Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 58 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1155
    Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Kalibrerte på denne varianten igjen i går, etter først å ha forsøkt Normal. Dette ble ikke bra, enig med Kenti at det ble skikkelig blasst. Deretter forsøkte jeg litt forskjellig, og fant ut at Cinema3 var en ganske bra variant å bruke. Så nå varierer jeg litt mellom Cinema3 og Naturel, litt avhengig av film, men Naturel er nok den mest "ekte", mest ekte hudtoner bl.a.
    Jeg sliter litt med å bli fornøyd med "Naturel", selv kalibrert etter boka med DVE synes jeg man mister mye detaljer i mørke scener og at bildet blir for rødt, hvitt er heller på ingen måte hvitt. Kjører DV575 på disse settings om jeg ikke husker helt feil:

Kontrast: +5
    Brightness: -5
    Farge: -16
    Fargetemp: 0
    Sharpness: minimum

I "Normal" synes faktisk jeg fargene blir mer riktig, men dette tror jeg er på grunn av at hvitt, som da faktisk er hvitt. Samtidig blir bildet blast, og whiteout på lyse deler, så langt fra optimalt her heller.

Jeg er spent på hvordan dette blir med HD945 (hdmi) som forhåpentligvis er i hende innen helga.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet selvfølgelig at det varierer mye fra sted, lerrett, spiller m.m. men setter opp mine Natural-innstillinger også da etter kalibrering med DVE:

Kontrast: +8
    Brightness: -10
    Farge: -6
    Tint: 0
    Sharpness: -1
    Farge temp: 0

På Cinema3 har jeg kaliberte den til:

Kontrast: +4
    Brightness: -2
    Farge: +3
    Tint: -3
    Sharpness: 0
    Farge temp: 0

Spilleren er en 2910, Adeo Greyvision og forholdsvis lyse vegger......

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    akke: Jeg har også hatt 575 innom. Denne synes jeg ga et veldig bra bilde også. Ser ikke forskjell på denne og Denon 1910. Men du har jo skrudd fargene noe sinnsykt lavt.. Jeg får helt "riktig" blå og rød på "-6" på farge med DVE.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    akke: Jeg har også hatt 575 innom. Denne synes jeg ga et veldig bra bilde også. Ser ikke forskjell på denne og Denon 1910. Men du har jo skrudd fargene noe sinnsykt lavt.. Jeg får helt "riktig" blå og rød på "-6" på farge med DVE.
    Skal sjekke en gang til, mulig jeg husker helt feil, må bare bli ferdig på jobben først.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akke
    Skal sjekke en gang til, mulig jeg husker helt feil, må bare bli ferdig på jobben først.
    Er du ikke ferdig på jobben ennå?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Min AE700 har et relativt kraftig rødskjær helt i høyre bildekant, anslagsvis 5% av bildebredden eller deromkring.

Jeg har sett det tidligere også, men normalt sett er det lite synlig. Imidlertid så jeg Kill Bill Vol 2 i går, og i starten av filmen er det en lang sekvens med svart/hvitt, og da viste det meget godt når høyre bildekant skulle være hvit...

Er det mange andre som har samme greia med sine AE700?
    Jeg har en rød stripe på toppen av bildet og en grønn på bunnen. Samme problemet over all hvit farge. Ser det spesielt på tekst. En kamerat sier dette kan være piksel forskyvning. Er dette en garanti sak eller bare noe som e lcd eier må leve med?

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lillywhite
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Min AE700 har et relativt kraftig rødskjær helt i høyre bildekant, anslagsvis 5% av bildebredden eller deromkring.

Jeg har sett det tidligere også, men normalt sett er det lite synlig. Imidlertid så jeg Kill Bill Vol 2 i går, og i starten av filmen er det en lang sekvens med svart/hvitt, og da viste det meget godt når høyre bildekant skulle være hvit...

Er det mange andre som har samme greia med sine AE700?
    Jeg har en rød stripe på toppen av bildet og en grønn på bunnen. Samme problemet over all hvit farge. Ser det spesielt på tekst. En kamerat sier dette kan være piksel forskyvning. Er dette en garanti sak eller bare noe som e lcd eier må leve med?
    Jeg har noe lignende på min AE300. Aldri mer Panasonic. Jeg leverte inn 2 AE100 etter fargefeil. Bestile AE300 fra Japan. Var bra i en lang periode før farging oppe og nede dukket opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helt grønn...

Helt ny på dette med prosjektorer... Tenkte å kjøpe 42 " plasma - men her skjer det for mye for fort; et godt kjøp i dag kan være møkkadumt i morgen.

Tenker å kjøpe et rimelig tv til tulletitting (alt annet enn Inspektør Morse) og satse på en prosjektor til kvalitetstid med popcornet...

Det jeg lurer på...: Har en vegg (!). Den er ca 2 m bred. Kan sette en prosjektor på en hylle ca 4 1/2 m unna (tak har jeg også!). Sofaen trives best ca 3 meter fra skjermen. Jeg er som sagt helt grønn på dette: Vil ting funke innenfor disse rammene? Panasonic PTA-E700 er vel den mest aktuelle modellen? (((DLP går ikke; så på Sagem 45 " DLP-tv; fikk omtrent slag av regnbue-effekten. Seriøst: Helt sjokkerende at ny teknologi kan blir markedsført med et slikt potensial for at kunden ikke kan bruke det!)))

Hva vil et greit lerret koste (noe som kan rulles opp)? Åssen er dette med å male "lerret" på veggen? Type underlag og maling?

På forhånd takk for god hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkjent problem med PT-AE700. Skyldes unøyaktig montering av LCD-panelene. Det har nok gått litt fort i svingene for Panasonic. Min første AE700 hadde det samme problemet. Sendte den inn til reparasjon, men fikk tilbakemelding at verkstedet ikke hadde nødvendig utstyr for å justere panelene. De sendte meg derfor ny projektor. Denne er heller ikke perfekt, men til å leve med. Panasonic Norge har akseptert unøyaktig monterte LCD-paneler som reklamasjon tidligere. Ta kontakt med selger og forlang feilen utbedret eller ny projektor!

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Helt grønn...

Sitat Opprinnelig postet av nosferatu
    Det jeg lurer på...: Har en vegg (!). Den er ca 2 m bred. Kan sette en prosjektor på en hylle ca 4 1/2 m unna (tak har jeg også!). Sofaen trives best ca 3 meter fra skjermen. Jeg er som sagt helt grønn på dette: Vil ting funke innenfor disse rammene?
    På kasteavstand 4,5 meter kan du stille zoom og oppnå følgende bredder på lerretet: min. zoom (1.00x): bredde=163cm, max zoom (2.00x): bredde = 322cm. Mao sitteavstand på 3 meter og ca 2 meter bred vegg er helt kurrant. Har ca samme avstander selv her hjemme.

Kalkulator finner du på www.projectorcentral.com:HER

Sitat Opprinnelig postet av nosferatu
    Hva vil et greit lerret koste (noe som kan rulles opp)? Åssen er dette med å male "lerret" på veggen? Type underlag og maling?
    Jeg begynte med IKEA tuppelur grått rullegardin som var 'greit' men har gått opp et par grader. Les til øyet er vått på kategorien Lerret, der finner du mye lesestoff om det du spør om.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akke
    Er du ikke ferdig på jobben ennå?
    Oi, det ble litt av en vakt... hehe

Sjekka nå og jeg husket helt feil, -4 havnet jeg på farge.

Hos meg tror jeg hovedproblemet er at hvitt ikke er hvitt, men ser at de fleste av dere ikke har rørt fargetemp. Får teste litt til, kjører forresten på grått Adeo lerret.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvit vil vel aldri bli hvit på et grått lerret.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,797
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Hvit vil vel aldri bli hvit på et grått lerret.
    Det er vel egentlig sant nok det Peakman, men det er utolig så hvit, hvit kan opfatteses selv på et grått 0,8 gain lerret , bare man ikke slenger inn et hvitere hvit referangse lerret og sammenligner det samtidig.

Hvor hvit er et hvit lerret egentlig når det kommer til stykket :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artikey
    Velkjent problem med PT-AE700. Skyldes unøyaktig montering av LCD-panelene. Det har nok gått litt fort i svingene for Panasonic. Min første AE700 hadde det samme problemet. Sendte den inn til reparasjon, men fikk tilbakemelding at verkstedet ikke hadde nødvendig utstyr for å justere panelene. De sendte meg derfor ny projektor. Denne er heller ikke perfekt, men til å leve med. Panasonic Norge har akseptert unøyaktig monterte LCD-paneler som reklamasjon tidligere. Ta kontakt med selger og forlang feilen utbedret eller ny projektor!
    Ok han selgeren hos nettdata som jeg kjøpte prosjektoren hos og forklarte feilen. Leverte også inn prosjektoren sånn at han selgeren fikk se på den, men han mente at Panasonic ikke ville akseptere det som reklamasjon. Jeg har og i tillegg 4-5 ganger ut av 200 timer opplevd at bildet har delt seg i to med en rød strek i midten av bildet. Men får prøve igjen da. Viser din prosjektor ennå strek eller er den vekke?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

problemer med å koble opp tuner til PT ae700

Noen som kan hjelpe?

Jeg har kjøpt s-vhs kabel + audio(rca) + scart-omformer for å kjøre ut signalet fra min paraboltuner til min nye PT ae700. Kjører signalet inn på s-vhs inngangen på prosjektoren, og lyden inn på stereoanlegget med RCA, men jeg får ikke bilde eller lyd. Har vært inne på menyene til begge apparatene men kan ikke finne noen løsning. ( fikk samme problem med PS2, men fant ut at jeg kunne forandre utgangsignal inne på menyen til PS2)

?

Takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artikey
    Ok han selgeren hos nettdata som jeg kjøpte prosjektoren hos og forklarte feilen. Leverte også inn prosjektoren sånn at han selgeren fikk se på den, men han mente at Panasonic ikke ville akseptere det som reklamasjon. Jeg har og i tillegg 4-5 ganger ut av 200 timer opplevd at bildet har delt seg i to med en rød strek i midten av bildet. Men får prøve igjen da. Viser din prosjektor ennå strek eller er den vekke?
    Fenomenet er debattert tidligere i denne tråden. Begynn å les på side 25. Mye nyttig informasjon. Se link:
    http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...&start=345
    Det er et faktum at Panasonic Norge tidligere har akseptert unøyaktig monterte LCD-paneler som reklamasjonskgrunn. Kanskje stabelen av returnerte projektorer er blitt vel høy, og at Panasonic er begynt å selge disse ut som B-vare. Er det det du har kjøpt kanskje? Spøk til side; ikke gi deg!!

At bildet deler seg med en rød strek midt i bildet slik du beskriver har ingenting med unøyaktige monterte paneler å gjøre. Prøv å finn ut om feilen kommer fra projektor eller signalkilde. Hvis du kobler til digitalt (dvi/hdmi) kan problemet også muligens skyldes kabelen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velger å ta innlegget i denne tråden jeg. Har jo som kjent hatt et problem med min 10 m HDMI/HDMI-kabel fra Reak Cable som på HDMI hakket og "streket" opp bildet veldig. Ubrukelig! Leste så om andre brukere her på forumet som brukte en overgang HDMI/DVI for å bruke DVI-utgangen på spilleren (Denon 2910) istedet. Og dette funket GLIMRENDE :lol:

Nå er bilde helt rolig, og ikke bare det; jeg må fortelle om den "godfølelsen" jeg fikk med dette.

Kallibrerte med DVE på nytt, både på Natural og Cinema1, som er samme variantene jeg bruker med komponent. Det jeg merket var at jeg fikk fargene (og da spesielt grønt som er det største problemet) mye bedre.

Kjørte så min faste test-DVD, Fellowship of the Ring / The Shire-scenen, for å se etter forskjeller. Og nå må jeg være forsiktig med hva jeg skriver her, men....

Det var forskjell, gitt. :lol: Skikkelig også. Det Gorm tidligere har kalt et "slør over bildet/lett ufokusert" forsvant som dugg for sola. Ikke det at bildet er perfekt, men det ble mye skarpere. I den scenen der Frodo og Gandalf kjører kjerra inn mot landsbyen, og det er gress på alle kanter; utrolig mange flere detaljer fra gresset. Det samme med vannet, brua og den mølla.

Testet også på flere filmer for å se om dette var et "blaff" eller gjennomgående. Og det gikk igjen på hver eneste film.

Denne investeringen på 299,- fra AVshop er en av de beste investeringene jeg har gjort på en stund. Heretter blir det digital fremvisning av bildet, selv om komponent selvfølgelig blir værende, og brukes der det er ønsket eller formålstjenelig.

Jeg hadde ikke selv trodd at forskjellene skulle være så store, så det er mulig at dette er grunnen til min store lykke. Men når opplevelsen overstiger forventningene, da kommer følelsen av "AV-nirvana" snikende, og lykkerusen stiger. Derfor ventet jeg til i dag med å skrive dette innlegget, så ikke rusen skulle ta helt overhånd etter i går kveld.

Etter all "tweakingen" var det tid for å se film, og den nyinnkjøpte "The Incredibles" gikk i spilleren. Og lykkefølelsen ble jo ikke mindre av den grunn. Fantastisk lyd og bilde !!

Og det var en lykkelig hjemmekino-eier som gikk til sengs i går, med nykalibrert hjemmekino og gode opplevelser i kroppen....... :wink: :wink:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra innlegg Anfield.
    Det er jo dette det handler om, det å tweake frem "godfølelsen". Slike innlegg bidrar til at andre også tenker over om det er mer å hente i sitt system. Jeg har mange ganger opplevd at folk ønsker å kjøpe nytt utstyr, uten noen gang å ha tweaket maks ut av det de allerede har.
    Dersom man ikke har brukt litt tid på finjustering/kalibrering, så vet en heller ikke hvor godt utstyr en sitter på. Ikke er temaet noe vanskelig å sette seg inn i heller, all info finnes jo på nettet. Det er bare å lete.
    La innlegget til Anfield være en inspirasjon til å komme i gang, det betaler seg garantert.

PS: jeg vet mange her inne er flinke til dette allerede, men det er mange flere som ikke er det.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestemt meg for å beholde 1910 slik at jeg har mulighet til å benytte DVI etterhvert.
    Dette tror jeg bestemt var et riktig valg, Kenti. Dersom du får litt av samme opplevelsen som jeg fikk når jeg byttet til digitalt, så blir du fornøyd...... :wink:

PS! Blir spennende å høre hvordan du får oppsettet til å funke i din nye leilighet.....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt til å kkjøpe meg enten en Panasonic PT-AE700E eller en Sanyo PLV-Z3.Bygger meg et nytt kino rom der jeg har muligheten til lyskontroll og et greyline lerret. skal kjøre HDMI fra en Pioneer 868.
    Hvem er som gir det beste bildet og minst støy?

Side 40 av 58 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •