Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 58 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 1155
    Newcomer linebacker sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja nå har jeg vært så heldig å fått Jørn og Gorm på besøk i kveld.
    De hadde med seg DVE og etter at de gutta hadde justert PJ ble jeg meget imponert. Nå er bilde som forventet
    Alle mine misnøyer og skuffelser er borte.
    Jeg må bare få takke disse gutta. TAKK TAKK TAKK
    De vet hva de driver med.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AK
    VB var nesten en saga blott, men jeg så det en og annen gang, men det var på langt nær irriterende. Det jeg la mest merke til var 2/3 grønne striper på venstre side i bildet, som var synlige under visse bakgrunnsfarger. Disse fadet litt bort etter at projektoren hadde stått på en stund, så det var ikke særlig irriterende.
    Etter litt mere etterforskning ang. de grønne stripene på venstre side er det mulig at de blir genererte av min DVD spiller. :roll: Dette er da gode nyheter for AE700 eiere..

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linebacker
    Ja nå har jeg vært så heldig å fått Jørn og Gorm på besøk i kveld.
    De hadde med seg DVE og etter at de gutta hadde justert PJ ble jeg meget imponert. Nå er bilde som forventet
    Alle mine misnøyer og skuffelser er borte.
    Jeg må bare få takke disse gutta. TAKK TAKK TAKK
    De vet hva de driver med.
    Flott, dette er gode nyheter.

Håper du kan dele settings med oss andre her: Tweak-tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ae700 ta imot scart RGB signal(fra parabol) på VGA inngangen?

Har ikke helt fått med meg konklusjonen: Er ae700 generellt bedre enn z3?

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ae700 ta imot scart RGB signal(fra parabol) på VGA inngangen?
    Den kan i hvertfall ta imot RGB signaler via scart fra parabol til scart inngang på AE700'en.

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg spør nok en gang fordi denne tråden har blitt ufattelig lang så jeg orker ikke lese igjennom alle postene.
    Hvordan er 700'en opp i mot 4805'en, hvis en også sier at rommet ikke er totalt mørkt og det er hvite vegger, slik at en ikke får utnyttet all kontrast, men også at regnbuer ikke er noe problem.
    Hvordan vil dere da rangere disse to, dere som har sett dem (må jo være noen nå).

mvh

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin
    Hei, jeg spør nok en gang fordi denne tråden har blitt ufattelig lang så jeg orker ikke lese igjennom alle postene.
    Hvordan er 700'en opp i mot 4805'en, hvis en også sier at rommet ikke er totalt mørkt og det er hvite vegger, slik at en ikke får utnyttet all kontrast, men også at regnbuer ikke er noe problem.
    Hvordan vil dere da rangere disse to, dere som har sett dem (må jo være noen nå).

mvh
    Personlig ville jeg valgt AE700. Jeg kjøpte denne for en uke siden. Jeg valgte denne pga. plasseringsvennlighet, støysvakhet, bedre fargegjengivelse, høyere oppløning, veldig lite screendoor. Perfekt konfigurert og med en god kilde vet jeg ikke hvilken som presterer best. Ut fra omtale her på forumet vil jeg tro at AE700 kanksje drar det i land, selv om 4805 sikkert har bedre svartnivå. Jeg velger bedre farger fremfor svartnivå. Svartnivået er tross alt ganske bra også på AE700.

Personlig var det Hi-Fil's veldig positive omtale av AE700 som avgjorde det hele. Tidligere hadde jeg det inntrykket at Hi-Fil var en LCD hater og brukte enhver anledning til fremme DLP. Da en så varm omtale av en LCD dukket opp, var det ikke lenger tvil.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin

mvh
    Personlig ville jeg valgt AE700. Jeg kjøpte denne for en uke siden. Jeg valgte denne pga. plasseringsvennlighet, støysvakhet, bedre fargegjengivelse, høyere oppløning, veldig lite screendoor. Perfekt konfigurert og med en god kilde vet jeg ikke hvilken som presterer best. Ut fra omtale her på forumet vil jeg tro at AE700 kanksje drar det i land, selv om 4805 sikkert har bedre svartnivå. Jeg velger bedre farger fremfor svartnivå. Svartnivået er tross alt ganske bra også på AE700.

Personlig var det Hi-Fil's veldig positive omtale av AE700 som avgjorde det hele. Tidligere hadde jeg det inntrykket at Hi-Fil var en LCD hater og brukte enhver anledning til fremme DLP. Da en så varm omtale av en LCD dukket opp, var det ikke lenger tvil.
    Amen!!

Har også nettopp testet begge og hadde ikke vært i tvil et sekund: Pana AE-700. Screendoor et så godt som borte, og fargene på denne er knall. Sortnivået duger i massevis. Jeg har "testet" begge for ikke lenge siden, bla en eller to sider tilbake så finner du den...... :wink:

PS! Er også enig i at når jfinneru, HiFil og andre kommer med rosende ord, så er det på tide å heve øyenbrynene. At endelig en LCD-PJ kan konkurrere med DLP i denne prisklassen har "forståsegpåere" ikke akkurat stått i kø for å gjøre tidligere...... :wink:

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på utkikk etter ny projektor, og etter å ha lest testen av PT-AE700 i DVD & Hjemmekino er den kanskje den hotteste kandidaten, etterfulgt av InFocus 4805 og BenQ PE7800, selv om sistnevnte egentlig er litt over budsjettet mitt.

Jeg ser at AE700 har noen fortrinn når det gjelder plasseringsvennlighet, støynivå og oppløsning, men det som er aller viktigst for meg ved valg av projektor er sortnivå, kontrast og detaljer i mørke scener.

Jeg planlegger innkjøp av etpar sorte gardiner som vil gi meg 100% lyskontroll.

Etter å ha sett 4805 tror jeg ikke jeg er følsom for regnbuer, men en ting jeg la merke til var at når jeg satte på OSD'et på DVD-spilleren ble sekundtallene veldig stripete idet de skiftet. Den samme "stripe"-effekten kunne jeg også se i bildet i enkelte scener. (Jeg brukte bl.a. 2 Fast 2 Furious til å teste med.) Denne effekten har jeg aldri sett på min AE100 med samme oppløsning, så jeg tviler på at det er lav oppløsning som er grunnen. Noen andre som vet hva jeg mener?

Ellers vil jeg si at jeg liker STORT bilde, og jeg planlegger et lerret på 210 cm bredde med sitteavstand på ca. 3 meter.

De aller fleste filmene jeg har er NTSC, dvs. 480 linjers oppløsning.

Akkurat nå kjører jeg komponent fra en Toshiba SD-220E DVD-spiller, men siden den hakker på de fleste filmer og tydeligvis er litt sliten, kjøper jeg mest sannsynlig om noen dager inn en Pioneer DV-370 som en midlertidig spiller, til jeg kjøper en dyrere en med DVI/HDMI en gang til neste år. Denon DVD-2910 er en hot kandidat (særlig med denne HDMI black enhance-funksjonen som Hi-Fil nevner i testen av AE700), men det kommer vel flere nyheter utover våren.

Tilslutt vil jeg nevne at jeg bruker et Hoya FL-D-filter på min AE100. Er dette eller andre filtre anbefalt brukt på de tre ovennevnte projektorene også, for å forbedre sortnivået?

Hovedspørsmålet mitt blir: HVOR mye bedre er sortnivået og detaljnivået i mørke scener på 4805 og PE7800 enn AE700? Bagatellmessig eller betydelig forskjell? Og er den stor mellom de to DLP'ene?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Konfigurering

Har kjøpt meg panasonic 700, en supra hdmi kabel og denon dvd 2910. Jeg lurer på hvordan jeg konfigurer oppsettet best? Dette er min første projektor!
    Takk for eventuelle tips

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedspørsmålet mitt blir: HVOR mye bedre er sortnivået og detaljnivået i mørke scener på 4805 og PE7800 enn AE700? Bagatellmessig eller betydelig forskjell? Og er den stor mellom de to DLP'ene?
    Etter hva jeg har sett er ikke sortnivået på AE700 noe særlig mye dårligere enn konkurrentene med DLP teknologi. Det samme gjelder detaljgjengivelsen i mørke scener. Hvordan de to DLP projektorene står seg i forhold til hverandre kan jeg ikke svare på.

Har kjøpt meg panasonic 700, en supra hdmi kabel og denon dvd 2910. Jeg lurer på hvordan jeg konfigurer oppsettet best? Dette er min første projektor!
    Det beste å begynne med er selvsagt å kople sammen utstyret. Deretter bør du ta en DVE/AVIA kalibrering. Dette gjør underverker for bildet. (Kalibreringsguide er i den siste hjemmekinospesialen til D&H)
    DVD spilleren har sikkert også endel features du bør kikke på, men der kan jeg ikke hjelpe deg desverre. Men det er mange som har denne spilleren så noen kan sikkert hjelpe deg. Les forøvrig mer om 2910 i Dvd spiller kategorien.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips!
    Skal kjøpe meg dvd og hjemmekino!

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Konfigurering

Sitat Opprinnelig postet av Laserlock
    Takk for eventuelle tips
    Test ut "Black enhanced mode" på spilleren.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye å hente ved å skaffe seg DVE (Digital Video Essential) og Gorms DVE guid fra "Hjemmekino Spesial".

Newcomer Geir68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For første gang siden jeg fikk projektoren, klarte jeg å glemme å slå den av etter bruk. Den sto på standby i ca ett døgn. Vanligvis slår jeg den av med bryteren på baksiden, men for føste gang glemte jeg det.

Skrekk og gru. Vertikal banding over hele bildet. Det var ikke kun synlig under panoreringer, men på stillbilder også. Den blå bakgrunnen jeg bruker på desktopen fra HTPC'en var full av vertikal striper. Etter noen minutter ble effekten redusert, men VB var fremdeles synlig. Jeg slo av projektoren, og skrudde av strømmen med bryteren på baksiden.

Jeg har lest om vertikal banding, og sett bilder av dette, men ikke sett det med egne øyne. Det var så ille, at jeg ikke kunne klart å se en film, uten å irritert meg til døde.

Som jeg skrev i en tidligere post, er det anbefalt på diverse forum(avsforum.com,prisjakt.nu)å ta strømmen fra projektoren istedet for å sette denne i standby. Vel, 6 timer senere slo jeg på projektoren for å se "Robbie Williams, live at knebworth" med madammen. Voila, all VB var vekk. Fyrte opp tåkescenen i starten på Master&Commander. Ingen spor av banding.

Så moralen blir: IKKE SETT AE700 I STANDBY. Det kommer jeg aldri til å gjøre igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min står titt og ofte i standby, og jeg har aldri merket noe ekstra VB av den grunn...! mulig det er fordi jeg har utført flicker tweaken at det ikke kommer?
    uansett rart om det skal ha noe og si om den står i standby eller ikke, ae500 gjorde heller ingenting av og stå i standby!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Trouble...

Sitat Opprinnelig postet av artikey
    Sitat Opprinnelig postet av turfsurf
    Jepp, gjorde noen flere tester. I service menyen har man ett lyst grått bilde, og ett for hver av de tre panelene. Når man bytter fra det røde til det grønne panelet kan man se att hele bildet hopper en pixel ned. Tok noen bilder av det grå panelet, hvor man kan se at det er en grønn stripe nederst, og en blanding av blå/rød øverst. Ikke noe å diskutere lenger, denne leveres tilbake. Kan føye til at det hadde ingen innvirkning med justering av lens-shift, zoom, uavhengig av om signalkilde var koblet til eller ikke.
    Tok på med Clark Kent brillene og gjennomførte samme test som Turfsurf. På min projektor er det grønne panelet forskjøvet ca 1 pixelrad ned i forhold til det røde, mens det blå panelet er forskjøvet ca 1/2 pixelrad til venstre. Dette forklarer samtidig hvorfor jeg ikke ser noen åpning mellom pixlene. Takk til Hi-Fil for tipset om bruk av Clark Kent briller!

Kan andre gjøre samme test for å avklare om dette er et generelt problem?

Turfsurf: Har du vært i kontakt med selger eller importør? Interessant å høre hva de sier.
    Leverte inn min projektor til reparasjon for en drøy uke siden. Fikk tilbakemelding fra selger i dag. Han hadde vært i kontakt med Panasonic Norge som hadde testes projektoren og konstatert at det var feil på denne. Tilbakemeldingen var imidlertid at verkstedet ikke sånn uten videre kunne reparere feilen, fordi de ikke hadde nødvendig spesialverkøy. Dette måtte skaffes fra Japan!! Jeg skulle derfor få tilsendt ny projektor. Vel og bra, men problemet var at det var fritt på lagret, og at ny leveranse ikke var ventet inn før om 14 dager. Surt!

Panasonic Norge hadde fått i retur to projektorer med denne feilen. M.a.o. min og Turfsurf sin. Litt merkelig at de to projektorene som har denne feilen havnet hos brukere av AV Forum. Mitt tips er at dette er et mer utbredt problem enn hva den kan se ut som.

Newcomer Geir68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gaultier
    mulig det er fordi jeg har utført flicker tweaken at det ikke kommer?
    Lot du projektoren stå i standby til VB kom, og justerte flicker deretter? Og siden har du ikke sett noe til dette?

Jeg har vært innom flicker-menyen, men alle panelene ser ut til å være stilt inn midt i mellom punktene de begynner å flimre.

Det er mulig at det er to optimale flicker-innstillninger. Et sted for dem som har projektoren konstant i standby, og en for dem som skrur den helt av.

Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    justerte flicker så og si med en gang...la såvidt merke til vb med en gang jeg fikk den, så et par filmer + noen scener der vb er lett og se...justerte så flicker og nå er det borte for min del..ser det iallefall ikke lenger!

Lot du projektoren stå i standby til VB kom, og justerte flicker deretter? Og siden har du ikke sett noe til dette?
    nei, har aldri på noe tidspunkt sett vb etter at den har stått i standby!

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor justerer man flicker?

Side 24 av 58 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •