Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 42 av 58 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 1155
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ettersom en videospiller bruker scart, bør jeg jo da helst kjøpe meg en switchboks?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har komponent utgang på dvd spilleren er vel det en ide ja :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skiltene er kjøpt fra Bond Design i Sverige. Koster ca 1150 ferdig tilsendt. Pass på at disse sendes som gave slik at du ikke må betale toll.

TV visning på projektor: Jeg har kjøpt en converter boks som konverterer scart til component. Denne boksen kan kjøpes på AV Shop eller Nettdata mfl. Boksen konverterer RGB signal fra Canal Digital tuner til component. Jeg kobler denne via forsterkeren der jeg har 2 component inn og en component ut. På denne måten kan jeg switche mellom DVD og TV signal via forsterkeren. Skal du ha flere signaler inn, foreslår jeg en større switch boks. Bildekvaliteten fra TV blir overraskende bra, spesielt i forhold til kompositt. Det negative er at du kun får bilde på kanaler som sender RGB signaler, dvs at kanaler som TVNorge og TV4 (analoge signaler) ikke kan sees via projektoren. Dette er et kompromiss jeg kan leve med for å få bedre billedkvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for svar.

Jeg har desverre ingen tuner fra Canal Digital. Jeg har bare en utgang fra veggen, så jeg tror jeg vil gjøre følgende:

Kjøre vanlig composite videoutgnag fra DVD-spilleren, og scart fra videospilleren. Så, når det blir ny DVD-spiller, kjører jeg digital-utgang fra den.

EDIT: Kjøpt ny DVD-spiller. Kjører komponent. 3 kabler. Blir deilig å få opp projektoren og få alt ferdig. Skal ta noen bilder når alt er satt opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har denne i ålesunds området som kunne tenkt seg å vise meg ein demo av den.?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har denne i ålesunds området som kunne tenkt seg å vise meg ein demo av den.?
    Om du spør om dette i Produkt og Prisjakt er det lettere og få svar. (Samt at det er der det er riktig å poste en slik forespørsel)

Btw. Velkommen til AVforum.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

AE-700

Har denne til test i over helgen, og det jeg har sett foreløpig ser bra ut, den er lett og plassere pga linsejusteringen, et lite problem har jeg imidletid. Jeg kjører dvi kabelt med overgang til hdmi fra Denon 1910 og da blir bilde veldig smalt, det blir bare ca bare 50% av lysområde til prosjektoren, det er full bredde, prøvde og endre oppløsing men ingen endring. Sikkert en enkelt løsning, men har noen et godt tips.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke 16:9 format den filmen. Er 2.35:1 tenker jeg. Thx filmer er i det formatet.

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

16:9

Takker!
    så enkelt var det, sjekket de filmene jeg har sett og det stemmer at noen av de var thx, ser også at formatene varierer veldig mye på forskjellige filmer.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klipsch;)
    Er vel ikke 16:9 format den filmen. Er 2.35:1 tenker jeg. Thx filmer er i det formatet.
    THX har ingenting med formatet å gjøre :-)

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde alle thx filmer kom i det formatet jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THX-standarden har vel ikke så mye med 2.35:1-aspect ratio å gjøre, tror jeg. Det stemmer vel forsåvidt at "alle" Star Wars-filmene (og "Lord of The Rings") er filmet i den aspect-ratioen dog.

PS! Fikk min AE700E på lørdag og er strålende fornøyd så langt! :) Venter bare på DVE slik at jeg får kalibert den skikkelig. Gleder meg allerede til film/Xbox-maraton neste helg, hehe.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FÅr vel innse at ikke alle thx titler kommer i 2.35 format da. Uansett, panasonicen er meget bra

Newcomer AlfaThor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klipsch;)
    FÅr vel innse at ikke alle thx titler kommer i 2.35 format da. Uansett, panasonicen er meget bra
    Mulig andre har svart på dette allerede, men: 1:2,35 er en "kinostandard" som også kalles Cinemascope. Dette er det formatet som gir størst bilde på kinofilm. Kinofilmer kommer i all hovedsak i tre formater (1:2,35, 1:1,85 og 1:1,66) som ikke helt samsvarer med 4:3 eller 16:9 som er "tvformater".

mvh
    Thor Atle

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å holde dere til AE700 folkens (Ellers fin informasjon)

Takk,

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har koblet opp en samsung 945 til pannyen med hdmi, men bilde ble rosa. du kan se bilde ,men alle fargene er rosa. Noen andre som har opplevd noe sånt?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet med andre spillere, eller annen kabel? Rosa bilde er ikke morro i lengden :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei , lillywhite jeg opplevde det samme i begynnelsen da jeg skulle koble
    945 til ae-700 med 12m. supra HDMI kabel . Løsningen var og følge det
    medfølgende løse arket som fulgte med samsungen til punkt og prikke.
    Jeg mener arket heter noe sånn som how to connect to HDMI screens/displays , husk også og endre spillerens utgang til HDMI i spillerens set-up meny.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har en AE 700 og sliter på noen få filmer hvor formatet blir feil.

kommer ikke inn på "aspect" med fjernkontrollen når jeg bruker hdmi inn.

noen som vet hva som kan gjøres for å forandre format? bruker denon 3910 som dvd

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei allesammen
    Mottok idag min nye AE700 fra Avshop. Har akkurat sett Open Range, tøff film forresten. Og jeg er meget fornøyd med projektoren så langt, en skikkelig oppgradering fra min gamle AE200. Johooo, ingen pixelstruktur! :lol:

Jeg har imidlertid et par spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med.

1. Jeg føler at bildet ikke er veldig skarpt, har sett andre innlegg om at dete kan ha med den (husker ikke navnet) måten AE700 minsker synligheten av pixelstrukturen.
    Jeg bruker min DVD-opptaker (Sony RDR-HX900) med komponentkabel idag, vil jeg få skarpere bilde ved å bytte til en spiller som har HDMI utgang? Har tidligere lest at det er en av fordelene med digital overføring.

2. Siden jeg ikke ennå har mottatt mitt nye lerret, et 180 cm Greyline (0,8 gain) så bruker jeg et lite (135 cm) hvitt lerret (1.1 gain). Og som en test hadde jeg projektoren stående bare 1.85m fra lerretet.
    Jeg synes da at bildet ble veldig lyssterkt, selv i lamp mode low. For mye av det gode.
    Når det nye lerretet kommer i hus skal projektoren flyttes til bakveggen, 3.85m fra lerretet. Vil jeg merke en tydelig nedgang i lysstyrke, eller bør jeg allerede nå vurdere et filter foran linsen?

Alle tips og svar mottas med takk.

Mvh C

Side 42 av 58 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •