VHS derimot blir det selvsagt noe helt annet.

750 referer til det antall linjer oppløsningen hadde vært hvis det var en analog kilde, hva Panasonic driver med her vet jeg ikke, det er kanskje en "bug" i softwaren som de ikke gidder å rette opp siden alle projectorene har den?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke testet D1910, men ser i siste Home Cinema at den får toppkarakter på bilde fra DVI og på value for money.
    Komponentbildet var de ikke fornøyd med.

Side 43 av 58 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •