Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 58 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 1155
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    3) vært inne i service menyen og justert flicker for RGB?

- Nei, ikke vet hva jeg skal se etter der eller...
    Langbein: Hold ENTER knappen inne over OSD i fem sekunder. Gå ned til flicker adjustment, konfigurer flicker for r, g, b slik at de ikke flimrer. Skriv ned oprinnelige verdier. Juster bare flicker når projektoren er varm.

er en annen meny der som har test patterns. Den er og moro å bruke, og kjekk om du vil se etter konvergens i bildet....

RSy: Effektiv lumen må måles med spesielt måleinstrument. Den kan variere veldig etter egne instillinger, da man kan justere bl.a brightness kraftig på denne projektoren.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle kjøpe filter (rød/orange) i dag men møtte på første hindring. Hvilken diameter har jeg mulighet for å feste på linsen? (Sitter på jobben og skal rett på juleshoppingen um 16 uhr, så jeg kan ikke måle).

I manualen fant jeg lite men har funnet referanse til både 77mm og 70mm bl.a. på avsforum.

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    leste en interessant test av 700 opp i mot flere andre på projektorcentral:
    http://www.projectorcentral.com/high...projectors.htm

mvh

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klippet fra testen over
    The long zoom lens on this unit is valuable because it allows the user to extend throw distance like no other projector in the group. And all other things being equal, using the longest throw distance possible narrows the cone of projected light. That means light strikes the screen from edge to edge as close to perpendicular as possible, producing the most even reflection back to the viewer. Conversely a short throw distance with a wide cone of projected light will cause light toward the edges of the screen to bounce off to the sides rather than back toward the viewer. Panasonic is the first vendor to integrate a 2.0x zoom lens into a projector in this price class, and we view it as a significant performance feature that other vendors.
    Er det noen som har AE700 som har testet ut dette, om det er stor forskjell på maks min zoom?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly
    Sitat Opprinnelig postet av Klippet fra testen over
    The long zoom lens on this unit is valuable because it allows the user to extend throw distance like no other projector in the group. And all other things being equal, using the longest throw distance possible narrows the cone of projected light. That means light strikes the screen from edge to edge as close to perpendicular as possible, producing the most even reflection back to the viewer. Conversely a short throw distance with a wide cone of projected light will cause light toward the edges of the screen to bounce off to the sides rather than back toward the viewer. Panasonic is the first vendor to integrate a 2.0x zoom lens into a projector in this price class, and we view it as a significant performance feature that other vendors.
    Er det noen som har AE700 som har testet ut dette, om det er stor forskjell på maks min zoom?
    Det får du vell testa i dag?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cal Apone
    er en annen meny der som har test patterns. Den er og moro å bruke, og kjekk om du vil se etter konvergens i bildet....
    Den er ikke så veldig moro å bruke hvis man har konvergens feil. Hmf. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brukermanual

Hei

Finnes det en bedre brukermanual?
    Det er ikke alle valgene som er like selvforklarende og da i dette forum kom frem hvordan man skal komme seg til 2 service menyer er det enda flere valg jeg lurer på hva betyr.

Her er noen eks:
    Cinema Reality
    WSS
    Freeze msg
    Pic shift
    Runtime prt
    FH mode

Takker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Brukermanual

Sitat Opprinnelig postet av Jan M
    Hei

Finnes det en bedre brukermanual?
    Det er ikke alle valgene som er like selvforklarende og da i dette forum kom frem hvordan man skal komme seg til 2 service menyer er det enda flere valg jeg lurer på hva betyr.

Her er noen eks:
    Cinema Reality
    WSS
    Freeze msg
    Pic shift
    Runtime prt
    FH mode

Takker for svar
    Cinema Reality= 24 frames per second
    WSS = widescreen detector
    Freeze msg = du kan slå av freeze på skjermen
    Pic shift?
    Runtime prt?
    FH mode = noen lurer på om det kan bety full height, slik at du slipper cropping på hdmi

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk testet PT-AE700 i går og jeg må si at den er merkbart bedre enn min PT-AE500. Bedre sortnivå og mindre VB. Flott! I tillegg har den Lens Shift. Det er veldig kjekt å se at prosjektorene blir bedre og at LCD prosjektorene nærmer seg DLP prosjektorene. Prisene er jo også veldig hyggelige.
    Det er imidlertid litt igjen før Panasonic klarer å prestere samme bilde som Sony HS50, men den koster jo 10K mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen vært i kontakt med Panasonic Norge, eventuelt sett fiks for følgende problemer andre steder. Altså, er disse to problemene mulig å fikse uten å bytte hele enheten?

1. Kan ikke etterlate projektor i standby uten at det blir mye VB neste gang den tas i bruk, man må slå den helt av.

2. Bildet blir et par hakk mindre når kilde er HDMI 720P (Picture cropping kaller de det på avsforum)

Noen som ikke har problemet på sitt eksemplar?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte jeg bare skulle spørre dere som har Panasonic
    PT-AE700E om den er noe bra til bruk av pc, jeg har kjøpt en nå. og gleder meg til den kommer i postkassa...
    Jeg kommer til å bruke den 50 % til film og 50% til pc.. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mighty
    tenkte jeg bare skulle spørre dere som har Panasonic
    PT-AE700E om den er noe bra til bruk av pc, jeg har kjøpt en nå. og gleder meg til den kommer i postkassa...
    Jeg kommer til å bruke den 50 % til film og 50% til pc.. :P
    Kommer an på hva slags bruk du tenker på... Bruker den litt til å lese nyheter og sånt selv av typen vanlig PC bruk. Oppløsningen er jo 1280x720, som jo bare er sånn passe for sånt. Hvis du har tenkt å bruke med en valig windows desktop, så kan "klippingen" på HDMI inngangen være litt irriterende. VGA fungerer helt brillefint dog.

Koblet til en HTPC, så er den genial.

--

peråge

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg gjorde den tabben at jeg kjøpte meg en svga kabel i stedet for en VGA kabel til denne . har tenkt å spille litt på pc . er det noe å tjene på å bytte kabel?

Har problemer med spill i powerstrip, de fleste spill aksepterer ikke 1280x720. har noen noe tips om hva jeg må gjøre i powerstrip?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye klipper den ved HDMI 720p? Har ikke prøvd min med dette enda...venter fremdeles på kilden.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg gjorde den tabben at jeg kjøpte meg en svga kabel i stedet for en VGA kabel til denne . har tenkt å spille litt på pc . er det noe å tjene på å bytte kabel?
    Bildet blir relativt mye bedre med VGA enn Svideo.

Newcomer Radey sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mega Noob ønsker pt-ae700e

Hei, er ny her

Har prøvd å lese det som er i denne tråden, men da den er lang som et uår så leste jeg ikke alt (men mesteparten).

Jeg er også av de som er veldig intressert i dette panasonic underverket av en prosjektor. Har lest at flertallet er positivt overrasket over denne, selv om også ae700 har sine feil i forhold til de dyrere gutta. Skulle bare mangle egentlig... men det er så.

Siden jeg aldri har eid en prosjektor før, og er stor hjemmekino tilhenger. Brukt mye penger på dette, men droppet pj da jeg alltid har trodd jeg må ut med 50k for en duganes en. Det ser ut til å ikke stemme idag hvertfall. Hva slags utstyr bør jeg ha rundt ae700 for å la den skinne som best uten å måtte ta opp forbrukgslån. Tenker ta kilde, lerret og kabling, samt montering.

Jeg leser også mye om HTPC her... men har ennå ikke forstått hva en "pc" kan gjøre bedre enn en grei mellom klasse dvd spiller... og hvorfor...? Innbilte meg at drivverket til en dvd spiller også hadde litt og si, og siden de ser rimelig pinglete ut på en vanlig dvd-rom så får jeg det ikke til å stemme helt... men hva vet jeg...

Og, sikkert blitt spør om før. Men Benq7800 vs ae700e virker som close race. Jeg har ikke 100% lyskontroll så jeg antar at det gir ae700 en fordel til...?

Noen snille guruer der ute som kan komme med noe svar rundt disse tingene?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

Re: Mega Noob ønsker pt-ae700e

Sitat Opprinnelig postet av Radey
    Men Benq7800 vs ae700e virker som close race. Jeg har ikke 100% lyskontroll så jeg antar at det gir ae700 en fordel til...?
    Uten god lyskontroll er BenQ7800 vinneren. Den har et bedre sortnivå.

HTPC kan kjøre en del programmer som prosesserer bildet best mulig for projektor. En pc med mye minne, gode kort og cpu klarer dette klart bedre enn en projektor eller en dvdspiller.

Hvis du sier Panasonic 700 til 15.000,-
    Et hjemmelaget feste i sjiktet 200,-
    Et lerret til om kring 3.000,-
    En Denon 2910 dvdspiller 6.500,-
    Og en HDMi-kabel til 1.000,-

Så får du en regning på ca 25.700-,

Men, man kan fint begynne med dagens dvdspiller, 700-projektor, hjemmelaget feste, IKEA rullegarding som lerret og en billig Clas Ohlson kabel. Da er du i gang fra kroner 15.500,- og du får gleden av å se forskjellene hver gang du oppgraderer ting som lerret, kabel, spiller.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er ikke mere ansi lumen å foretrekke når man ikke har 100% lys kontroll?

Noob spm, men bruker jeg en HTPC som både til kilde(dvd rommen i htpcen) og bilde prossesering? Eller bruker man fortsatt en egen dvd spiller hvor signalet går igjennom htpcen for forbedringer?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er ikke mere ansi lumen å foretrekke når man ikke har 100% lys kontroll?
    Jo. Desto dårligere lyskontroll man har, jo mere lysstyrke trenger man for å få et akseptabelt bilde.

Noob spm, men bruker jeg en HTPC som både til kilde(dvd rommen i htpcen) og bilde prossesering? Eller bruker man fortsatt en egen dvd spiller hvor signalet går igjennom htpcen for forbedringer?
    En HTPC har egen DVD spiller, så man kopler ikke til en ektern.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak

Jo. Desto dårligere lyskontroll man har, jo mere lysstyrke trenger man for å få et akseptabelt bilde.
    Men betyr ikke det at pt-ae700e er vell så bra som benq7800 på dette området?

Side 31 av 58 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •