Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 58 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1155
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re: Trouble...

Sitat Opprinnelig postet av LL
    Det virker som om det er flere som har dette problemet med AE700. Det er da trist at den har en slagt unøyaktig produksjon eller noe slik. Er det mulig å fine ut hvor mange av projektorene som har dette problemet?

Jeg var akkurat i ferd med å bestille AE700, men nå ble jeg igjen i tvil.
    Dette er vel en ting som har gått igjen på LCD projektorer opp igjennom tiden, det er vel snakk om for dårlig nøyaktighet på produksjon og/eller for dårlig kvalitetskontroll. Eller at det rett og slett er kostnadsvarende å gjøre det slik, og reparere de som det er feil på og blir oppdaget.

Fakta er jo at man må være litt "nerdete" for å sjekke og oppdage slike ting. Når det er sagt, så er det klart synlig på tekst og skarpe overganger, men ikke så lett å se direkte på film.

Nå har jeg ikke lest om mange som har dette problemet på sine AE700, så det er vel ikke så veldig stor risiko.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Sitat Opprinnelig postet av artikey
    Med en bildebredde på 2 meter må jeg nærmere enn 0,5 meter fra lerretet for å i det hele tatt se at bildet består pixler.
    Da heter jeg i tilfelle Clark Kent. Enten det, eller så trenger du meget sterke briller. :wink:
    Men Clark Kent bruker jo briller! (Sorry, klarte ikke dy meg... )

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kamuflasje, min kjære venn, kamuflasje. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første kveld med min AE700 var i kveld. Satte den i mangel av noe annet rett på en mørkegråblå strievegg med mye struktur. Lerretet kommer i morgen.

Er jo kokfornøyd med bildet allerede rett på strieveggen. Ser litt struktur, men f*. Svart er svart nok, blir kanskje noe svakere svart når lerretet kommer. Men men. Da får jeg jo maskeringskanter og mere smell i fargene, og slipper se på striestruktur.

Så halve to tårn fra ringenes herre på veggen. Wow. Bedre enn den gamle crt -tven min jo. Jeg bobler over av forventning.

Prøvde max zoom. På fire meters avstand fikk jeg en...uh....sinnsyk kinofølelse av å dekke hele borteveggen med bilde. Så ingen degenerering i bildets kvaliteter, synes faktisk gollum ble mere livaktig. FIkk med meg Så mye ansiktsmimikk som jeg ikke trodde var mulig. Og blodårene på armene til gollum var synlig selv på det elendige underlaget.

Noe som får meg til å lure på om denne 1.5 til 2.0 ganger lerretets bredde anbefalingen bare var tull.

For det største kicket fikk jeg når jeg satt 1.0 ganger lerretets bredde unna.

Sinnsykt bra.

Sinnsykt bra.

Sinnsykt bra.

Gleder meg til i morgen.

Newcomer linebacker sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres bra ut. sikle sikle

Hva slags dvdspiller bruker du på denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av turfsurf
    Jepp, gjorde noen flere tester. I service menyen har man ett lyst grått bilde, og ett for hver av de tre panelene. Når man bytter fra det røde til det grønne panelet kan man se att hele bildet hopper en pixel ned. Tok noen bilder av det grå panelet, hvor man kan se at det er en grønn stripe nederst, og en blanding av blå/rød øverst. Ikke noe å diskutere lenger, denne leveres tilbake. Kan føye til at det hadde ingen innvirkning med justering av lens-shift, zoom, uavhengig av om signalkilde var koblet til eller ikke.
    Tok på med Clark Kent brillene og gjennomførte samme test som Turfsurf. På min projektor er det grønne panelet forskjøvet ca 1 pixelrad ned i forhold til det røde, mens det blå panelet er forskjøvet ca 1/2 pixelrad til venstre. Dette forklarer samtidig hvorfor jeg ikke ser noen åpning mellom pixlene. Takk til Hi-Fil for tipset om bruk av Clark Kent briller!

Kan andre gjøre samme test for å avklare om dette er et generelt problem?

Turfsurf: Har du vært i kontakt med selger eller importør? Interessant å høre hva de sier.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Turfsurf: Har du vært i kontakt med selger eller importør? Interessant å høre hva de sier.
    Har gitt beskjed til selger og fått returskjema. Tenkte jeg skulle returnere den i dag. Det er ganske irriterende å se den grønne stripen nederst på lerretet hele tiden.

--

peråge

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cal Apone
    Noe som får meg til å lure på om denne 1.5 til 2.0 ganger lerretets bredde anbefalingen bare var tull.

For det største kicket fikk jeg når jeg satt 1.0 ganger lerretets bredde unna.
    Dette bestemmer du jo helt selv. Gjør det som du selv synes er best.

Lykke til med ny projektor...

John Roger

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cal Apone
    ............Noe som får meg til å lure på om denne 1.5 til 2.0 ganger lerretets bredde anbefalingen bare var tull.
    Gratulerer med pj.

Ikke bare tull det er slitsomt å sitte for nær for da må du flytte blikk/hode for å få med det som skjer i billedkantene, men som før sagt noen vil sitter forrest i kinoen og noen vil sitte bak og plages du ikke er valget ditt helt OK.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På min projektor er det grønne panelet forskjøvet ca 1 pixelrad ned i forhold til det røde, mens det blå panelet er forskjøvet ca 1/2 pixelrad til venstre. Dette forklarer samtidig hvorfor jeg ikke ser noen åpning mellom pixlene.
    Det forklarer jo hvorfor noen ikke kan se piksler på denne projektoren ja. Sannsynligvis har de andre som ikke kan se piksler samme feil på sin projektor. :shock:

Akke er heldig som har knivskarpe bilder fra sin projektor, og der er det ingen problemer å se piksler fra 1:1 avstand.

Da får jeg si ifra til frøken Hi-Fil at hun ikke trenger å sy ferdig den nye supermann drakten min. For det kan vise seg at jeg kun har normalt syn likevel. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av turfsurf
    Har gitt beskjed til selger og fått returskjema. Tenkte jeg skulle returnere den i dag. Det er ganske irriterende å se den grønne stripen nederst på lerretet hele tiden.
    Pengene tilbake, ny projektor eller reparasjon? Hvis sistnevnte; Er det antydet hvor lang tid reparasjonen vil ta?

Jeg for min del har brukt lang tid på dette projektorkjøpet, så det er ikke særlig fristende å igjen bli uten projektor.......

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pengene tilbake, ny projektor eller reparasjon? Hvis sistnevnte; Er det antydet hvor lang tid reparasjonen vil ta?

Jeg for min del har brukt lang tid på dette projektorkjøpet, så det er ikke særlig fristende å igjen bli uten projektor.......
    Det må da være langt meir fristende enn å sitte på eit produkt som det er feil på :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Blir vel reparasjon, avhengig av kostnader vil jeg tro. Så lenge jeg får tilbake en som ikke har feil innen rimelig tid, så blir jeg fornøyd.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært interessant å vite hvor vanlig denne feilen er? Har dere sett det omtakt på andre fora?

Newcomer Geir68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bilde av Windowlogoen på XP-desktop på AE700 fra HTPC:

Link til screendoor-bilde ca 200K!

Legg merke til hvordan screendoor varierer litt fra farge til farge.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bilde av Windowlogoen på XP-desktop på AE700 fra HTPC:
    Det ser veldig bra ut. Jeg vil også tro at utifra det bildet der at AE700 har veldig lite screendoor, og betydelig mindre enn sine konkurrenter i LCD klassen. Det jeg da synes er merkelig er at Gorm og Jørn kom frem til noe annet. Kan det virkelig svinge så mye fra eksemplar til eksemplar?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forklaringen er ganske enkel når det gjelder bildet det er linket til AK, for det er ikke 100 prosent fokusert! Det er faktisk helt ute av fokus. Enten det, eller så er kamera som er brukt helt ute av fokus.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror heller det er en kombinasjon av at det er tatt på så nært hold + at det ikke er brukt stativ. designet på logoen er også slik at det ser "blurry" ut. bildet er hvertfall ikke så langt fra fokus, det ser man på pikselstrukturen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde er tatt med et digitalt speilrefleks som i sin tid kostet 26000, montert på stativ og med selvutløser. . Kamera tilfører minimal med "Unsharp Mask" under prosessering av bilde, slikk at fotografen skal gjøre dette i ettertid i Photoshop.

Jeg innrømmer at bildet skulle vært skarpet noe mer, men det gir en god pekepinn på hvordan smoothscreen teknologien til panasonic ser ut.
    Legger ved et bilde av systray som er oppskarpet noe mer. Husk å klikk på bilde for å se det i 1:1.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Puhh! endelig ferdig med huslige sysler, slik at jeg kan skrive et litt lengre innlegg.

Jeg tror du har rett, Burre. WindowsXP logoen er sikkert "resizet" og smører seg derfor over i nabopixelene. Jeg valgte denne for å vise forskjellen i screendoor mellom de forskjellige fargene, ikke for å vise skarphet. Smootscreen filteret til Panasonic reduserer skarpheten mellom pixelene noe, slik at pixlene ikke framstår så skarpe som fra en DLP. Det er jo nettopp dette som er hele vitsen med smoothscreen.

Etter ca 20timer på projektoren nå, må jeg si meg enig med HiFil. Screendoor er synlig, I ENKELTE FARGER/LYSTYRKER, helt opp i 1.8-2X lerretbredden. Under filmvisning ser man det og så er det vekk. Dette er særlig lyse felter, som liksom skinner igjennom smoothscreenen.

Andre ganger må jeg stikke ansiktet helt inntil skjermen(1/2m) for å ane pixelene.

Optikk:
    Jeg er litt skuffet over optikken i projektoren, men skjønner at "man får hva man betaler for". Dette er jo tross alt middelklasse projektor (selv om lønnskontoen min ikke er enig) :lol:
    Det er en merkbar reduksjon i skarphet fra senter av bildet og ut mot hjørnene. Jeg har projektoren på en hylle bakerst i rommet, og bruker ca 60% lenshift nedover. Dette er kun synlig ved datagrafikk, og ikke synlig ved normal filmvisning.

Sortnivå:
    Jeg synes sortnivået er bra nok til film og ingen som har sett bildet har klaget på dette. LCD panel som er helt lukket(farge 0,0,0) slipper igjennom litt blå/cyan farget lys. Dette skal jeg prøve å filtrere vekk med et 81EF Warming Filter når jeg får kjøpt det på fotobutikken. Dette skal virke bedre enn rødfilter iflg. de som har prøvd begge.

Alt i alt så er dette bagateller. Projektoren gir et lyst,nydelig bilde med skarpe klare farger som jeg kommer til å kose meg med i mange år fremover. I hverfall fram til AE900 kommer til neste år :lol:

Men nå skal jeg se film.

Side 21 av 58 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •