Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 58 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 1155
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    AE700 er subjektivt vurdert stillere i high lamp mode en min gamle AE500 i low mode. For å irritere deg over denne i low mode, så må du være hypersensitiv for støy. Den høres i high mode da, men ikke mere enn rimelig støydempet HTPC.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en kasteavstand på 2,9 meter så sier http://www.projectorcentral.com/proj...calculator.cfm
    at jeg bare får et bilde på 122 cm. Dette er langt lavere enn hva jeg får med feks 4805 eller 7800. Stemmer dette, eller er det en feil?

Newcomer Geir68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 2.9m får du 1.22 meter diagonalt, ja.Dette FØR du begynner å dreie på zoomringen.

Da kan du få opptil 2.39m maksimalt. :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir68
    På 2.9m får du 1.22 meter diagonalt, ja.Dette FØR du begynner å dreie på zoomringen.

Da kan du få opptil 2.39m maksimalt. :shock:
    Bare ikke planlegg å bruke maksimal bredde sammen med mye lens shift. Det gir dårliger bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Trouble...

Sitat Opprinnelig postet av turfsurf
    Er en tidligere fornøyd AE500 eier, og hadde muligheten til å oppgradere til AE700 uten noen vesentlige kostnader. Nobrainer, tenkte jeg. Men det ser ut som om det grønne panelet er 2 piksler forskjøvet nedover. Dette er over VGA inngangen, mens jeg venter på DVI->HDMI kabelen. Er det noe annet som kan forårsake dette, eller er det bare å returnere på garanti ? I tillegg så ser jeg mye av noe som ligner på scanline støy, utarter seg som sorte streker som flimrer rundt på skjermen.
    Min AE700 er koblet til PC via Monster M400 DVI/HDMI kabler. Har registrert den samme "fargeforskyvningen" som du beskriver. Håper at dette er noe som kan justeres vekk på ett eller annet vis. Kjører 1280x720 i 50Hz.

"Fenomenet" er ikke synlig ved filmtitting.

Er det andre som har registrert det samme?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin
    Derfor er det litt rart att de her rangerer den bedre enn benq 7800 og opp imot mod one mk 2.
    Tror du misforstår meg litt. Jeg uttalte riktignok at jeg måtte opp på model one for å finne en projektor jeg har mer lyst på. DET er en SVÆRT SUBJEKTIV uttalelse. Den er IKKE bare basert på bilde, men også på projektorens design (som jeg FORTSATT synes stinker både hos BenQ 7800/8700 og Optoma H57/H77). Det er altså ikke slik at man må opp i prisen på Action model one mkII for å finne bedre projektorer enn AE700. Men FOR MEG er AE700 akkurat nå det eneste logiske valget under 40000.

Og til runar: Grunnen til at jeg ikke kjøper projektor nå er at jeg ikke har noe sted å ha den. Det viktigste er at med AE700 mener jeg at for første gang har projektorverdenen klart å lage noe som etter mine behov har akseptabel ytelse for rundt 15000 (som er en komfortabel pris for meg). For meg er dette en milepæl, fordi projektorene til prisen nå begynner å konkurrere med CRT-TV på bildekvalitet i budsjettklasse. Det blir spennende å se om salget av projektorer øker framover nå...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mistenker dette for å være "kromatisk abberation". Dette er en optisk effekt som gir fargede kanter inntil kontraster. Dette er synlig på nesten all optikk, men er værre på billig optikk.

Kan dere sjekke om dette blir bedre med mindre zoom og mindre lenshift.
    Hvis det er kromatisk abberation skal det være værre i hjørnene enn i midten av bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir68
    Jeg mistenker dette for å være "kromatisk abberation". Dette er en optisk effekt som gir fargede kanter inntil kontraster. Dette er synlig på nesten all optikk, men er værre på billig optikk.

Kan dere sjekke om dette blir bedre med mindre zoom og mindre lenshift.
    Hvis det er kromatisk abberation skal det være værre i hjørnene enn i midten av bildet.
    Tror ikke de er CA, det er tross alt en rett linje hele veien nederst på skjermbildet. Prøvde det med full zoom, ikke zoom, og midt i mellom. Lens shift i null og ut til kantene. Den grønne linjen er der uansett.

Lens shift / zoom påvirker derimot skarpheten i bildet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kikket på bildene dine igjen, og er enig med deg. Dette er ikke CA.
    Det siste bildet du lastet opp viser tydelig at det grønne panelet ligger 2 pixel ned(og en pixel til venstre) i forhold til det røde.

Jeg må si meg enig med Burre:
    allikelvel sr det ut som alle paelene er ute på tr. d har en ganmske merkbar knvergesfeil, og kan likegodst sende den til service
    :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spesielt artig og, at jeg i tolvte time avbestilte min benQ7800 og gikk for pana 700 i stedet. Taper sortnivå og fill rate, ok. Men det er egentlig bare pana700 som passer i stua mi. Så da blir det slik.

Og stua mi vil ikke greie full mørklegging likevel. Bare nesten. Så da spørs det om det derre sortnivået hadde hjulpet.

Gleder meg - projektor og lerret skal være på plass i slutten av uka.....Endelig. Etter halvannet år med å sitte på gjerdet og filosofere. Nå er det slutt på filosoferingen.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor på Sørlandet det er mulig å få en demonstrasjon på denne?? Ligger først i løypa når "Anfields prosjektorvalg" i januar 2005... :wink:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei Anfield. Vær vennlig å ta dette spørsmålet under AE700 tråden i forumet "pris -og produktjakt"-video.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Taper sortnivå og fill rate, ok.
    Du taper nok litt sortnivå, men sikkert ikke veldig mye. Fillraten er dårligere, men blir nok oppveid endel siden AE700 har høyere oppløsning.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hei Anfield. Vær vennlig å ta dette spørsmålet under AE700 tråden i forumet "pris -og produktjakt"-video.
    Tenkte også på privatpersoner som kunne tenke seg å vise den frem, men "point taken"... :wink:

Newcomer Phantom sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="Cal Apone"]Spesielt artig og, at jeg i tolvte time avbestilte min benQ7800 og gikk for pana 700 i stedet. Taper sortnivå og fill rate, ok. Men det er egentlig bare pana700 som passer i stua mi. Så da blir det slik.

Hei, Cal Apone

Har selv lenge vurdert å anskaffe en god prosjektor til hjemmekinobruk. Det siste året har jeg vurdert prosjektor kontra plasma. Da plasma ennå ikke har kommet like langt i forhold til pris/kvalitet slik som prosjektorene har gjort har jeg den siste tiden kun vurdert prosjektor. I de siste månedene så har jeg vurdert BENQ7800 eller Pana 700. Jeg har endelig bestemt meg for også å gå for en Pana 700, så nå står valget av lerret for tur. Ser på en annen tråd at du vurderer ett "Push Up" lerret, det gjør jeg også da dette er en fleksibel og god løsning. Dersom man skal se på TV eller spille spill så vil vel 4:3 skjermbilde på ett 16:9 lerret føre til ett mindre bilde enn om man hadde kjørt bildet på ett like bredt 4:3 lerret ? Har du da tenkt til å gå for 4:3 eller 16:9 lerret til din Pana 700 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja. da har jeg oxo bestilt proj!!! det ble AE700 etter å ha rota rundt her på forumet i over et år!!!! er litt treig!! Kjøpte meg oxo Denon 2910 idag + et 2.4m grayline high kontrast lerret!! gleder meg som en liten unge til å teste HD og dvd osv!!

Skofus!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å gå for noe annet enn 16:9 lerrett på en PTA-E700 virker da totalt ulogisk.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Å gå for noe annet enn 16:9 lerrett på en PTA-E700 virker da totalt ulogisk.
    totalt enig
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Trouble...

Sitat Opprinnelig postet av turfsurf
    Men det ser ut som om det grønne panelet er 2 piksler forskjøvet nedover. Dette er over VGA inngangen, mens jeg venter på DVI->HDMI kabelen. Er det noe annet som kan forårsake dette, eller er det bare å returnere på garanti ? I tillegg så ser jeg mye av noe som ligner på scanline støy, utarter seg som sorte streker som flimrer rundt på skjermen.
    For å avklare om lens-shift funksjonen er årsaken til den registrerte fargeforskyvningen satte jeg ”joy-sticken” i nøytral posisjon samtidig som jeg satte zoom til medium. Fargeforskyvningen ble redusert, men forsvant ikke helt. Det samme fenomenet opptrer også ved visning av projektorens egne menyer, så videosignalet kan ikke være årsaken til problemet. Min teori er at fargeforskyvningen skyldes en kombinasjon av smoothscreen-teknikken og optikk av ikke beste kvalitet. Dette sammen redusert skarphet i bildets ytterkanter er nok prisen man må betale for stor fleksibilitet i forhold til projeksjonsavstand og akseforskyving.

Er det andre PT-AE700E eiere som har erfart det samme ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel Artikey, jeg fikk min AE700 i går og vil påstå at den har noe CA. Dette er ikke noe jeg kan se fra sitteavstand, men hvis jeg går inntil skjermen er kan jeg se en rand på ca. en pixelbredde som er rødaktig men ikke så mye som turfsurfs bilder(se side 24 i denne tråden).

Begrens zoom og lensshift og lev med det.

Er forresten SINNSYKT fornøyd med projektoren. Jeg var litt redd for VB, men jeg har ikke klart å se dette etter en kveld med DVD-klipp. Jeg kan se antydning til FPN under panorering i f.eks. tåken i Master&Commender men dette er kun noe som video-file vil kunne registrere.

Ble sittende til langt på natt og se klipp fra favorittfilmene.

Min snart 5 år gamle Pioneer DV-525 ga ikke på langt nær så bra bilde over SCART som min HTPC. Ingen bombe akkurat.

Side 19 av 58 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •