Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 58 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1155
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Min AE700 har et relativt kraftig rødskjær helt i høyre bildekant, anslagsvis 5% av bildebredden eller deromkring.

Jeg har sett det tidligere også, men normalt sett er det lite synlig. Imidlertid så jeg Kill Bill Vol 2 i går, og i starten av filmen er det en lang sekvens med svart/hvitt, og da viste det meget godt når høyre bildekant skulle være hvit...

Er det mange andre som har samme greia med sine AE700?
    Nope.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mange andre som har samme greia med sine AE700?
    Det er relativt vanlig på LCD projektorer, men er vanligvis ikke plagsomt. Jeg tror de fleste ser det om det viser en helt hvit bakgrunn.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mine erfaringer så langt

Jeg har tidligere i denne tråden luftet mine frustrasjoner mht vb, men dette forsvant helt etter at jeg begynte å kutte strømmen. Ellers vil jeg si at jeg synes denne projektoren er fantastisk bra. En kamerat av meg skal oppgradere - fra Hitachi CM-PJTX10 og han skulle i utgangspunktet kjøpe en Hitach CM-PJTX100W . Nå fikk han tilbud om å se på en Benq PE 8700+, og jeg var med. Jeg hadde forventet at denne var mye bedre enn Panasonicen, men det var den etter min mening ikke. Det var ingen WOW-faktor. Jeg foreslo selvsagt at filmkameraten min skulle satse på en Panasonic, men han står fast på Hitachi. Forstå det den som kan. Han har en klokketro på HIFI-Senteret...

Eller kjører jeg HDMI mellom Panasonincen og en Samsung DVD-HD945 forbundet med en Supra HDMI - DVI kabel 8 m, og dette fungerer utmerket. Jeg har også Supra komponent, og jeg synes HDMI er betraktelig bedre. Nå kjører jeg komponent til scart og til digital dekoder for tv (Lyse), og bildet er utrolig bra også her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At kameraten din sverger til Hitachi, er ikke uforståelig. Jeh har selv AE700 og hadde TX10 tidligere. Har også testet TX100. AE700 er nok bedre (synes jeg) enn TX100 på mange områder, men ikke alle. Lens Shift er MYE bedre på TX100, designet er finere (synes jeg), og fargene tror jeg er litt riktigere i forhold til DVE. Jeg fikk iallefall grønn til å stemme nesten 100% på min TX10 og regner med at det samme gjelder for TX100. Grønn stemmer ikke 100% på AE700. I tillegg så er det greit å forholde seg til en kjede/butikk og ikke til en internett-butikk. Dette kan bety noe for din kamerat. MEN jeg ville ikke byttet min AE700 mot TX100, blant annet for at jeg er sykelig opptatt av sortnivå.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Grønn stemmer ikke 100% på AE700.
    Etter 700 fikk 05 firmware og de justerte diverse på verkstedet så satt faktisk grønn så og si 100% hos meg

For å følge opp "mye VB etter standby" - saken, så ble også dette betraktlig bedre, tipper flickeradjust er grunnen til det.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Mine erfaringer så langt

Sitat Opprinnelig postet av eito
    Det skinner skikkelig i det i enkelte scener (en ser lyset fra projektorpæra som ei "sol" ).
    Har du projektoren i normal eller low mode? Om du har bra lyskontroll bør den i de fleste tilfeller stå i low.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som svar på posten under: Hvis du redigerer bort det du ikke liker, kan du like godt slette hele innlegget.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Har slettet en del innlegg som både ikke hører hjemme under teknisk del av forumet, samt heller ikke var lett å forstå hva formidlingspoenget var.

Vær vennlig send forespørsler til korrekte instanser, samt hold pris/forhandlerdiskusjon under "pris -og produktjakt" fremfor i de tekniske fora.

På forhånd takk!

Newcomer runesand sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lilla fargeklatter!

Jeg er veldig fornøyd med min egen AE-700, så vi kjøpte en til for jobbens visningsrom.

Denne prosjektøren har imidlertid to lilla fargeklatter som vises veldig godt når det er hvitt bilde, f.eks. bildene fra prosjektørens interne setup-meny.

Det kan se ut som guff på linsa, men de forandrer ikke posisjon når linsa fokuseres. Den ene klatten er oppe og litt til venstre for midten, den andre helt til venstre i bildet.

Noen som har idé til hvor disse kan komme fra?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har idé til hvor disse kan komme fra?
    Hvor store er de? Kan høres ut som støv på LCD panelene.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor store er de? Kan høres ut som støv på LCD panelene.
    Ikke så veldig store, utgjør 10cm på et 3meterognoe lerret.

Det virker trolig at det er noe som påvirker kun én farge, så støv på panelene er det jeg håper det er :-)
    Har ikke hatt tid til å åpne prosjektøren, er det en smal sak for meg å blåse panelene rene med trykkluft?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske sikkert støv på det røde panelet. Hvordan det er å bruke trykkluft på AE700 vet jeg ikke, men vær sikker på at boksen du bruker ikke spytter fuktighet. Det finnes bokser som kan snus hvordan man vil uten at de spytter, de andre må holdes loddrett.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanlige trykkluftbokser er skumle med tanke på spytting dersom de ikke holdes i ro og loddrett. Blås mot en ufarlig flate først.

Ellers finnes det CO2-pistoler å få kjøpt. Disse er helt ufarlige med tanke på spytting.

Bruk IKKE luft fra en vanlig stempelkompressor heller, siden du da risikerer å få ørlite olje ut med luften.

Dersom støvet ikke sitter særlig fast er det enkleste å bruke en ballongblåser. Slike får du på apoteket.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Mens du er på apoteket, kjøp en stor sprøyte.
    Den gir en konsentrert luftstråle og det er lett å variere intensiteten og styrke.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens du er på apoteket, kjøp en stor sprøyte.
    Den gir en konsentrert luftstråle og det er lett å variere intensiteten og styrke.
    God idé med sprøyta, det er jo sikkert ikke så kraftig trykk man trenger.

Det finnes forskjellige typer trykkluft på boks, én billig som sikler, og en dyr og miljøskadelig som er tørr og fin. Får se om jeg slipper å kjøpe den...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå også blitt lykkelig eier av denne projektoren. Har kun testet den på Pioneer 575 og Denon 1910 via component. Begge gir et meget bra bilde, nesten så en lurer på hvorfor andre bruker mer penger på dvd-spilleren (skjønner det om den skal brukes som cd-spiller).

Lurer på en ting, kan man justere rød, grønn og blå separat? Blå og rød sitter ganske bra hos meg på "naturlig", men grønn er ganske på tur.. At grønn ikke treffer helt vet jeg dog at er ganske vanlig. Kalibrerer med DVE.

VB har jeg aldri vært plaget av, og har heller ikke planer om å bli det (les: lete etter det).

Screendoor ser jeg ikke noe til ved en sitteavstand på 3,5-4m og 210cm bredt bilde.

Fargene er kjempebra, men sortnivået er jeg ikke 100% fornøyd med. Dette vet jeg at rommet har en del av skylden for.

Har bestemt meg for å beholde 1910 slik at jeg har mulighet til å benytte DVI etterhvert.

Alt i alt er dette en knallbra projektor mener jeg. Har tidligere hatt Infocus 4805 og Hitachi PJ-TX10.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med AE700, Kenti. Noen korte kommentarer:

1) DVD spiller og bilde: Jeg og Tor Rasmussen har testet bildet på AE 700 med ulike DVD spillere. Det var små forskjeller. http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...light=#6881891, http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...light=#6864347 (side 47)

2) Sortnivå: Mye bedre enn TX10, men langt ifra perfekt. Jeg bruker Hoya NDx4 filter. Dette hjelper en god del. Det er alfa omaga at rommet er 100% mørklagt, spesielt dersom du har hvitt lerret (og det vet jeg at du har)

3) DVE: Jeg bruker Neutral og ikke Normal (da Normal inneholder justering av fargetoner). Den grønne sitter ikke 100%, hverken på Neutral eller Normal (ei heller gjennom filteret). Hjelper ikke mye å stille kontrast etc separat for hver farge (synes jeg).

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, takk AlexF, da har vi lik projektor igjen

Når det gjelder lerret vurderer jeg å lage meg et Goo-lerret etterhvert. Med ca samme gråfarge som Adeo-lerretene. Tror det vil bli en del bedre enn det jeg har nå med tanke på sortnivå.

Bruker selv "neutral" som utgangspunkt når jeg kalibrerer, men setter fargetemp til "0". På "normal" blir fargene utrolig blasse, så den styrer jeg langt unna. Som du sier ellers hjelper det lite å stille kontrast og lysnivå på de forskjellige fargene. Virker ikke som man kan stille inn fargene hver for seg, hvilket er litt dumt. Kunne kanskje vært litt enklere å stille inn grønn da.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for ha spurt liksom, når dere gutter snakker og "neutral", så mener dere vel Naturel?? Syns ikke jeg har noen neutral innstilling på min liksom..... :wink:

Kalibrerte på denne varianten igjen i går, etter først å ha forsøkt Normal. Dette ble ikke bra, enig med Kenti at det ble skikkelig blasst. Deretter forsøkte jeg litt forskjellig, og fant ut at Cinema3 var en ganske bra variant å bruke. Så nå varierer jeg litt mellom Cinema3 og Naturel, litt avhengig av film, men Naturel er nok den mest "ekte", mest ekte hudtoner bl.a.

Side 39 av 58 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •