Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 58 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 1155
    Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gaultier

hvis du ser under projektoren så er det 4 stk hull med gjenger..
    vet ikke dimensjonen på skruene du må bruke, men tipper det er 4-5mm eller der omkring!
    Det er sikkert skruehull for M4 skruer (4mm) slik det har vært på de tidligere modellene. Det ser også ut til at skruehullenes plassering fortsatt er kompatible med AE100/200/300/500. Kan noen bekrefte det?

Pass på og ikke bruke for lange skruer slik at de skrus inn i elektronikken.

John Roger

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dvdjan: hvor kjøpte han kompisen din det opphenget? Sånn vil jeg ha!
    Jeg har en AE300, og skruestedene ser ut som er plassert noenlunde samme sted på AE700 også. Jeg kan ikke bekrefte dette da jeg ikke har sammenlignet side om side. Til min AE300 måtte jeg ha en adapterplate mellom takoppheng og projektor. Denne adapteren kostet med rundt 800kr. Men adapteren hørte til et oppheng som dem solgte på komplett for over ett år siden også da. Det er sikkert ikke snakk om en universal-adapterplate.

Men ring å hør med dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei har lenge lurt på denne prosj. lest mye ang. vb, men ser ikke ut som dette er et altfor stort problem på denne(etter det jeg har lest). Har rom så er 4 meter høyt så må vel legge den på en hylle istedenfor da. Men lurer på ang. lyspærene hvor mye de varer og om det er et problem ang. bildet brenner seg fast i panelet. Noen med tidligere panny som vet noe om det?

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lampelevetid er oppgitt til 3000 timer i normal modus. Det er mer i eco-modus, men i den modusen virker ikke den dynamiske irisen/gammajusteringen.

LCD (som AE700) og DLP har ingen problemer med innbrenning av bildet. Det er problemer man finner på CRT og plasma.

John Roger

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorojo
    Lampelevetid er oppgitt til 3000 timer i normal modus. Det er mer i eco-modus, men i den modusen virker ikke den dynamiske irisen/gammajusteringen.
    Mener å ha lest at dynamisk iris/gamma også fungerer i low mode.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vga/hdmi problematikk

Der var projektoren kommet på plass. Alt virker bra, jeg ser ingen vb eller rutemønster enda(1/2 times bruk)som var det jeg fryktet. Det er jo bra.
    Jeg ser film via pc'en og et problem har dukket opp: Zoom funksjonene fungerer ikke via vga inngangen, men via hdmi inngangen.
    Ved å bruke dvi-til-hdmi (vga-til-hdmi), blir da disse aspect valgene tilgjengelig, eller vil det faktum at originalutgangen fra pc'en er dvi/vga sperre for dette?
    Eller er det slik at alt som kommer inn via hdmi vil gi de aspect-valgene som manualen sier?

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akke
    Mener å ha lest at dynamisk iris/gamma også fungerer i low mode.
    Nix.

John Roger

Newcomer Geir68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nix.
    Jepp :lol:

Eller for å bruke ordene til Cine4home.de som sto bak filter tuningen av AE700'en:

When you set the Projector to low lamp mode, you can still use the Dynamic Iris but the AI will be turned off.
    Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gaultier
    noen som har noen formening om hvilken type linse/filter jeg burde bruke på denne projektoren?
    når jeg kjøpte 500'n brukt så fikk jeg med et hoya fl-day filter som jeg tror var rødt...dette virket meget positivt på sortnivået så det er kanskje noe lignende jeg burde satse på nå??

leste jo at cine4home.de målte kontrasten til 2018 med filter..og selv om jeg er fornøyd med sortnivået nå kan det jo alltids bli bedre!!
    ingen som har noen formening om dette?

dvdjan: husker du hvor du kjøpte filteret jeg fikk med da jeg kjøpte 500'n av deg?

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir68
    Nix.
    Jepp :lol:

Eller for å bruke ordene til Cine4home.de som sto bak filter tuningen av AE700'en:

When you set the Projector to low lamp mode, you can still use the Dynamic Iris but the AI will be turned off.
    Joda, men for å ha full nytte av all automatikk må den stå i normal modus.

John Roger

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har noen formening om dette?
    LCD projektorer er kjente for å være en aning svake på rødt, det er derfor ganske sikkert et rødt filter de har brukt. CC20, 30 eller 40 vil jeg tippe. Det vil sikker komme mere info om dette på AVS forum etterhvert som amerikanerne får testet

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dem enda problemer med rødt? hmmm...jeg bruker i hvertfall hoya FL-Day på min AE300..det funker bra. Kanskje en tanke i mørkeste laget, men 700'en gir mer lys enn 300'en så da skulle det problemet være løst.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare meg eller bråker den mer når den henger i taket???

Før jeg fikk montert tak-oppheng, og da den sto foran på bordet, kunne det virke som om det bråkte mindre..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dem enda problemer med rødt?
    Det virker sånn, og det er derfor jeg er rimelig sikker på at filterert Cine4home brukte er rødt.

Er det bare meg eller bråker den mer når den henger i taket???
    Det bør være det samme. Eneste forskjellen er vel at det vanligvis er varmere oppunder taket slik at den kanskje øker hastigheten på viftene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det Cine4home.de gjorde var å sette projektoren i "Video" mode. Dette gir en slik sammensetning av gråskalaen:

Som dere ser er det mangel på rødt, litt for mye grønt og alt for mye blått igjennom hele gråfarge skalaen. Den vedlagte figuren av et fargehjul er et forsøk på å illustrere hvordan det velges filter. Linjen som er merket grå er nærmere blått enn grønt fordi det er mer blått enn grønt i gråfargen til projektoren.

Ved å gå tvers over fargehjulet ser vi at filteret for AE700 bør være rød-orange for å bringe fargebalansen tilbake til nøytralt grå.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke dumt tenkt Geir. hmm lurer på hvor det hoya filteret FL-Day ligger på det fargehjulet. Kan noen finne det ut? kan noen finne ut hvilket filter dem brukte i testen?

Å finne ut dette må jo være gull verd for eiere av AE700, da dem da får optimal kontrast samtidig med optimale farger. Altså dem vil oppnå det beste bilde denne projektoren kan gi, med bruk av video-mode og riktig filter. Tar jeg feil? eller høres dette logisk ut?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. filtertypen:
    De på Avsforum har prøvd å vri det ut av Ekkehart fra Cine4home.de, men han vil ikke ut med det :lol:

Han unnskylder seg med at enhetene varierer noe, slik at en individuell kalibrering av hver enkelt projektor er nødvendig. Dette er jo selvsagt for å ivareta egne økonomiske interesser.Vi får bare være tålmodige, så lekker det nok snart ut.:wink:

Uansett tror jeg ikke det er så fryktelig nøye å treffe 100% med filteret bare trenden er riktig. Om man får 1917:1 eller 2024:1 i kontrast, vil man neppe se noe særlig forskjell.

Geir

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan oversette til norsk, den testen som ble utført i cine4home.de? Det eneste jeg kan av tysk må være en rekke utrykk brukt under andre verdenskrig

Men det så ut som om det sto mye lurt der liksom. sikkert noe som gjelder min AE300 også.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan oversette til norsk, den testen som ble utført i cine4home.de?
    http://babelfish.altavista.com

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe..kan aldri tenke meg at et program klarer å oversette. Blir det ikke veldig rar tysk?

Side 14 av 58 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •