Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 58 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 1155
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skofus
    Har ikke kjørt noe annet enn HDMI/DVI fra pc og dvd spiller ennå...
    Har du noe overscan ved bruk av HDMI inngangen fra PC ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av turfsurf
    Sitat Opprinnelig postet av skofus
    Har ikke kjørt noe annet enn HDMI/DVI fra pc og dvd spiller ennå...
    Har du noe overscan ved bruk av HDMI inngangen fra PC ?

Ja jeg har 5-6 pixler fra pc'n... En annen ting jeg opplevde i går var at jeg gjorde en forandring når jeg tuna proj'en. Jeg rettet den mer opp i ett med taket og brukte Lens shift i ennå større grad for å flytte bildet nedover..
    Merket markant en forringelse av bildet... Akkurat som at man har endel streker som man ser i bildet... De var der definitift ikke igår når jeg brukte mye mindre lenshift men tilta proj'en en tanke istedet...
    Noen andre som har sett dette?

sko

Newcomer Geir68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke VB du ser, Skofus?

Ganske mange har rapportert at VB på AE700 blir værre etter lengre tid i standby-modus. Det er anbefalt å slå av projektoren med bryteren på baksiden for å redusere VB.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm ekke sikker.. har aldri sett VB, siden jeg ikke har titta på LCD før...
    ..utifra beskrivelsene tror jeg ikke det er VB men en optisk linje utdragning... vet ikke hvordang jeg skal beskrive det med ord... akkurat som om bildet var dradd ut i høyden som ett trekkspill med svarte linjer inneimellom... eller endra bedre... screendoor men bare i høyden...
    skal teste litt mer selv..

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merket markant en forringelse av bildet... Akkurat som at man har endel streker som man ser i bildet... De var der definitift ikke igår når jeg brukte mye mindre lenshift men tilta proj'en en tanke istedet...
    Det er ikke VB du ser, Skofus?
    Det er neppe VB, da den ville vært konstant uavhengig av posisjon på linsen.
    Det er nok en eller annen optisk forvrengning du ser.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en panny sist uke og er utrolig fornøyd. Men lurer på det med innbrenning i bilde siden det står nevnt o manual. Siden jeg kommer nok til å bruke den til å spille PS2 og Gamecube, enkelte spill har jo ting som står i ro hele tiden. Noen som vet noe om dette?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lillywhite
    Kjøpte en panny sist uke og er utrolig fornøyd. Men lurer på det med innbrenning i bilde siden det står nevnt o manual. Siden jeg kommer nok til å bruke den til å spille PS2 og Gamecube, enkelte spill har jo ting som står i ro hele tiden. Noen som vet noe om dette?
    Det er vel det samme som på PC skjermer? Kun et problem dersom samme bilde står på LENGE. Skulle ikke by på problemer ved PS2 spilling tenker jeg...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke bekymre deg for at det skal skje. Problemet er så og si "ikke eksisterende" på LCD projektorer.

Newcomer linebacker sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det mulig å sitte og se på en 28"...?
    Det samme sa jeg til meg selv her om dagen og bestilte PT-AE700

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får min AE700 i kveld. Gleder meg!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde igår besøk av "Kokken" som var så hyggelig å ta med seg sin AE700 til en nysjerrigper Mine inntrykk var meget gode...

Før kalibrering (out of the box) så den ikke særlig bra ut. Etter kalibrering så den meget bra ut, med dype farger og god dynamikk i bildet. Hudtoner så naturlige ut, samtidig som sortnivået var omtrent som på min HS10, men da hadde naturligvis AE700'n mye mere lys og trøkk i bildet. Med et filter vil bildet bli ytterligere forbedret.
    VB var nesten en saga blott, men jeg så det en og annen gang, men det var på langt nær irriterende. Det jeg la mest merke til var 2/3 grønne striper på venstre side i bildet, som var synlige under visse bakgrunnsfarger. Disse fadet litt bort etter at projektoren hadde stått på en stund, så det var ikke særlig irriterende. SDE var meget bra og ikke synlig fra sitteposisjon bortsett fra enkelte ganger i lyse partier. Om Smoothscreen virket eller ikke vet jeg ikke, men SDE var somsagt ikke merkbart 99% av tiden.

Deinterlaceren i AE700 synes jeg har fått urettferdig mye dårlig kritikk, SÅ dårlig er den absolutt ikke. Den største forskjellen mellom å bruke den og progressivt ut fra min aldrende 963SA var at fargene hadde en tendens til å "blø" litt når vi brukte den interne deinterlaceren i projektoren. Bevegelsene i bildet var også hakket bedre med progressivt fra 963SA'n.
    Desverre fikk vi bare testet med Component signal, og etter hva andre sier kan det bli enda bedre med DVI/HDMI?

Allt i allt en meget bra projektor som overgår min HS10 med klar margin.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet sånn ca ventetiden på 700 ved bestilling over nett???...... er den mye over 2 uker handler jeg den i sverige i morgen. selvom det betyr 1500 pluss ops:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vennligst ta prisspørsmål i f.eks DENNE tråden.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo folkens.
    Jeg trenger litt hjelp!!

Har koblet opp projektoren og lerretet. Har en avstand mellom lerret og projektor på 240cm. Sitte posisjon er det samme.
    Kjører ca 145cm bredde 16:9
    Har matet projektoren med denon dvd 2910 via komponent progressiv/interlaced, men syns ikke bilde er som forventet. Jeg syns også interlaced virker bedre. Ting flyter liksom litt sammen og er litt uklart.
    Nå har jeg ikke konfigurert pj skikkelig ennå (venter på dvd (DVE))

Lerret er 150x150 WIKTOR med 1.0 gain og kostet ca 850kr.

Jeg har satt HDMI/DVI på off på 2910.
    PJ står på en hylle ca 83cm fra gulvet og bilde på lerretet begynner på ca 110cm over gulvet. PJ er derfor vinklet litt opp med ca 50% lenskift og +2 keystone.

Er det noen som har noen gode råd eller tips?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av linebacker
    PJ er derfor vinklet litt opp med ca 50% lenskift og +2 keystone.
    Det første du kan gjøre er å ikke bruke keystone. Sørg for at projektoren står i vater, så slipper du keystone. Har hørt at denne gir verst utslag på gode bildesignaler.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre ikke andre muligheter å plassere PJ enn som jeg allerede har gjort. Derfor må jeg bruke lenseshift+keystone. Dette var også noe av grunnen til at jeg valgte akkurat denne PJ (plasseringsmuligheten).
    Men nå er jeg så heldig at en her på forumet tar seg tid til å komme hjem til meg i morgen og hjelpe meg med å kalibrere (DVE).
    Prøver også med HDMI da.
    Skal komme med tilbakemelding.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jessheim ja, du bor bare noen steinkast unna meg da.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viser til mitt tidligere innlegg på side 2 i LCD vs DLP kolonnen:

http://www.avforum.no/forum/viewtopi...c&start=15

I dag har jeg som nybegynner vært på besøk hos Plasmaboy og fått demonstrert hans Panasonic PT-AE700. Jeg er kommet hjem og er fast bestemt på at (for meg er) AE-700 er det beste kjøpet på denne siden av 15k..... Begrunnelsen er:

PJen er takmontert (tror det var Vogel) og koblet til en Denon DVD1910 der vi brukte DVI-tilkoblingen. Filmen vi brukte som referanse var Ringenes Herre (1eren), de samme testscener som mange andre før oss har brukt, og som ble brukt i testen min av Infocus 4805 og Hitachi TX100.

Farger: Det aller første som slo meg var at fargemetningen på denne PJ er enormt bra. Jeg står fremdeles på at fargene er mye rikere og bedre på denne sett i forhold til 4805 og Optomas H30 som de har på HFK. Fargene var klare og jeg kunne ikke se problemer med utflytende farger i raske partier... For morro skyld satte vi på Finding Nemo, og for en som "kun" har en Loewe-TV hjemme var dette helt rått å se. For noen farger!! Jeg vet at disse animasjonsfilmene ofte gjør fremvisningsmediet bedre enn de kanskje egentlig er, men dette var jo kjempemorro å se..

Kontrast: AE700 har en oppgitt kontrast på 2000:1. TX-100 har oppgitt 1000:1. Her var det spesielt synlig når en så på teksten. På TX100 var den kornete og firkantede bokstaver, mens på AE700en var det likt som på 4805en. (Synes at tekstfeltet er spesielt avslørende på kontrast, og greit å bruke som målestokk). Klart at en vil få et mye bedre bilde med et kontrastnivå på det doble, og samme som Infocus har oppgitt på sin 4805.

Screendoor: Dette har Panasonics med sin Smoothscreen løst veldig bra. For å være helt ærlig: Jeg kunne ikke se noen! Når jeg stod godt inntil lerretet var det omtrent ingenting, jeg så faktisk mere ruteinndeling på Optomas H30 som er en DLP-PJ. Kall meg gjerne "unormal", men det er faktisk hva jeg så.... Det jeg derimot så var konturer i lerretet, et egenlaget rammelerret i Greyline, men som var limt på plate. Noen steder hadde det blitt "buler", akkurat som når en tapetserer. I de lyse partiene var disse godt synlig når en så etter dem. Plasmaboy angret også på at han hadde løst det på denne måten, og det forundrer meg om ikke han snart bytter dette ut med (Adeo-)lerret som blir spent... :wink:

Lens shift: Noen har tidligere i denne og andre tråder frarådet bruk av vertikal lens-shift for ikke å forringe bildet. Denne var takmontert, noe som innebar at vi måtte bruke lens-shift en god del uten at vi kunne se noe galt med bildet i det hele tatt.

Lerret: Plasmaboy hadde som sagt et Greyline-lerret. Det jeg så på dette var at det var endel konturer i dette lerretet, ikke glatt som jeg som nybegynner kanskje trodde at lerreter skulle være. Det resulterte i at på de aller lyseste partiene kunne du se disse konturene og ujevnhetene mer enn den beryktede screendooren..... :wink:

Støynivå: På dette nivået er AE700 helt rå! I det vi stilte lampen på "eco-modus" var den omtrent ikke hørbar, og når den gikk på standard-speed virket det som om det var det samme lydnivået som 4805en gikk på på eco-modus :shock: Nå har jeg aldri testet disse ved siden av hverandre, men 700en kan jeg gå god for til de som har sensitive "støy-ører" når det gjelder PJ.....

Plasseringsvennlighet: Ettersom Plasmaboy hadde takmontert sin så jeg jo at dette gikk helt greit. Måtte riktignok bruke lens shift endel for å regulere bildet nedover, men bildekvaliteten synes jeg var bra allikevel. At den også har utluftingen foran, og kan stå i en bokhylle/hylle (uten bruk av lensshift :wink: ) gjør at en har masse valgmuligheter, og ikke er låst til et oppsett.

Sortnivå: Dette er et av de største ankepunktene har jeg lest mot LCD-PJer. Men i de mange, mørke partier av Ringenes Herre, må jeg si at dette overhodet ikke er et problem på AE700. Her kunne en tydelig skille detaljene fra hverandre, og spesielt i den scenen der ringskrømtet/rytteren steiler på hesten sin og dampen står av hesten og lyser som kommer bakfra, dette takler AE700 veldig bra. For meg er dette sortnivået bra nok i massevis.

Jeg gjør oppmerksom på at jeg ikke stiller i samme klasse som mange andre guruer her på forumet uten å nevne navn. De har mye mere inngående kunnskap og erfaring om hva de skal se etter når de tester PJer. Men jeg er ny i gamet, ønsker å lære hele tiden, og når en da sitter på AVforum og "leser seg til" kunnskap er det lett å legge veldig stor vekt på det "ekspertene" sier. Også hva testere i diverse fagmagasiner skriver. Men mye av dette er ikke nødvendigvis noe vi alle vil legge merke til.

Min erfaring er at omtalte problemer som regnbuer, sortnivå og screendoor er høyst variable og personlige. Jeg fant fort ut at jeg er ømfintlig for regnbuer. Derfor gikk jeg videre i jakten på en LCD. For mange av oss nybegynnere på PJ er mye av de diskusjonene som foregår på et nivå som foreløpig kanskje går litt over hodene våre. Vi må ut og teste for å se med egne øyne. Er det ingen butikker i nærheten som demonstrerer, prøv noen i forumet som kanskje kan gi en privat demo. Jeg fikk en, som klargjorde alt jeg trengte å vite for å ta mitt valg på PJ; Vinneren heter Panasonic PT-AE700!!! Endelig en LCD som kan ta kampen opp mot DLPer i samme prisklassen.

Rune

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg hadde igår besøk av "Kokken" som var så hyggelig å ta med seg sin AE700 til en nysjerrigper Mine inntrykk var meget gode...

Før kalibrering (out of the box) så den ikke særlig bra ut. Etter kalibrering så den meget bra ut, med dype farger og god dynamikk i bildet. Hudtoner så naturlige ut, samtidig som sortnivået var omtrent som på min HS10, men da hadde naturligvis AE700'n mye mere lys og trøkk i bildet. Med et filter vil bildet bli ytterligere forbedret.
    Undertegnede har laget en tråd med parameter for den tweak'en 'Ak' utsatte projektoren for. Håper andre AE700 eiere kan fylle på med sine tweak'er. Link til tråd

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Sitat Opprinnelig postet av Ak

Undertegnede har laget en tråd med parameter for den tweak'en 'Ak' utsatte projektoren for. Håper andre AE700 eiere kan fylle på med sine tweak'er. Link til tråd
    Bra tiltak, påfyll kommer. AE700en må bare komme i hus først (over jul).

Side 23 av 58 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •