Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 58 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1155
    Newcomer frorem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lerret til Ae700

Skal bra sikkert ha meg en AE700 nå, men er usikker på lerret....
    Tenkte først på Greyline, men har blitt anbefalt hvitt, av en selger av hjemmekinoutstyr....hva bør jeg gå for, den var jo litt billigere da???

Oppsettet skal være i stuen og den blir ikke blendet helt mørk,litt lys vil det være...
    Er ikke så redd for at det ikke blir svart nok på sortnivået, kanskje heller redd for at det hvite/lyse i filmene blir gråaktig, har egentlig ikke peiling siden dette blir min første projektor/lerret???
    Noen ærlige tips der ute fra noen som har sett AE700 på begge typer lerret???
    Blir det for "skarpt" med hvitt.....valgets kval :roll:

:roll: :roll: :?:

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du ikke får blendet rommet 100 prosent er det enda viktigere med grått lerret. Det skal utolig lite lys til (på et hvitt lerret) før bildet "vaskes" vekk. Med det grå lerretet vil du beholde et akseptabelt bilde, selv med noe lys i rommet.
    At en selger anbefaler hvitt er enten fordi han tjener mer på det lerretet, eller fordi han ikke har peiling/erfaring.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skruefester

Noen som veit hvor lange skruer som trengs på undersiden til takfestet? Har en på vei men skulle gjerne skaffet de skruene jeg trenger før den kommer også... Altså hvor lange fra undersiden av projektor til godt feste i gjengene. Og så var det M4 har jeg forstått. Eller?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Er enig med Hi-Fil at grånyansert lerret er fordelaktig for sortnivået, men vil ikke uforbeholdent kun anbefale grått... Fordelen med hvitt er fremdeles noe mindre forstyrrelse av farge-gamuten samt mer "punch" i bildet, uten at jeg personlig har noe problemer med grått. Videre er det korrekt at hvit duk også tiltrekker seg mer av det omkringliggende lys (det være seg energi fra hvite vegger også), og dermed fungerer best med full blending.

Dermed er jeg ikke helt enig med Hi-Fil at det MÅ være grått, for hvitt har jo sine fordeler, selv om både jeg og mr. Hi-Fil nok foretrekker bedret sortnivå fremfor mer "punch" i fargene.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt tilfelle har jeg mulighet for 100% blending, er ikke hvitt lerret og projektor (ae700) MED filter å anbefale da?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handler nok mer om smak og behag. Det beste er nok å prøve seg frem.

Hvitt lerret - bedre farver, Grått lerret - bedre sortnivå!

I tillegg kan mange projektorer gi litt vel mye lys i et helt mørkt rom - et grått lerret demper lyset med fordel.

Newcomer frorem sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir dyrt å prøve seg frem spesielt når det ikke er noen plasser man kan se en demo her oppe(Mo i Rana) :cry:

Det blir ikke for lyst å ha et hvitt lerret på en AE700 da...? 1000 ansi er jo ganske mye da..vil jo ikke bruke solbriller heller 8) :lol:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ikke for lyst å ha et hvitt lerret på en AE700 da...? 1000 ansi er jo ganske mye da..vil jo ikke bruke solbriller heller
    Hvitt lerret fungerer sikkert bra det, men de fleste digitale projektorer trives godt med en grå duk. (1000 Ansilumens er ikke så mye at du trenger solbriller )

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har akke sett i kveld hvordan det blir med grå duk. Så forresten ae700 hos Gorm i kveld, siden Akke kom på besøk dit med en ae700 under armen. En særdeles fin projektor. Veldig lite VB, intet problem med SD fra normal sitteavstand, fine farger, greit nok sortnivå, spesiellt med hdmi på enhanced, plasseringsvenlig grunnet bra lensshift og støysvak som prikken over I'en.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet AE700 i dag og jeg anbefaler deg å gå for grått lerret.

Akke forbarmet seg over oss, og tok med sin AE700 hjem til meg. jfinneru, Akke og jeg har testet projektoren med progressiv komponent, HDMI, 1080i fra D-VHS, 1080i og 720p fra HTPC.

Jeg er i sjokk enda, for denne projektoren imponerte stort, spesielt med tanke på hva Sony presterte med HS50. Her er en projektor til halve prisen som knuser all motstand fra LCD verden. Jørn (jfinneru) og jeg er skjønt enige om at denne projektoren overgår Infocus 4805 på alle måter, og at vi antakelig også foretrekker den fremfor BenQ 7800. :shock:
    Visst så vi litt VB, men aldri har vi sett så lite til det tidligere. Kontrastnivået et mer enn akseptabelt, og fargepaletten enorm. Støynivået med viften i "low" mode, er innefor det området selv de mest kresne kan leve med. Lens-shift'en fungerte glimrende, kalibreringen gikk som en lek, og menysystemet er enkelt og oversiktlig.
    Eneste ankepunkt er screendoor, og de som sier de ikke ser pikslstruktur her må få sjekket synet sitt. Jeg anbefaler en sitteavstand på minimum 1,5 ganger lerretsbredden. "Smutvisjon" eller hva det nå heter er med andre ord ingen revolusjon, for den er så og si identisk med andre 1280x720 LCD projektorer på dette området.
    Scaleren i projektoren gjorde en glimrende jobb med nedkonvertering fra 1080i til 720p. Faktisk har jeg ikke sett dette gjort bedre i noen annen 720 oppløst projektor.
    Via DVI (HDMI inn på ae700) fra Denon 3910 ble bildene så skarpe og klare at det lammslo oss, og jeg tror ikke det tar veldig lang tid før Akke kjøper en DVD spiller med HDMI/DVI. Det var faktisk ingen ting å utsette på AE700, prisen tatt i betraktning. Jeg tror faktisk jeg har fått en ny favoritt i prisklassen under 16 tusen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    nå har akke sett i kveld hvordan det blir med grå duk.
    Jepp Må bare si at grå duk virkelig er å foretrekke selvom man har mulighet for full blending. Bilde får mer detaljer da de ikke vaskes ut slik som med hvitt, samtidig blir sortnivået merkbart bedre.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Via DVI (HDMI inn på ae700) fra Denon 3910 ble bildene så skarpe og klare at det lammslo oss, og jeg tror ikke det tar veldig lang tid før Akke kjøper en DVD spiller med HDMI/DVI.
    Det skal være sikkert og visst!

Takk for en hyggelig og lærerik kveld Hi-Fil og jfinneru

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i sjokk enda, for denne projektoren imponerte stort, spesielt med tanke på hva Sony presterte med HS50. Her er en projektor til halve prisen som knuser all motstand fra LCD verden. Jørn (jfinneru) og jeg er skjønt enige om at denne projektoren overgår Infocus 4805 på alle måter, og at vi antakelig også foretrekker den fremfor BenQ 7800. :shock:
    Meget interessant - kanskje spesielt siden det kommer fra en som jeg hittil definitivt har oppfattet som "pro-DLP". Nettopp en slik konklusjon jeg ønsker å høre når jeg vurderer hvilken projector jeg selv skal kjøpe om kort tid.
    Jeg hadde desverre ikke helt samme oppfatning av AE700, da jeg fikk se den hos en kollega (som i likhet med meg ikke er noen PJ-ekspert) tidligere i uken. Men etter å ha lest så mye positivt om denne, skylder jeg de vertikale stripene og blødninger i rødfargen på en kombinasjon av kilde (tror det var NAD T533), manglende kalibrering (ingen erfaring med PJ) og Ikea tupplur "lerret".
    Også greit å vite at Denon 3910 var en god match.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hva med disse sedvanlige horisontale stripene som dukker opp til støtte og stadighet på de fleste LCD'er? Ser ut som scanlinjer. Så dere noe til de?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig å se at Hi-Fil og jfinneru som begge er svært erfarne og i tillegg er DLP-eiere anbefaler AE700 såpass. Personlig har jeg bare sett denne projektoren en gang, og hadde da ikke anledning til å justere oppsettet. Men konklusjonen om at dette er en flott prosjektor støtter jeg uforbeholdent!

På bakgrunn av Hi-Fils uttalelser bør jeg nok ihvertfall få sjekket synet, for jeg synes at screendoor var svært redusert i forhold til det jeg har sett fra LCD-projektorer tidligere. Har blant annet Sanyo Z3 friskt i minne fra Oslo Hifi Center-messa, og på screendoor mener jeg Panasonics AE700 banker Z3 ned i støvlene.

Må likevel ta forbehold om at projektoren jeg så kan ha vært stilt en tanke ut av fokus, slik at screendoor var mindre synlig. Jeg opplevde nemlig ikke skarpheten som de to ovennevnte herrer påpekte, men syntes likevel bildet var bra på ganske nært hold. Dette kan som sagt ha med innstillinger å gjøre.

En ting er ihvertfall sikkert: Akkurat nå er dette er en vinner i budsjettklassen for oss regnbuerammede!

Edit: Synes også det er et artig punkt at eieren av projektoren kom med den "under armen". Det er etter min mening også en spiker i kista på klumpete BenQ 7800 som sjef i budsjettprojektorklassen. AE700 er smekrere enn de fleste av konkurrentene.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også det er litt merkelig at "Smutvisjon" tydeligvis ikke gjorde mer enn det gjorde.

Det var faktisk ingen ting å utsette på AE700, prisen tatt i betraktning. Jeg tror faktisk jeg har fått en ny favoritt i prisklassen under 16 tusen.
    Det er ikke verst. Da ser du, LCD er bedre enn DLP.

Hva med disse sedvanlige horisontale stripene som dukker opp til støtte og stadighet på de fleste LCD'er? Ser ut som scanlinjer. Så dere noe til de?
    Nå har ikke jeg sett AE700 enda, men jeg har sett mange LCD projektorer, og kjenner meg ikke igjen i det du sier. Hvordan arter disse stripene seg.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare sett på noen få lcd-projektorer tidligere (i butikker), og på flere av de, bl.a. på hitachi tx-100, så virket det som det var en slags "hinne" framfor bildet som "skitnet" det til littegranne... Vet ikke noen bedre måte å beskrive det på... Utrolig irriterende i allefall (i tillegg til vb (eller er det bare en del av vb fenomenet?)).
    Noen som aner hva jeg snakker om? Og lider ae700 av dette?

Hvordan er sortnivået i forhold til pe7800? Og noen formening om denne vil være å foretrekke framfor optoma H57?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uttalelsen min angående smotvisjon er på bakgrunn av at jeg ikke oppfatter noen forskjell i pikselstrukturen på denne projektoren, og andre projektorer med Epsons D4 paneler. Jeg har ikke sett Z3, men har gjort inngående tester av TW200, TW500, TX100 osv.

Når det gjelder scanlinjer, så kan jeg ikke si at vi så noe til det.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    Har bare sett på noen få lcd-projektorer tidligere (i butikker), og på flere av de, bl.a. på hitachi tx-100, så virket det som det var en slags "hinne" framfor bildet som "skitnet" det til littegranne... Vet ikke noen bedre måte å beskrive det på... Utrolig irriterende i allefall (i tillegg til vb (eller er det bare en del av vb fenomenet?)).
    Noen som aner hva jeg snakker om? Og lider ae700 av dette?
    Dette er to sider av samme sak, og hvis du leser lenger opp i tråden så ser du at vi betegner VB problematikken som svært liten. Dette kan variere litt fra enhet til enhet, så noen kan nok ende opp med en modell med mer plagsom VB. Uansett, så har vi ikke sett en LCD projektor tidligere med så lite VB.

Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    Hvordan er sortnivået i forhold til pe7800? Og noen formening om denne vil være å foretrekke framfor optoma H57?
    Sortnivået på DLP er fortsatt mange hakk bedre, men etter vår mening er det "bra nok" på AE700. Bonusen er roligere bilder enn fra DLP, og mye mer sprut i fargene. Når vi aktiverte "enhanced mode" på 3910, ble sortnivå og dynamikk i mørke scener faktisk meget bra
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett, så har vi ikke sett en LCD projektor tidligere med så lite VB.
    Også Sony sine som du tidligere har sagt er helt uten vb?

Side 16 av 58 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •