Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 58 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 ... SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 1155
    Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er enig i at det er for dårlig at et produkt til 15k ikke skal kunne stå i standby over litt tid uten at det forringer bildekvaliteten, om enn midlertidig.

Jeg har ikke testet dette noe særlig på min 700, rett og slett fordi jeg foretrekker å alltid skru den av med bryteren bakpå. Årsaken er både at jeg selvfølgelig ønsker å unngå VB når jeg skal bruke den, men jeg vil også unngå at klåfingrede mindreårige skal kunne skru den på (med fjernkontrollen).

Forøvrig kunne det vært interessant å vite om det finnes noe statistikk på om dette med VB etter standby er firmware-avhengig. Min har 1.05, som jeg tror er siste skrik, men det er vel også blitt levert mange med 1.03 og kanskje enda lavere for alt jeg vet.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Forøvrig kunne det vært interessant å vite om det finnes noe statistikk på om dette med VB etter standby er firmware-avhengig. Min har 1.05, som jeg tror er siste skrik, men det er vel også blitt levert mange med 1.03 og kanskje enda lavere for alt jeg vet.
    Jeg fikk fra første norske leveranse, kan titte hvilken verson den har etterpå.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, fint om f.eks. kabellengder osv. tas i ny tråd (let under "kabler", så finner du masse om HDMI og lengder, opprett ev. en ny tråd). Disse trådene er allerede alt for langt, og blir iallfall for lange om halvparten er o.t.

På forhånd takk!

Newcomer klevjer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis pjen mates med et 1080i signal fra for eks. en dvd spiller, vil pj da skalere dette signalet ned igjen til 720i? Hva vil i såfall lønne seg, mate pj med 720i signal eller 1080i signal...?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis pjen mates med et 1080i signal fra for eks. en dvd spiller, vil pj da skalere dette signalet ned igjen til 720i? Hva vil i såfall lønne seg, mate pj med 720i signal eller 1080i signal...?
    Ja til det første..

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klevjer
    Hva vil i såfall lønne seg, mate pj med 720i signal eller 1080i signal...?
    Det vil lønne seg å bruke 576p eller 720p hvis kilden er DVD. 1080i er ikke å anbefale, siden DVD spilleren må skalere opp for så at projektoren skal skalere ned igjen. Det er mye unødvendig bildebehandling/skalering. Det blir litt som å skru stereoanlegget på full guffe, for så å ta på seg hørselvern. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo det samme de gjør på endel kinoer :wink:

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Det er jo det samme de gjør på endel kinoer :wink:
    ..... har de hørselvern til utlån på kino'n :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, de låner ikke ut hørselsvern på kinoen, men de burde gjøre det. Det synes som noen har misforstått på kinoen i Bergen. På de 3 siste filmene jeg har sett (bl.a Spiderman 2 og Bourne Supr.) har lyden vært altfor høy. Jeg liker høy lyd, men det får være grenser. Godscenene med mye biljakt og mye skyting blir bare slitsomme, og det eneste jeg tenker på er at jeg gleder meg til filmen kommer på DVD !

En venninne av meg har alltid med ørepropper på kino, og det er litt ille !

Det eneste positive med dette er at det blir lettere å forsvare hjemmekino overfor kona

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også lurt på kompetanse nivået til enkelte som styrer lyd nivået i kinoen, en ting er at de spiller så høyt at det er fare for hørselen, en annen ting er at de spiller høyere enn det utstyret klarer å gi uten å begynne å forvrenge. Det kan være en lidelse i seg selv.

Når det gjelder oppløsning på kildematerialet inn på PT-AE700 projektoren, lønner det seg også og tenke på hvilken scaler som utfører skalerings jobben opp til 720P signalet. Her kan det vel variere med "godheten" til de forskjellige komponentene i hjemmekinoen.

Når det gjelder 1080i er den vel neppe det beste, i og med at man da må komprimere et allerede oppskalert bilde i projektoren, det høres i alle fall ikke riktig ut å gjøre det, men det er bare å teste og se, hva som blir best i praksis, det kan muligens også varier litt med det digitale kildematerialet som ligger på dvd plata. Synes ikke det alltid er like god sammenheng mellom teori og praksis, når man har med scalere, oppløsning på kilde signalet osv å gjøre, eventuellt at den teorien man har er litt mangelfull i forhold til alle prosessene som er i sving. :wink:

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes min er klart bedre på 720p enn på 1080i. Det blir mer støy i bildet og dessuten blir det litt mindre skarpt.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klakkende IRIS.

Satte på Pitch Black i går kveld. Refererer til begynnelsen av filmen mens Riddick kommenterer cryo-sleep og transportskipet er i ferd med å styrte. Da er filmen lydmessig rolig mens det skiftes mellom 'blitslys' og mørke scener. 'Blitslyset' er relativt langt. Mens dette skjedde fikk jeg høre at irisen 'klakket' over hodet på meg. Det kunne høres ut som om den gikk mellom ytterpunkter/endepunkter. Der var en irriterende lyd i seg selv, og jeg er i tillegg skeptiskt til bevegelige deler som klakker hardt mot endepunkter. Det må jo følgelig slite på mekaniskmen.

Er det andre som har observert dette?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det sliter stort. AE700 har ikke det jeg vil kalle en ekte iris (slik som HS50, men en metallarm med buet åpning som faller ned foran pæren. At du hører "klikket" er nok mer irriterende enn skadelig. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pratet med panasonic og service eksperten i dag ang. mye VB når projektor står i standby. Vi ble enige om at jeg tar med maskinen på service slik at de får sett på problemet. Tipper jeg tar en tur neste uke.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Tror ikke det sliter stort. AE700 har ikke det jeg vil kalle en ekte iris (slik som HS50, men en metallarm med buet åpning som faller ned foran pæren. At du hører "klikket" er nok mer irriterende enn skadelig. :wink:
    Betryggende å høre...

...meeeen, det var det support også sa om en Maxtor harddisk som kjørte lesearmen i peak hele tiden. (klink, klink, klink...) Og tre uker senere var det en crashet harddisk i retur. :| (Bare for å dra sammenligningen litt langt)

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så StarWars IV i går, og jeg hadde glemt å skru projektoren av siden sist den ble brukt, så den hadde stått i standby i et par dager.

VB var direkte forferdelig i starten, og det tok lang tid (mellom en halvtime og en time) før det normaliserte seg. Min har forøvrig firmware 1.05.
    Jeg synes dette er for dårlig av Panasonic, og jeg sliter med å forstå hvorfor det må være slik. Panelene er kanskje spenningssatt på en eller annen måte, selv i standby. Irriterende, selv om jeg normalt ikke vil merke problemet siden jeg skrur den av med bryteren når viftene stopper.

Men når det er sagt, jeg lar meg fortsatt imponere av bildekvaliteten. Jeg har også lagt merke til at dersom det er en stund siden jeg brukte projen så ser jeg mye screendoor selv på 2x avstanden, men det forsvinner så godt som helt etter en liten stund. Det er nok meg som er litt rar...

Kokken, jeg kan også høre irisen i min enkelte ganger, men lyden er ikke kraftig, og ikke skarp. Mer som dempede klikk, om du skjønner.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VB var direkte forferdelig i starten, og det tok lang tid (mellom en halvtime og en time) før det normaliserte seg. Min har forøvrig firmware 1.05.
    Jeg synes dette er for dårlig av Panasonic, og jeg sliter med å forstå hvorfor det må være slik. Panelene er kanskje spenningssatt på en eller annen måte, selv i standby.
    Dette er egentlig litt merkelig. Jeg har ikke hørt at dette er tilfellepå andre enn panasonic sine projectorer. Sanyo PLV Z3 har samme panelene, men har etter det jeg har hørt ikke dette problemet.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo også være en eller annen krets nær panelene som skaper magnetisme når projektoren står med strøm på.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Det kan jo også være en eller annen krets nær panelene som skaper magnetisme når projektoren står med strøm på.
    ref min forrige post i denne tråden så får vi svar på dette neste uke

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ref min forrige post i denne tråden så får vi svar på dette neste uke
    La oss håpe det da, men jeg tviler på at de finner ut noe iom. at de fleste AE-700'ene virker til å ha samme problem, og det da ikke er noe spesielt galt med din projektor. Skal noe gjøres må Panasonic selv gjøre noe med designet. (Vil jeg tro)

Side 36 av 58 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 38 39 40 46 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •