Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 58 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1155
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Har akkurat kjøpt Panasonic pt-ae700e og er stor fornøyd

Hei

Kjøpte pt-ae700e for 2 uker siden. Dette er min første prosjektor så jeg er jo stor fornøyd. Har jo selvfølgelig fått med meg at det er folk som bruker rullgardin fra ikea så jeg dro på ikea på billingstad og kjøpte en 2x2m hvit rullgardin til 270kr. Jobber som snekker så ide`ene begynte å komme ganske fort med hvordan jeg skulle få hengt opp denna rullgardina og prosjektoren. Jeg "lånte" med meg ca 10m med 23mmx48mm lekt fra jobben og lagde ett stående stativ med noen skrå avstivninger. stativet blei ca 2m høyt og 2.2m bredt. jeg skrudde dissa vinklene som fulgte med rullgardina opp i en lekt som "lå" på toppen av dissa såkalte stolpene. Hang så en 60cm stoff remse i bånn av rullgardina så man kan justere rullgardina litt opp og ned mens den svarte ramma fortsatt vil dekke hele smutthullet i mellom rullgardina og gulvet. Etter stativet ble ferdig så handla jeg no svart stoff (bomull) på en hobby butikk og stifta fast på ramma så det eneste som syns nå er kun rullgardina med en svart ramme rundt. synes selv dette blei en knall løsning. så var det prosjektoren, der handla jeg ett par tre-vinkler på ikea som jeg da igjen "lånte" med meg en 40x40cm plate fra jobben.

Tråden som henger opp til lista var kun tenkt som extra sikring det var 1 lag gips på veggen så jeg brukte noen skruplugger som heter Driva som jeg kjøpte på Jernia. disse er fine å bruke siden man kan skru dem ut igjen og sparkle igjen hullet (jeg leier her jeg bor nå så var derfor jeg også brukte dem) Her har du bilde av stativet og rullgardina :

Og her har du bilde av hvordan bildet blir seende ut men det er så klønete å ta bra bilder med detta dv kameraet jeg har så bildet blir for mørkt men men.

Ellers så har jeg :

- Denon AVR-2800 forsterker
    - Nad T-550 DVD spiller
    - Dali 808 front
    - c1000 center høytaller
    - bakhøtallere som heter dali r-(ett eller annet)
    - dali swa 15 subwoofer

I starten så prøvde jeg mest dvd spiller men etter å handla forlengelses kabler til ps\2 og vga skjerm så kjører jeg nå det meste fra pcen. jeg synes bildet blir faktisk bedre når jeg kjører bildet fra pcen. dvden har endel tendens til å vise pixler på skråkanter i bildet når jeg bruker dvd spilleren (nad`en). men nå er jo dvd spilleren sikkert 7-8 år så har tenkt på å skaffe meg en denon dvd spiller med hdmi utgang så kanskje dette blir noe bedre. kjøpte meg også forlengelses kabler til tastatur og mus som sagt, så nå kan jeg sitte i sofaen og tukle med pcen. kunne skaffa meg trådløst tastatur men har aldri falt for det. Har også testa Half life 2 på prosjektoren og det blei like bra som å spille på pc skjermen. kjørte da i en oppløsning på 1024x768. men dette blei en lang post. poenget mitt var å gi ros til panasonic prosjektoren (og for å skryte litt) . det var og er vanvittig morro å se på filmer og spille ps2 og data på 2x1.5m bilde.

Anbefaller PT-AE700E til alle som har råd!

Og JA, jeg skal levere tilbake den lånte plata og lektene når jeg har lånt dem ferdig :wink:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei The Bug, og velkommen til forumet!

Opprett gjerne en tråd under "Utstyret til forumets medlemmer", så blir det mer kommentarer på din kino...... 8)

Selvgjort er ofte velgjort, vet du....... (og dessuten mye billigere.... :wink: )

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har et forslag over hvordan man kan feste et 62mm filter foran linsa? Jeg er redd mine 3 år på skolebenken har drept praktikeren i meg så jeg plages litt nå...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker ikke i farten hvor mange millimeter filteret til Alex F er, men han sjekket hvor i "trappetrinnsringene" på linsen filteret ville treffe.
    Mulig du må snu filteret for at det ikke skal berøre linsen.
    Så festet han 4 små biter av dobbeltsidig tape i det trappetrinnet linsen ville treffe.
    Han klistret filteret innpå og der henger det.
    Han kan til og med ta det av og på uten å skifte tape.
    Av på animasjon, på under sortnivåfilmer.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smart :P Takk for tipset. Alex F sitt filter er 62mm. Jeg fikk noen tips av han til å velge mitt eget, et Hoya NDx2. Jeg har allerede et grått lerret, så jeg er litt spent på hvordan filteret vil fungere. Håpet er å få et bedre bilde ved filmer som f.eks Underworld, hvor AE700 sliter med sortnivået.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal lage en Component kabel av CAT5e.
    Kabelstrekk vil være ca 10m
    Vil denne kabel fungere bra?

Det er vel ikke noen bra løsning.
    Du får kjøpt helt OK kabler fra clas ohlsson - som ikke koster all verden , eller lag dine egne - med coax kabel (75 ohm)

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av franken
    Skal lage en Component kabel av CAT5e.
    Kabelstrekk vil være ca 10m
    Vil denne kabel fungere bra?
    Det er vel ikke noen bra løsning.
    Du får kjøpt helt OK kabler fra clas ohlsson - som ikke koster all verden , eller lag dine egne - med coax kabel (75 ohm)
    Jeg har laget komponentkabel av CAT5 (FTP) , og det fungerer utmerket. Jeg testet Clas Ohlson sin variant også, og kunne ikke se forskjell. Fordelen med CAT5 er jo at du da sparer mye plass kontra tre coaxer.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg støtter meg også i heiakoret til CAT5-kabel.
    Fungerer utmerket. Meget lett å ha med å gjøre.
    Og, når du lodder den selv kan du sørge for skikkelig jording ved å lodde sammen hver av de 3 jordingene i hver ende.

Clas Ohlson sin komponent cinemaline er en solid kabel ja, men særlig diskré er den ikke. Den tar plass og lar seg ikke kanskje så vidt bli gjømt i en kabelgate på en tomme.
    I min kabelgate på en tomme får jeg plass til både CAT5 kabelen, S-Video Cinemaline óg strømkabelen til projektoren.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hatt Panasonic AE 700 i en uke, erstattet Benq 7800.

Storfornøyd med bedre oppløsning og lavere støynivå, samt mye lettere å justere inn bildet.

Dag

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Noen som har et forslag over hvordan man kan feste et 62mm filter foran linsa? Jeg er redd mine 3 år på skolebenken har drept praktikeren i meg så jeg plages litt nå...
    Filteret mitt (Hoya NDx4 62mm) festes med 2 eller 4 biter av dobbelsidig tape. Du klipper små biter av tapen og klistrer på kanten av filteret (ca 2mm store strimler). Husk å bruke riktig kant av filteret ! TIPS: Filteret kan sammenliknes med et lokk til et syltetøyglass. Du skal "skru" filteret inn i rillene til projektorlinsen. Ettersom rillene ikke har "skruform" må du bruke dobbelsidig tape. Dersom du kun bruker 2 biter med tape, er det lettere å ta av filteret. På en annen side er det da far for at filteret kan falle av. NB: Selv om det er innlysende, sier jeg det likevel: IKKE TA PÅ LINSEN ELLER PÅ FILTER-GLASSET !

Dag:
    Kan du si litt om AE 700 vs BenQ 7800 ? Du sier at du er mer fornøyd med AE 700. Hvorfor skiftet du ? Ble du ikke skuffet over sortnivået på AE700 i forhold til BenQ7800 ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå brukt min nye PT-AE700 i cirka en uke. Som alle produkter i denne prisklassen er det både plusser og minuser. For min del er det flest plusser..... :wink:

Pluss:

Fargene: Utrolig bra! Når det skal være mye farge, klarer denne LCD-kjempen å gjengi farger på en troverdig og flott måte. Grønt, gult, blått, kjempefarger. Åpningsscenen i Ringenes Herre "Fellowship og the ring" er helt utrolig her....

VB: Dette skulle jo egentlig være et minus-punkt, men jeg setter det her. Jeg ser nemlig ingen... :shock: Ingenting! I den scenen der Gandalf tar meg seg "gjengen" over "The Pass of Carradhras", med mye snø og lyseblå himmel, burde jo VB skikkelilg få utfoldet seg. Men ingenting altså. Jeg har vært påpasselig med å ikke la PJ stå i standby-modus, men har slått av bryteren bak hver gang, og dersom det ikke skal mere til for å fjerne et potensielt VB-problem, gjør jeg det mer enn gjerne.

Screendoor: Nok et punkt som "burde" lagt på minussiden. Men dette er ikke et problem overhodet her heller. Sitteavstand er ca 3 m, lerretet er 185 cm. Frydefullt!! Jeg så faktisk mer "rutemønster" på en 4805 for en uke siden......

Støy: Med tanke på støy er det en fryd å ha denne PJen. I low-lamp-modus registrerer jeg ingen lyd under filmvisning i det hele tatt, selv ikke på stille snakkescener. Og den står faktisk rett over hodet på meg under filmvisning.

Brukervennlighet: For meg som har sett mye film på PJ, men aldri eid, er jeg også godt fornøyd med brukervennligheten og menyene. Lett å stille inn, og lett å lagre. Pluss også for lys i fjernkontrollen.

Minus:

Sortnivå: Holdt på å si selvfølgelig. For meg som ikke har hundre prosent lyskontroll, merker jeg på endel filmer (så eks. King Arthur i går) at det blir litt mye gråskjær i stedet for sort. Regner med at når persienner m.m. kommer opp, og lyskontrollen blir bedre, så kan det hjelpe litt. Men p.t. er ikke dette bra nok. Kanskje filter kan hjelpe??

Jeg kjører for øyeblikket komponent progressivt fra en Denon 2910. Har også koblet til HDMI-kabel, men her har jeg klare problemer. Bildet hakker og blir brytt opp i en del horisontale striper. Har lest litt rundt dette på forumet her, og det er muligens lengden på kabelen, sammen med HDMI som er problemet. Ser at noen har løst dette med å bruke en overgang HDMI-DVI på spilleren, og at dette da har fjernet problemet. Lurer i hvertfall på å kjøpe en slik overgang for å teste. Har også testet på en annen HDMI-kabel på 10 m og samme problemet der.

Sålangt lever i hvertfall AE700 opp til forventningene her i heimen. Til den prisen kan en jo ikke få alt perfekt. Og spesielt ikke dersom en er rammet av RGB-sykensom meg..... :wink:

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en Real Cabel DVI på 10 meter mellom min 2910 og AE500.
    Det fungerer utmerket, også på 1080i.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield:
    1)Sortnivå: Dersom du ikke har 100% lyskontroll, hjelper ikke et filter. Det har faktisk motsatt effekt. Jo mer lys i du har i rommet, jo mer lyssterk projektor trenger du. Et filter gjør projektoren mindre lyssterk ! På dagtid vil du ikke få bra sortnivå uansett om de har persienner eller gardiner, med mindre du hermetisk kan stenge lyset ute. I min hjemmekino siver lyset inn bak rullegardinene, og dager med solskinn fra blå himmel er hjemmekinofrie dager hos meg :cry: Husk du får det aldri mørkere på lerretet enn det er i rommet.

2) VB: Jeg ser ikke mye av dette, men stripene er tilstede. Jeg slår også av projektoren med bryteren hver gang.

3) HDMI: Det var synd at du får hakking i bildet. Hvilken type kabel bruker du ? Det er mulig at Monster på 10m hindrer hakking, men denne kabelen koster kr 4000. Ellers ville jeg kjørt komponent, ettersom det ikke er store forskjeller i bildet i forhold til HDMI (se test skrevet av Tor Rasmussen)

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg kjører for øyeblikket komponent progressivt fra en Denon 2910. Har også koblet til HDMI-kabel, men her har jeg klare problemer. Bildet hakker og blir brytt opp i en del horisontale striper. Har lest litt rundt dette på forumet her, og det er muligens lengden på kabelen, sammen med HDMI som er problemet.
    Som Langbein: Jeg kjører også på en Real Cable (10 m) HDMI fra en Denon 2910 til min AE700. Ingen problemer. Kjører også paralellt component (Proson) og switcher litt frem og tilbake for å se hva jeg liker best...

Der murrer noe i bakhodet at noen på dette (eller annet) forum som sa at HDMI problemene forsvant når en hadde både component og HDMI tilkoblet samtidig. Hadde med jord (0-punkt) referanse nivå. Klarer ikke å finne den tråden, desverre

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører kun DVI jeg (men har AE500 da..)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Som Langbein: Jeg kjører også på en Real Cable (10 m) HDMI fra en Denon 2910 til min AE700. Ingen problemer. Kjører også paralellt component (Proson) og switcher litt frem og tilbake for å se hva jeg liker best...

Der murrer noe i bakhodet at noen på dette (eller annet) forum som sa at HDMI problemene forsvant når en hadde både component og HDMI tilkoblet samtidig. Hadde med jord (0-punkt) referanse nivå. Klarer ikke å finne den tråden, desverre
    Har både HDMI og component tilkoblet her hos meg. HDMI-kabelen er en HDMI-HDMI fra Real Cable. Men har fått en liten mistanke til at DVI kanskje fungerer bedre, og er i hvertfall et forsøk. Merkelig at dette funker så bra hos deg, kanskje det er noe galt med ut/inngangene på enten 2910 eller 700.

AlexF: Vet dette med full lyskontroll. Tenkte bare at kanskje ingenting skulle være uprøvd. Solskinnsdager skal en jo benytte utendørs allikvel, så jeg har ikke de store problemene med at det ikke er hjemmekino på fine dager. Livet består jo tross alt av mere enn hjemmekino... :wink: :wink: :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det finnes mere viktige ting enn hjemmekino ?? Folk har blitt drept for mindre saftige kommentarer enn dette :lol:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min AE700 har et relativt kraftig rødskjær helt i høyre bildekant, anslagsvis 5% av bildebredden eller deromkring.

Jeg har sett det tidligere også, men normalt sett er det lite synlig. Imidlertid så jeg Kill Bill Vol 2 i går, og i starten av filmen er det en lang sekvens med svart/hvitt, og da viste det meget godt når høyre bildekant skulle være hvit...

Er det mange andre som har samme greia med sine AE700?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Min AE700 har et relativt kraftig rødskjær helt i høyre bildekant, anslagsvis 5% av bildebredden eller deromkring.
    Jeg har hørt andre klage på fargeproblemer i ytterkanter med bruk av stor zoom og mye lensshift samtidig. Hvordan er dine innstillinger på dette? Forøvrig: Hva slags signalkilde og kabling benyttes ?

Selv har jeg ikke observert noe tilsvarende, men jeg kjører moderat zoom og har unngått maks lensshift.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja. Jeg er vel ikke så veldig langt fra ytterkanten på zoomen (2.13 bilde på 4.7 m avstand, ca 1.26x) og jeg bruker noe lensshift i begge retninger, men ikke helt til ytterkant.

Jeg kan jo for moro skyld leke litt med dette ved å nullstille lensshift og variere litt på zoomen. Høyre bildekant vil riktignok bomme på lerretet, men jeg kan jo holde et ark der hvor høyre kant havner.

Det er uansett ikke noen stor sak, jeg var bare nysgjerrig på om andre så det samme.

Side 38 av 58 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •