Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 58 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1155
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men betyr ikke det at pt-ae700e er vell så bra som benq7800 på dette området?
    AE700 er opgitt til 1000AL mens PE7800 er opgitt til 800AL. I praksis er det nok ikke så veldig stor forskjell.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett bruker du sikkert AE700 i low mode. Da gir den litt mindre lys og endel mindre støy.

Newcomer Radey sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Uansett bruker du sikkert AE700 i low mode. Da gir den litt mindre lys og endel mindre støy.
    Det skal du ikke se bortifra nei :wink:

Men blir ikke situasjonen sånn sett den samme med benq7800 da... bare enda mindre lys da?

Hva slags lerret er best til AE700, evnt. Benq8700 ? Hvitt, grått? Gain?

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Radey
    ....Hva slags lerret er best til AE700, evnt. Benq8700 ? Hvitt, grått? Gain?
    Du mener sikkert 7800? jeg bruker grayline til min 7800, men har veldig bra lyskontroll, har du dårlig lyskontroll kan det beste være å bruke lerret med høyere gain, altså hvitt.

....og foresten velkommen til forumet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    ....Hva slags lerret er best til AE700, evnt. Benq8700 ? Hvitt, grått? Gain?
    Du mener sikkert 7800? jeg bruker grayline til min 7800, men har veldig bra lyskontroll, har du dårlig lyskontroll kan det beste være å bruke lerret med høyere gain, altså hvitt.

....og foresten velkommen til forumet.
    Heheh... helt riktig, mente benq8700... lett å bomme med en del tusen kroner kun ved en liten skrivefeil der ja

Jeg har ok lyskontroll, men på lyse dagen vil jeg aldri få det mere enn 50-60% mørkt... mens kvelden har jeg 90+% og når det er bekk mørkt ute... vel da sier det seg selv

Hvilke merker anbefales? (vet ikke om dette er et prisjakt spm...) men jeg kjenner dårlig til lerret merker i forhold til verdi for pengene som passer til ae700.

OG, tusen takk!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Mega Noob ønsker pt-ae700e

Hei, er ny her

Har prøvd å lese det som er i denne tråden, men da den er lang som et uår så leste jeg ikke alt (men mesteparten).

Jeg er også av de som er veldig intressert i dette panasonic underverket av en prosjektor. Har lest at flertallet er positivt overrasket over denne, selv om også ae700 har sine feil i forhold til de dyrere gutta. Skulle bare mangle egentlig... men det er så.

Siden jeg aldri har eid en prosjektor før, og er stor hjemmekino tilhenger. Brukt mye penger på dette, men droppet pj da jeg alltid har trodd jeg må ut med 50k for en duganes en. Det ser ut til å ikke stemme idag hvertfall. Hva slags utstyr bør jeg ha rundt ae700 for å la den skinne som best uten å måtte ta opp forbrukgslån. Tenker ta kilde, lerret og kabling, samt montering.

Jeg leser også mye om HTPC her... men har ennå ikke forstått hva en "pc" kan gjøre bedre enn en grei mellom klasse dvd spiller... og hvorfor...? Innbilte meg at drivverket til en dvd spiller også hadde litt og si, og siden de ser rimelig pinglete ut på en vanlig dvd-rom så får jeg det ikke til å stemme helt... men hva vet jeg...

Og, sikkert blitt spør om før. Men Benq7800 vs ae700e virker som close race. Jeg har ikke 100% lyskontroll så jeg antar at det gir ae700 en fordel til...?

Noen snille guruer der ute som kan komme med noe svar rundt disse tingene?
    Til Radey;

Jeg bruker følgende oppsett. Dette tror jeg vil gi mye for pengene:
    Panasonic AE-700 (15K)
    Momitsu DVD-V880N (3,5K eventuelt rimeligere fro DX modellen)
    http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=15813
    Goo systems DIY lerret (ca. 2K)
    http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=15647
    http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=15104
    DVI/HDMI kabel (ca. 1K)

Tilsammen koster dette ca. 21000,- og gir deg mye for pengene. Det er mitt tips.

Du kan dessuten spare noen kroner på å bruke den PC'en du allerede har (?) som kulde, altså HTPC. Det krever litt arbeid. Du bør lese litt på HTPC forumet for å finne ut mer. Det er et bra sted å begynne...
    http://www.avforum.no/forum/viewforum.php/16
    http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=10642

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker grayline til min 7800, men har veldig bra lyskontroll, har du dårlig lyskontroll kan det beste være å bruke lerret med høyere gain, altså hvitt.
    Du mener vel motsatt? :shock:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener vel motsatt?
    Tror ikke det. Skal man i det hele tatt se et bilde i dårlige omgivelser bør man ha en hvit duk med høy gain. Sortnivået blir elendig, men man får ihvertfall bilde. En grå duk stjeler flere hundre AL.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med å velge rett lerret, hvit kontra grått ser ut til å bli en vanskelig nøtt for meg. Hva er bra, middels og dårlig lyskontroll.... jeg ser jo hvor mørkt det er her, men hva kan man kalle mørkt osv... veldig subjektivt.

Jeg liker ikke å se filmer der ting skjer i bekkmørket og alt man ser er grå tåke over hele tven/lerrete. Merker meg at sony tven jeg har, så er det noen forhåndinnstilte biled moduser... FILM er en av dem, og der har de skrudd opp brightness en del.... sku nesten tro at det var meningen at film sku være grått... men så er jo sony folka litt sære :P

Greyline koster vesentlig mere enn Grandview, og det hadde søren meg vært kjempe tøft å bare trøkka på en knap og vips kommer lerrete senkende ned fra taket... ooohh så kult koster ca det samme gi og ta en 500 lapp. Men koster dobbelt for greyline med motor. (uaktuellt mao)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker ikke å se filmer der ting skjer i bekkmørket og alt man ser er grå tåke over hele tven/lerrete. Merker meg at sony tven jeg har, så er det noen forhåndinnstilte biled moduser...
    Dersom du vil se mye i mørke scener bør du prioritere å ha god lyskontroll.

Videre diskusjon om lerret kan du med fordel ta under "Lerret"

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I know. Men får bedre respons her, dessuten har jeg et spm liggende der som venter....

Du må gjerne svare mere utfyldende på det i den andre tråden.

Active Jodan sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Du mener vel motsatt?
    Tror ikke det. Skal man i det hele tatt se et bilde i dårlige omgivelser bør man ha en hvit duk med høy gain. Sortnivået blir elendig, men man får ihvertfall bilde. En grå duk stjeler flere hundre AL.
    Dette er egentlig OT, men jeg har inntrykk av at både skribenter i fagblader, og de fleste her på forumet generelt anbefaler et grått lerret til digitale prosjektorer. Særlig hvis man IKKE har full lyskontroll. Dette fordi en grå duk ikke reflekterer like mye strølys som en hvit duk, og dermed gir bedre svartnivå. Men "full lyskontroll" er et relativt begrep, og dette prinsippet fungerer selvsagt ikke i et fullt opplyst rom der man må kompensere "dagslyset" med høyest mulig lysutbytte. Selv har jeg valgt et hvitt lerret med gain på 1.1 fordi god fargedymanikk er det viktigste for meg. I tillegg koster et hvitt lerret ned mot det halve av et grått.

Newcomer Henke sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om dett har blitt tatt opp før, men AE700 bråker merkbart mer i takmodus enn bordmodus. Dette synes jeg var veldig rart. Hvis du bare bytter i OSD en kan du høre att viften går saktere/fortere. Vet noen hvorfor det er gjort sånn?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henke
    Jeg vet ikke om dett har blitt tatt opp før, men AE700 bråker merkbart mer i takmodus enn bordmodus. Dette synes jeg var veldig rart. Hvis du bare bytter i OSD en kan du høre att viften går saktere/fortere. Vet noen hvorfor det er gjort sånn?
    Dette er tatt opp før. Gidder vi den diskusjonen igjen ?? :shock:

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Sitat Opprinnelig postet av Henke
    Dette er tatt opp før. Gidder vi den diskusjonen igjen ?? :shock:
    Nei, men konklusjonen fra denne tidligere diskusjonen ble vel at det enten var en feil i projektorens software oppsett, som kanskje blir rettet i en nyere firmware, eller fysiske tilstander ut i fra konstruksjonen av kjølesystemet på grunn av luftens strømningsretninger plassering av vifter ol. og at det da kreves høyere viftehastigheter i ved tak montering.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg funderer på denne prosjektøren, og jeg innbiller meg at jeg kan få behov for å justere bildestørrelsen litt opp og ned alt etter hvem som skal se på.

I den forbindelse kom jeg til å tenke på en ting: Fungerer zoomen rundt senter av bildet uansett om man har brukt lens shift eller ikke?

Jeg vil nemlig måtte bruke litt horisontal forskyvning av bildet, og lurte i den forbindelse på om senter av bildet holder seg på samme sted ved bruk av zoomen, eller om hele bildet forskyves samtidig med at størrelsen endres.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zoom'en fungerer rundt senter på bildet, men det utvider seg kun på høyre-, venstre- og undersiden. Toppen av bildet er konstant i samme høyde uansett zoom.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar. Det bør det jo gå an å leve med.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen et system: PC->DVI->ptae700 som leverer knall bilder?

Jeg har selv en pentium P4 2,6ghz med et Nvidia Geforce fx5200 skjerm kort. Bildene er bra så lenge det er ingen rask bevegelse/travelling.

Jeg har fått tips for den Nvidia 6600GT processoren som skulle være bra.

Takk for tipsene!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av STV
    Har noen et system: PC->DVI->ptae700 som leverer knall bilder?

Jeg har selv en pentium P4 2,6ghz med et Nvidia Geforce fx5200 skjerm kort. Bildene er bra så lenge det er ingen rask bevegelse/travelling.

Jeg har fått tips for den Nvidia 6600GT processoren som skulle være bra.

Takk for tipsene!
    Du bør se på HTPC sidene. Der får du nok mer respons.

Side 32 av 58 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •