Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 58 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 1155
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvem er som gir det beste bildet og minst støy?
    Umulig og si... De er vidt forskjellige meninger om dette, men en rask summering sier at:

PTAE700 har mindre screendoor og har mye bedre zoom. Z3 har nok en anelse bedre sortnivå, lavere støy. De er omtrent like på VB, og begge har gode farger. Du kan forøvrig lese side opp og side ned om disse projektorene her

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare lurte på en ting.

Jeg har Panasonice AE700 tilkoplet en pioneer dv-656A med komponentkabel. Hvordan vet jeg om det er progressivt signal som sendes. Dvd-spilleren skal kunde sende ut progressive signal. Hvordan evt bytter jeg dette for å se om interlaced er bedre?

Noen andre ting jeg burde gjøre for å få bedre bilde?

Får forresten DVE i morgen og da skal det kalibreres

Chris

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ops: ops:

Dvd-spilleren kan ikke sende progressive signal. Ikke rart jeg ikke fant ut av det.

Er vel debatert opp og ned, men er det stor forskjell på vanlig-progressiv-digital?

Tenkte på nyinnvestering på dvd fronten....

Chris

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klipsch;)
    ops: ops:

Dvd-spilleren kan ikke sende progressive signal. Ikke rart jeg ikke fant ut av det.

Er vel debatert opp og ned, men er det stor forskjell på vanlig-progressiv-digital?

Tenkte på nyinnvestering på dvd fronten....

Chris
    Skal du gjøre en nyinvestering ville jeg kjøpt en dvd-spiller med DVI/HDMI hvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Kenti, det bør være DVI/HDMI. Dette begynner å bli ganske vanlig nå. De fleste spillere har også progressiv scan. Pass på at spilleren kan spille progr scan i både PAL og NTSC. Selv om du bruker DVI/HDMI fra DVD spiller til projektor er det kjekt å bruke komponent dersom en skal se TV sendinger. I tillegg kan dette være en bedre løsning fra DVD spiller dersom en må strekke lang ledning.

Lang HDMI/DVI ledning (over 10m) kan gi hakking i bildet, som er uakseptabelt.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for rask respons!

Blir nok hdmi framfor dvi, lest noe om at kapasiteten til den kabelen er bedre (?!?!) samt at jeg har hdmi inngang på pj.

Var en her i forumet som klaget over hakking på 10 meter hdmi kabel (husker ikke hvem), dette er jo helt uakseptabelt.

I mitt tilfellet blir kabelen 5 meter (strekt rett over gulvet :? )

Planen i utgangspunktet var å vente med oppgradering til dvdopptakerne ble litt bedre (får da med endel funksjoner som er kjekke), men hvis det jeg leser på forumet om betraktelig bedre bilde med hdmi klør det litt i fingrene etter ny dvd-spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Betraktelig bedre" kan det diskuteres om bildet er. Jeg har testet progressiv scan (komponent) vs HDMI, og forskjellene var ikke store. Bildet var litt skarpere på HDMI, men ikke mye. Iallefall ikke så mye at jeg kjøper ny DVD spiller. Jeg venter heller til prisen faller og evt jeg kan få HDMI på en DVD opptaker, eller så venter jeg på Blue Ray. Saft suse !

Du kan jo evt kjøpe en Denon 1910 eller en Samsung. Disse koster jo kun ca 2K. Tapet er da ikke så stort !

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klipsch;)
    Var en her i forumet som klaget over hakking på 10 meter hdmi kabel (husker ikke hvem), dette er jo helt uakseptabelt. I mitt tilfellet blir kabelen 5 meter (strekt rett over gulvet :? )
    Mulig dette var meg. Har en 10 m Real Cable (HDMI/HDMI) som hakket masse og bildet var ubrukelig, men etter å ha byttet til DVI-utgangen med en kobling på 2910, fungerte dette utmerket. Min personlige lille mening er at "nybegynnerfeilene" fremdeles er tilstede på HDMI, og ikke DVI.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig å få oppdatert firmware på ae700 i Norge eller må den sendes utenlands? I tilfellet hvor? Er det vanlig å kunne få låne en prosjektor i mens hos forhandler?

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av movadelic
    Mulig å få oppdatert firmware på ae700 i Norge eller må den sendes utenlands? I tilfellet hvor? Er det vanlig å kunne få låne en prosjektor i mens hos forhandler?
    www.service-eksperten.no

Newcomer black diamond sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Vurderer sterkt en Panasonic 700.Har lest opp og ned her på forumet nå
    pust og pes.Er det noen her i Trondheim som er i besittelse av en slik?Slik at man kan få en demo?Hadde vært gromt. :lol:
    Har et rom som er 2,65 bredt og 6 m langt,bortimot 100% lyskontroll,panel på vegger og tak(ubehandlet).Kan et Grandwiev matt hvit med gain 1,1 bli noe sukksess?ser det er på tilbud nå til 3 laken.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AE700 kan anbefales. Ville vurdert Adeo grått rammelerret dersom du har mulighet til dette. Jeg har selv hvitt lerret og hvite vegger, noe som ikke er en god kombinasjon. Jeg har heldigvis grå gardiner på siden av lerretet som hindrer noe gjenskinn.

Dersom du allikevel kjøper hvitt lerret, vil jeg anbefale et Hoya NDx2 eller x4 filter (NDx2 er lysere enn NDx4). Dette minsker lysutbyttet og gir bedre sortnivå. Har du dårlig lyskontroll, vil et slikt filter være litt bortkastet.

Lykke til !

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret Alex
    Fikk kontakt med en kar her på forumet som holder til i Trondheim.Skal få en test av 700 til han,for jo en pekepinn med tanke på hva slags lerret han har.Gleder med som bare f

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Alex
    Har du prisene og hvor de kan skaffes?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av black diamond
    Hei Alex
    Har du prisene og hvor de kan skaffes?
    Filtrene bestiller du hos en fotoforretning (f.eks Elite Foto). Et filter på 62mm (NDx4) koster ca kr 400. Dette kan du feste med dobbelsidig tape. Jeg har brukt en svart hårspenne jeg har bøyd til, ettersom varmen fra projektoren gjør at tapen svikter, og filteret detter ned av og til.

Lykke til !

Active arntos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av black diamond
    Hei
    Vurderer sterkt en Panasonic 700.Har lest opp og ned her på forumet nå
    pust og pes.Er det noen her i Trondheim som er i besittelse av en slik?Slik at man kan få en demo?Hadde vært gromt. :lol:
    Har et rom som er 2,65 bredt og 6 m langt,bortimot 100% lyskontroll,panel på vegger og tak(ubehandlet).Kan et Grandwiev matt hvit med gain 1,1 bli noe sukksess?ser det er på tilbud nå til 3 laken.
    Finnes i ustilling på Lefdal Tiller, men ikke koblet opp med optimalt signal til envher tid.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nylig godt til anskaffelse av Panasonic AE700, og jeg lurer derfor på et par småting ettersom jeg er relativt nå ny når det komme til projektorer. Det jeg lurer på er følgende:

Hva gjør man når man har flere bildekilder som man ønsker å koble til projektoren? Finnes det "switch-bokser" hvor man kan koble inn flere kabler og bytte på hva man ønsker å sende videre til projektoren, og hvor kan dette kjøpes? Hvis det finnes andre løsning, ville det vært fint hvis noen kunne si noe om det. Jeg lurer også litt på hvordan man skal koble opp videosiller slik at man kan se på TV på projektoren.

DVD-spilleren jeg har i dag har kun to typer bildeutganger. Vanlig compisite og scart. Det jeg lurer på er hva som er best av disse to, og om jeg bør ha en ny DVD-spiller som har digital utgang.Ville vært flott hvis noen kunne foreslått en god spiller som ikke er altfor dyr.

Alex F, hvor har du kjøpt de vannvittig stilige DD og DTS-skiltene dine?

Mvh Christofer.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 1910, Panasonic s-97 er to spillere jeg selv vurderer. Har panasonic AE700.

Du kan jo koble opp de forskjellige kildene med forskjellige kabler?
    Finnes switchboxer ja, får billige på clas ohlson osv, skal du sikre at kvaliteten ikke blir dårligere burde du kanskje ta butikken til en hifi butikk.

PS: Scart er bedre en composite

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for raskt svar.

Jeg kan muligens koble alle sammen til projektoren. Jeg er fortsatt usikker på hva jeg skal gjøre med video-spilleren. Er det ikke slik at den skal fungere som TV-tuner?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du se på tv må du koble til en videospiller (evt dvdopptaker, tuner eller lign).

Selv lurer jeg på om det er best med maks avstand og lite zoom eller kort avstand og maks zoom? Har akkurat testet i 5 min og kunne ikke se den store forskjellen.

Bildet er jo det samme så i utgangspunktet skulle vel dette ikke ha noe å si?

Side 41 av 58 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •