Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 58 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 1155
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis det er som på Z2 blir signalet oppfattet som 720p hvis man sender 1280x720 via DVI.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg testet min AE700 siden igår ettermiddag og sett 3 filmer. Er litt nybegynner på dette med Proj men skal likevel prøve å beskrive mitt førsteinntrykk.

Jeg har kun kjørt med full lysstyrke og må si at dette er absolutt sterkt nok for meg på 92" fra 3,5 meter. Med "dynamic iris" på, ble bildet enda sterkere/lysere, men jeg synes da at noe av de lyseste nyansene brant ut i hvitt. Det var litt skuffende så jeg får prøve litt til og se hva jeg foretrekker. Innstillingen har sin styrke på mørke partier. Romskip og verdensrom-scener f.eks. (Star Wars rules). Men ble altså litt for lyst i lyse scener. Dyn.Iris egner seg bra hvis man har dagslys i rommet.

Jeg har koblet DVD (1910) til HDMI-inngangen og merket desverre at jeg ikke kunne endre format (aspect) ved denne inngangen. Det blir et problem på 4:3-filmer siden jeg heller ikke klarte å løse dette med innstillinger fra på DVD'en.

Støynivået er jeg meget fornøyd med. Meget stille Min stue-PC bråker mer, så jeg må nok heller gjøre et inngrepen der.

Har satt den på en liten vegghylle på veggen over sofan og fjernkontrollen virker uansett hvilken vei jeg peker. Meget bra.

Har som sagt koblet med HDMI til DVD. Bruker en 12m supra HDMI med egen overgang til DVI ved 1910'en. Ikke 100% perfekt men jeg får leve med litt småforstyrrelser ... (Se egen post under "Kabler")

Sortnivå? Har ikke noe serlig sammenligningsgrunnlag, men det er sort nok for meg (på Grandview Elegant 92").

Alt i alt meget fornøyd med proj. Jeg har ingen trening i å se etter VB og andre bilde-feil som dere snakker om, men jeg kan ikke se noe som helst "feil" på bildet i noen sammenhenger. Så da er jeg fornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kalibrert med noen test DVDer? På Star Wars er det THX kalibrering som er grei å justere kontrast og brightness med. Da kan det være at du kan kjøre dynamisk iris og få ett bra bilde etter du har justert.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger meg til i listen av de som har kjøpt AE700. Kjøpte også en Denon 3910. Mangler bare lerret og hdmi-kabel, så kan jeg teste litt. Bør vek vente på mørket da stua er under oppussing (lyse vegger, ingen gardiner).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har ikke kalibrert eller gjort noen justeringer på bilde eller farger. Finner jeg kalibreringshjelp på StarWars-pakken, sier du. Da skal jeg prøve det. Ellers bør man kanskje ha en DVE...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DVE er meget bra. Men du kommer ett lite stykke på vei med THX justeringen som star wars har. Gå inn på Language meny og så velger du THX logoen.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange her inne som har prøvd AE700 opp mot AE300? Jeg tar sikte på å kanskje kjøpe AE700 om et års tid. Når den ligger på en 10-12k (ønsketenking)

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    mange her inne som har prøvd AE700 opp mot AE300? Jeg tar sikte på å kanskje kjøpe AE700 om et års tid. Når den ligger på en 10-12k (ønsketenking)
    Om ett år så ligger AE900 på ønskelisten. 8)

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk den endelig i hus etter jeg gribba til meg den siste fra lefdal!

Den er meget støysvak. Spesielt da jeg satte lamp mode til low eller silent eller hva det nå heter. Lyset var mer en sterkt nok til at jeg kunne ha litt lys på og fremdeles se klart!

Meget nøgd!!

Frodo

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    venter fortsatt på en objektiv vurdering av 700'en opp i mot en dlp feks infocus 4805. stort sett alle som har meldt tilbake her er førstegangskjøpere og er selvfølgelig noget subjektive, selvfølgelig så vil jo ikke en som nettopp har brukt 15' på en projektor si at han har gjort ett dårlig kjøp...... er nemlig spent på hvordan denne oppfører seg mot 4805'en eller benq 7800.

mvh

lflemming

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, sant nok. Jeg er nok litt bias'ed ja

Men den er i alle fall bedre enn sanyo z1 samt lg rd-jt 91 for jeg har nemlig hatt begge de to i hus

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som forresten vet hvilket oppheng som passer til denne? Gutta hos forhandleren jeg benyttet "lurte" med til å kjøpe UNICOL Projektoroppheng GK0 Sort 23-30cm, for skrufeste.

Men problemet er et det finnes ingen skruefester på bunnen av panasonic 700'en såvidt jeg kan se. Jeg tror jeg må ha en variant der jeg kjøper en bunnplate i tillegg. Derfor spør jeg hvilket feste dere andre bruker?

Den skal festes i tak.

Takk!

Mvh,
    Frodo

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WHAT??? kan den ikke henges i taket? Værste jeg har hørt!

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frodo1972

Men problemet er et det finnes ingen skruefester på bunnen av panasonic 700'en såvidt jeg kan se. Jeg tror jeg må ha en variant der jeg kjøper en bunnplate i tillegg. Derfor spør jeg hvilket feste dere andre bruker?

Den skal festes i tak.

Takk!

Mvh,
    Frodo
    Tror du skal se litt nærmere på din AE 700, denne 700 henger da i taket. Den er forøvrig ikke min :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frodo1972
    Noen som forresten vet hvilket oppheng som passer til denne? Gutta hos forhandleren jeg benyttet "lurte" med til å kjøpe UNICOL Projektoroppheng GK0 Sort 23-30cm, for skrufeste.

Den skal festes i tak.

Takk!

Mvh,
    Frodo
    hvis du ser under projektoren så er det 4 stk hull med gjenger..
    vet ikke dimensjonen på skruene du må bruke, men tipper det er 4-5mm eller der omkring!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har da aldri sagt at den ikke kan henge i tak!! Jeg sier bare at det opphenget jeg kjøpte ikke lot seg feste på min kjære panasonic

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dvdjan: hvor kjøpte han kompisen din det opphenget? Sånn vil jeg ha!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vennligst ta pris/forhandler spørsmål over PM, eller start en ny tråd under Prisjakt.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin
    venter fortsatt på en objektiv vurdering av 700'en opp i mot en dlp feks infocus 4805.
    Når jeg kommer meg bort til Gorm så blir det objektiv vurdering av AE700. Har som sikkert noen har sett litt å pusle med i kjelleren for tia, men blir nok om ikke så aaaaaaalt for lenge.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har noen formening om hvilken type linse/filter jeg burde bruke på denne projektoren?
    når jeg kjøpte 500'n brukt så fikk jeg med et hoya fl-day filter som jeg tror var rødt...dette virket meget positivt på sortnivået så det er kanskje noe lignende jeg burde satse på nå??

leste jo at cine4home.de målte kontrasten til 2018 med filter..og selv om jeg er fornøyd med sortnivået nå kan det jo alltids bli bedre!!

Side 13 av 58 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •