Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 58 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1155
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Forklaringen er ganske enkel når det gjelder bildet det er linket til AK, for det er ikke 100 prosent fokusert! Det er faktisk helt ute av fokus. Enten det, eller så er kamera som er brukt helt ute av fokus.
    Greit nok. Jeg lurer fortsatt litt på hvorfor man leser så mange forskjellige meninger om Smoothscreen.. Noen sier at pixlene ikke er synlige fra 1X, noen sier at de ser pixlene ved 2X... Merkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Grått eller hvit?

Lurer på om jeg skal velge et grått eller hvit lerret til pt 700 ?

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Grått eller hvit?

Sitat Opprinnelig postet av Laserlock
    Lurer på om jeg skal velge et grått eller hvit lerret til pt 700 ?
    les en av de øverste trådene under "lerret".

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Fevik", dersom du leser dette, takker for ditt tilbud om å se Panasonic PT-AE700 "live" hjemme hos deg. Prøvd å sende deg en PM. Kontakt meg på en PM/mail så avtaler vi tid og sted. Trenger litt mer info fra deg om hvor du bor o.l..... :wink: :wink: :wink:

Newcomer runesand sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom akkurat hjem fra første test av denne prosjektøren hjemme hos en kollega, og jeg er imponert nok til å velge denne selv.
    Jeg har vært partisk mot DLP pga. bedre sortnivå, men jeg er veldig følsom for regnbuer, ser det også på 60.000 kroners modeller med 5x fargehjul, så en såpass bra LCD som denne kan nok være løsningen for meg.

Jo, det er ikke sort, det er off-sort, så noe må jeg gjøre med det. Er det noen her som har rukket å sammenlikne hva som er å foretrekke av rødlig filter (81EF som nevnt) og grått lerret? Eller begge deler?

--
    Rune
    "Change is good. You go first"

Newcomer Geir68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å få filtrert vekk de "off-sorte" stripene under/over står øverst på listen min også. Sortnivået er bra nok på 16:9 filmer som fyller opp skjermen, men på 2.35:1 filmer gremmer jeg meg. Kanskje et maskeringsystem hadde hjulpet?

81EF er forresten orange(filtrerer vekk blå OG grønn). CC30R er et rødfilter som også har blitt brukt(filtrerer vekk grønn).

Du kan lese litt om filtertuning av AE700 her(tysk side): Link

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Offset/Lensshift kvalitet på AE-700

Hei alle sammen.

Til dere som har fått gleden av å teste AE-700:
    Hvor god/dårlig er kvaliteten på Lensshift funksjonen på denne prosjektoren ?

Slik jeg har forstått det, så har denne prosjektoren ingen offset på linsen, og sender ut bildet rett frem. Videre justering må gjøres med lensshift, som forringer kvaliteten på bildet, mer eller mindre.

Jeg vurderer sterkt denne prosjektoren, men er avhengig av å kunne bruke lensshift for å senke bildet ved takmontering. Manualen anbefaler å ikke bruke lensshift, dvs. la den stå i nøytral posisjon for best mulig bilde, men hvem har i praksis mulighet til det ? :?

Bare så det er nevnt: Har jeg fortått det rett at keystone en helt annen justering for å motvirke trapesform dersom prosjektoren ikke står vinkelrett på lerret, og at keystone utføres elektronisk før visning på bildebrikken og således lager litt "pixel-krøll"?

Jeg er takknemlig for all informasjon og håper problemstillingen også er interessant for andre brukere av dette eminente forum!

mvh
    Arild-Kenneth

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Offset/Lensshift kvalitet på AE-700

Sitat Opprinnelig postet av akk68
    Bare så det er nevnt: Har jeg fortått det rett at keystone en helt annen justering for å motvirke trapesform dersom prosjektoren ikke står vinkelrett på lerret, og at keystone utføres elektronisk før visning på bildebrikken og således lager litt "pixel-krøll"?
    Det er helt korrekt. Keystone bør ikke brukes for optimal kvalitet, MEN det ødelegger ikke kvaliteten så mye at det ikke kan brukes. Har kun testet dette på en ASK M3 tilkoblet DVD via s-video. Kvalitetstapet var da minimalt. Mulig det er mye tydeligere ved digital bildeoverføring?

Angående lens-shift på AE700 kan jeg desverre ikke uttale meg.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..... Manualen anbefaler å ikke bruke lensshift, dvs. la den stå i nøytral posisjon for best mulig bilde,....
    Har lest at maks bruk av vertkal og horisontal shift gir dårligere bilde, men nytt for meg at moderat bruk også kan gjøre det.

Newcomer Phantom sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Er det noen som har noen bra forslag til en god DVD spiller under 5000 og kabel som vil trives godt med Pana 700 ? Har vurdert Denon's 1910
    samt en standard DVI - HDMI kabel på ca. 5 m. Hvor kritisk er det at prosjektoren er plassert i senter av bakveggen med tanke på at Lenshift og Keystone forringer billedkvaliteten ?

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei alle sammen.
    Hei. Pussig valg av nick og at jeg bare bor en mil unna deg :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    ..... Manualen anbefaler å ikke bruke lensshift, dvs. la den stå i nøytral posisjon for best mulig bilde,....
    Har lest at maks bruk av vertkal og horisontal shift gir dårligere bilde, men nytt for meg at moderat bruk også kan gjøre det.
    Jeg kan hvertfall ikke se noe forringelse av bildekvalitet ved bruk av lens shift. Jeg bruker vertikal lens 50% nedover. Står på en hylle halvmeter under taket. Synest den faktisk er bra kalibrert med default innstillingene. Bruker scartinngangen (rgb) nå sammen med en kiss dp500. Men kommer til å kjøpe en denon 1910 og bruke hdmi inngangen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    movadelic skrev:
    Jeg kan hvertfall ikke se noe forringelse av bildekvalitet ved bruk av lens shift. Jeg bruker vertikal lens 50% nedover. Står på en hylle halvmeter under taket. Synest den faktisk er bra kalibrert med default innstillingene. Bruker scartinngangen (rgb) nå sammen med en kiss dp500. Men kommer til å kjøpe en denon 1910 og bruke hdmi inngangen.
    Akkurat ja.
    Tenker selv på en Denon 2910 og bruke dvi-tilkobling. Eller en Pioneer 668, men jeg er nokså audiofil, så jeg antar DVD Audio og SACD biten er litt bedre på Denon 2910'en??

Når du sier 50%, mener du da at toppen på bildet er helt i samme høyde som linsen på prosjektoren ?

Jeg hører gjerne om dine erfaringer når du får brukt digital tilkobling. Vil tro det gjør stor forskjell og større muligheter til å se eventuelle kvalitetsendringer pga bruk av lensshift.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Akkurat ja.
    Når du sier 50%, mener du da at toppen på bildet er helt i samme høyde som linsen på prosjektoren ?

Jeg hører gjerne om dine erfaringer når du får brukt digital tilkobling. Vil tro det gjør stor forskjell og større muligheter til å se eventuelle kvalitetsendringer pga bruk av lensshift.
    linsen er på høyde med toppen av bilde. Når det gjelder 1910 vs 2910, har de jo også forskjellig chip. Har inntrykk av at skaleringen i 1910 er vel så god hvis ikke bedre enn i 2910. Men er man audiofil så får man betale for det som følger med sykdommen :wink: .
    vga inngangen skal visst også gi et bra bilde. En fyr på avsforumet som foretrakk vga istedenfor dvi fra pc`en. Men det er jo veldig individuelt etter oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja.. nå ligger jeg på soffaen i stua å ser på AVforum i 230cm's bredde..
    Meget bra kan vi konkludere!!! Ingenting er som å spille World of Warcraft i full 720p!!
    Kjøpte som tidligere nevnt oxo en Denon 2910. Har ikke kjørt noe annet enn HDMI/DVI fra pc og dvd spiller ennå... Er usikker på om jeg burde la Denonen Deinterlace og Scale til 720p eller å la AE700 gjøre det... kan ikke se noen forskjell...
    Prosjektøren er veldig lyssterk etter mitt skjønn.. Filmene ser nydelige ut.. spesielt i HD..
    Kjøpte meg et High kontrast lerret fra Wiktors AVline, funker bra det..
    Nesten ikke tegn til rutemønster.. Trodde ikke smoothscreen'en ville være så bra... Ikke no VB ennå... men jeg er litt usikker på den derre dynamiske iris controllen... er litt irriterende i windows.. men men... for en proj 11k+mva så kan man ikke vente no mer!!!

sko

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skofus
    .. men men... for en proj 11k+mva så kan man ikke vente no mer!!!
    Hvor har du fått denne prisen :shock: Send meg gjerne en PM slik at jeg kan følge deg.... :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra bilde på denne projektoren må jeg si. screendoor er en saga blott.

det eneste man må være forsiktig med å bruke på denne projen er å bruke keystone correction. bildet blir betraktelig dårligere med mye støy i bildet. dette fant vi ikke ut av før vi fikk opp windows på fra pcen. da kunne vi se i 1280*720 at det ikke var 1*1 pixel mappet. så forrandret vi keystone tilbake til 0 posisjon og bildet satt dønn. alt falt på plass!.

Det burde stå med store bokstaver i brosjyeren til projektoren at man ikke burde bruke keystone, med mindre man ønsker et mye! dårligere bilde. Mulig det gjør det allerede uten at jeg har sjekket det.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står i hvert fall skrevet med store bokstaver sånn cirka 1000 steder her på forumet. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sitat Opprinnelig postet av skofus
    .. men men... for en proj 11k+mva så kan man ikke vente no mer!!!
    Hvor har du fått denne prisen :shock: Send meg gjerne en PM slik at jeg kan følge deg.... :wink:
    Høres japansk ut, den prisen der...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vær vennlig å ta prisen i dertil egnet forum, denne tråden er allerede lang nok som den er!

Side 22 av 58 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •