Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 35

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 35 av 58 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 ... SisteSiste
Viser resultater 681 til 700 av 1155
    Newcomer Henke sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har et utrolig irriterende problem med min AE700.

Den har både grønt og rødt skjær i bildet. dette merkes veldig tydelig i filmer. I DVE når du går på "system evaluation", det første bildet som skal være grått er mer rød grønt. Men når jeg setter DVD spilleren (Yamaha DVR120S dvd/reciever) til å sende NTSC signaler så forsvinner dette problemet, men det gjør bildekvaliteten betydelig svakere.
    Hva skal jeg gjøre, og ligger problemet i DVD spilleren eller AE700?
    Noen som har samme problemet?
    Det dekker hele bildet og går i to tre striper horisontalt hvor den bytter farge. Fargene beveger seg nedover hele tiden. Kan poste bildet senere ikveld

Kjører komponent. Jeg ser samme problemet på Svideo også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innleggene her går litt om hverandre, men samma det: Jeg takker for svarene om vb. Det er ikke plagsomt, nå når jeg vet hva det er Verre er det med duken jeg kjøpte - en Grandview Rammelerret m. ALU-RAMME 16:9 200 cm. Den har en alt for skinnende overflate, og jeg får tidvis gjennskinn fra projektorpæra(?) et visst sted på lerretet.

I går kjøpte jeg ny dvd-spiller - en Samsung DVD-HD945, og med hdmi-tilkopling (720p), er dette en kjempekombinasjon. Jeg har også komponentledning tilkoplet, men det kan ikke sammenlignes.

Tor

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Det blir spennende å se. Jeg har blitt skuffet over hypede spesifikasjoner x antall ganger før, så jeg har sluttet å tro dem. Tror det jeg ser, og gleder meg til å se både HS50 og AE700.
    @Hi-Fil(og andre)Har du(dere) sett sammenligning / tester sammen?
    Skulle egentlig kjøpe meg en Sony HS 50, men ble noe i tvil. Så kan noen komme med info/begrunnelse til å velge hva(har ikke sett Panasonic sin, men har sett en "test" an Sony sin = meget bra) :?: :roll:

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har hørt noe mer om hvilket filter Cine4Home brukte i sin test?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Det blir spennende å se. Jeg har blitt skuffet over hypede spesifikasjoner x antall ganger før, så jeg har sluttet å tro dem. Tror det jeg ser, og gleder meg til å se både HS50 og AE700.
    Skulle egentlig kjøpe meg en Sony HS 50, men ble noe i tvil. Så kan noen komme med info/begrunnelse til å velge hva(har ikke sett Panasonic sin, men har sett en "test" an Sony sin = meget bra) :?: :roll:
    Det er en egen tråd på sammenlikning av AE700 og HS50. Jeg har sett begge (endte opp med ae700). HS50 er bedre på alle områder, men koster kr 10 000 mer.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Det er en egen tråd på sammenlikning av AE700 og HS50. Jeg har sett begge (endte opp med ae700). HS50 er bedre på alle områder, men koster kr 10 000 mer.
    Endte også opp med å bestille en AE-700! HS50 er nok endel bedre, men en må jo tross alt gi 10k mere, og da hadde budsjettet mitt blitt smadret sønder og sammen, og vel så det.......

Har sett 700, og er strålende fornøyd med det den kan gi til prisen!!

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Endte også opp med å bestille en AE-700!
    Har du endelig bestilt den nå? :wink: Gratulerer med ny pj da

At AE700 leverer mye bilde pr. krone er det ingen tvil om.

Det eneste lille minust som gjenstår for min del, etter ca 60 timer, er å velge filter... Mye vil ha mer osv... :roll:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Endte også opp med å bestille en AE-700!
    Har du endelig bestilt den nå? :wink: Gratulerer med ny pj da

At AE700 leverer mye bilde pr. krone er det ingen tvil om.

Det eneste lille minust som gjenstår for min del, etter ca 60 timer, er å velge filter... Mye vil ha mer osv... :roll:
    Ja, oppgraderingsviruset har bitt seg kraftig godt fast!! Ser ikke ut til å bli kvitt det heller, så fremtiden ser jo lys ut hjemmekinomessig!

Har jo lest mye om PJ og begynte vel i november å se meg om etter hvilken PJ som kunne passe for meg. Godt når den dagen kommer at en legger inn bestillingen og avgjørelsen er tatt. Men når det ene er i hus, begynner jo hjernen bare å jobbe med neste oppgradering...... :wink: :wink:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annen tråd?jeg har søkt og lett uten hell, men det er jo øynene en blir først blind på(ja og då trenge jo STORT bilde ).
    Med mitt tilbud som jeg har fått så er pris forskjellen mellom 7500-8000kr(vet ikke om det står enda da, men)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annen tråd?jeg har søkt og lett uten hell, men det er jo øynene en blir først blind på(ja og då trenge jo STORT bilde ).
    Du kan ikke ha søkt veldig lenge :wink: http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=15930

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....... Men når det ene er i hus, begynner jo hjernen bare å jobbe med neste oppgradering...... :wink: :wink:
    Diagnosen er kjent og "sykdommen" henger i lengre enn influensan :wink:

...og gratulerer foresten med pj.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke ha søkt veldig lenge :wink: http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=15930
    ops: Takker, fikk lest igjennom nå, mye fin info

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk testet ae700 med komponent vs HDMI i går med en kamerat. Swithcet mellom component/progr scan fra HK DVD25 og HDMI fra Pioneer DV-668AV-S (pris ca kr 6K). Kabelen var en Monster 10m til kr 3995. Testfilmer: LOTR1 (sone 1) og 5.element (superbit, sone 1). Kalibrerte bildet etter DVE NTSC før test.

Testen ble foretatt på hvitt lerret 190 cm på seeravstand 4,5 meter. Formålet var å teste hvilke forbedringer i bilde (og bare det) jeg kunne få ved å kjøpe ny DVD spiller og bruke HDMI utgang.

Erfaringer/konklusjon:
    1) Sortnivå: Test av Samsung 745 avslører at bildet fra HDMI er lysere og gir et dårligere sortnivå enn fra component (ref test i L&B). Pioneer spilleren viste ikke sortere enn sort (DVE kalibrering), noe som var skuffende. Men vi opplevde ikke at sortnivået var nevneverdig dårligere ved HDMI.

2) Skarphet: Bildet fra HDMI var skarpere enn på component, men ikke så dramatisk som jeg hadde forventet. Mulig dette henger sammen med at bildet ikke ble blåst opp til mer enn 190 cm bredt fra 4,5 meter. Et større bilde vil være mer avslørende.

3) Farger: Her var det ikke vesentlige forskjeller

4) Panoreringer: Sjekket om bildet fra HDMI ble roligere ved panoreringer. Muligens en smule, men svært lite. Vi var enige om at bildet fra component/progr scan var meget bra på dette området.

Konklusjon:
    Hadde jeg hatt en DVD spiller med HDMI, hadde jeg nok investert kr 1000 i en HDMI-kabel (Eltek/AVShop), ettersom bildet ville blitt noe skarpere. Men forskjellene var mindre enn jeg hadde trodd, og jeg (vi) synes ikke det forsvarer et kjøp av ny DVD spiller til f.eks kr 6000 bare for å få digital utgang, spesielt ikke ettersom det kun er få spillere med DVI/HDMI til en overkommelig penge. Prisene vil nok rase etterhvert som slike utganger blir mer vanlig.

Det skal legges til at testen ikke er foretatt av personer med "golden eyes", men av 2 normale (men ganske kresne hjemmekino entusiaster). Dette er heller ikke en test av DVD spillere, men kun en test av component vs HDMI. Mulig andre lerreter, størrelser, DVD spillere vil gi andre utslag (f.eks Denon 3910). Det er mulig vi ikke er kresne nok, men det kan være greit for andre å vite at "dramatiske forskjeller" som beskrives i bladene ofte ikke er så dramatiske.

Ellers var det godt å se at HK DVD25 faktisk leverer et bra bilde, selv om spilleren er 2-3 år gammel. Jeg synes ikke forskjellene mot Pioneeren var lamslående. Mulig at det finnes mye bedre spillere enn Pioneer til 5-6K, hva angår bilde (dette får andre vurdere).

Til sist: Vi testet med en Monster kabel til kr 4000 for 10m. Vi opplevde ingen problemer med denne kabelen, og det er mulig at det derfor den er så dyr. På AVshop koster en Real kabel kr 800 og ca samme pris for Supra på Eltek, og jeg er skeptisk til om det er verdt pengene å kjøpe Monster (Snickers IS støtter meg nok her). Spørsmålet er om Real kablene eller Supra har problemer med strekk på over 10m. Forsvar deg Lygren !! :wink:

Håper jeg ikke har tråkket noen på tærne eller virker altfor uprofesjonell.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at det er en ganske stor forskjell mellom Pioneer 668 og 868 når det gjelder hdmi. Dette var når 868 kjørte 720p.

Merket du noe til overscan på component?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan virke litt rart, men vi testet ikke Pioneer med komponent. Dette skyldes at min komponent ledning er godt skjult "i veggen" og er 15m (slitsom å rippe opp kabelkanalene). HDMI kabelen vi lånte var kun 10 meter. Vi kunne derfor ikke teste både comp og HDMI på både HK og Pioneer. Vi endte derfor opp med å kjøre 2 DVDer simultant (1 på HK og 1 på Pioneer), og switchet mellom dem på projektoren (vi hadde 2 eksemplarer av hver DVD). Fiffig ?? Det er derfor mulig at comp/progr scan på Pioneer er dårligere enn på HK DVD25. Uansett, formålet med testen var å teste oppgraderingsbehovet fra HK DVD25 til ny DVD spiller med HDMI.

På min forrige projektor (TX10) kunne jeg manuelt stille inn overscan. Det kan jeg vel ikke gjøre på AE700 ?? Ellers så anser jeg ikke det som et stort problem om jeg skulle miste noen prosent på sidene. Jeg vet andre er uenig (les test av HS50).

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv en dvd-spiller med mulighet for å kjøre 720p (1:1 pixel), 868 klart bedre på AE500 enne 668!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Samsung 945 med hdmi og komponent. 720 fra HDMI er KLART bedre enn komponent.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eito
    Jeg har Samsung 945 med hdmi og komponent. 720 fra HDMI er KLART bedre enn komponent.
    Også hva angår sortnivå ? Tar de feil i Lyd&Bilde ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med denne dvd-spilleren. Jeg har riktignok ikke hatt andre dvd-spillere som kan sende hdmi-signaler, men jeg har ikke reagert negativt på sortnivået. Jeg har hatt tre ulike dvd-spillere koplet til projektoren. Men det som virkelig plager meg, er vb. Hvis dere andre har TILNÆRMET så mye vb som jeg har, hadde dere ikke diskutert annet. Det ser ut som om filmen er satt i fengsel! Hver 5-6 cm er det verikale striper over hele lerretet i visse farger/ lys. Jeg har merket meg at det forsvant (stort sett) når projektoren hadde varmet seg opp skikkelig, og i går forsøkte jeg å trekke ut støpselet, og da virket det ok etterpå. Men i natt lot jeg den stå på i stand by-modus, og da var det skikkelig ille nå i morges. Burde ikke dette være reklamasjonsgrunn? Hadde en akseptert forstyrrelser i lyd på samme måte fra en forsterker i denne prisklassen? Neppe! Så: Er vb likt fordelt på alle ae700? Eller har jeg vært uheldig?

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å skru av strømmen er alfa omega om VB skal bli minimert, er dog enig i at dette er for dårlig på et produkt til 15k! Panasonic burde ta inn projektorene til alle som plages med det. Skal høre med serviceeksperten på mandag om dem har hørt noe om saken. Firmwareupdate samtidig hadde også vært et pluss.

Side 35 av 58 FørsteFørste ... 5 15 25 31 32 33 34 35 36 37 38 39 45 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •