Offisiell tråd, Panasonic PT-AE700 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 58 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1155
    Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Lense Shift-funksjonen til PT-AE700 skal visst være noe begrenset, så denne projektoren er kanskje ikke så veldig plasseringsvennlig. Kan hende jeg tar feil, men jeg mener å ha lest dette et par plasser.

Noen som kan opplyse meg?
    Bla deg bakover i tråden så finner du forklaring.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der flere der ute som nå har prøvd Pannyen? Jeg har nå sammenliknet den med min HT-1000, men synes det ville vært spennende å høre hva andre også hadde å si.....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er der flere der ute som nå har prøvd Pannyen? Jeg har nå sammenliknet den med min HT-1000, men synes det ville vært spennende å høre hva andre også hadde å si.....
    Og hva syntes du?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Og hva syntes du?
    Våken AK :wink:

Sitat Opprinnelig postet av Grimstad
    Jeg har nå i kveld hatt besøk av Plasma(projektor?)boy og vi har sammenliknet bildet fra hans Panasonic ae 700 med min Nec HT-1000. Jeg har jo som de fleste andre her på forumet vært svært så interessert i å finne ut hvor bra denne nye LCD saken egentlig er.
    Vi kjørte bildet fra min Pioneer 575a med komponent. Vi kalibrerte ikke noen av projene med DVE, men kjørte dem på standardinstillinger, dog begge i økonomimodus.
    Førsteintrykket er at pannyen er OK. Den har sterkere farger enn Necen, den er mer lyssterk og den har mindre tydelig rutemønster enn Necen uten at dette er noe problem på noen av dem.
    Når det gjelder sortnivå og kontrast så er allikevel Necen betydelig bedre. Bildet på Pannyen var også mer urolig, spesielt i partier som var ute av fokus.
    Totalt sett var vi enige om at bildet fra Necen var best, men at begge var gode projer, men med forskjellige sterke sider.
    Personlig så setter jeg nok sortnivå og kontrast svært høyt i filmsammenheng og var jo veldig spent på om Pannyen innfridde på dette punktet. Jeg hadde vel håpet at 2000:1 ville være enda bedre enn det det var.
    Allikevel vil jeg tro at for de fleste som ikke sammenlikner slik som vi gjorde så vil denne oppleves som bra.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Våken AK
    Beklager, jeg så etter også om Grimstad hadde skrevet noe på forhånd, men var tydeligvis ikke nøye nok ops:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg har da forstått at der er flere der ute enn meg og Plasmaboy som har prøvd denne projen. Skriv folkens!

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå i kveld hatt besøk av Plasma(projektor?)boy og vi har sammenliknet bildet fra hans Panasonic ae 700 med min Nec HT-1000. Jeg har jo som de fleste andre her på forumet vært svært så interessert i å finne ut hvor bra denne nye LCD saken egentlig er.
    Vi kjørte bildet fra min Pioneer 575a med komponent. Vi kalibrerte ikke noen av projene med DVE, men kjørte dem på standardinstillinger, dog begge i økonomimodus.
    Men AE700 yter vel ikke sitt beste i økonomimodus (low lamp) siden da er ikke den dynamiske irisen/gammajusteringen aktiv.

John Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorojo
    Men AE700 yter vel ikke sitt beste i økonomimodus (low lamp) siden da er ikke den dynamiske irisen/gammajusteringen aktiv.

John Roger
    Det het ikke low lamp det vi kjørte den i, men standard (altså ikke high)
    Er der kanskje en modus til som heter low?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Bærum
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Kjøpte AE700 i går.
    Tidligere i denne tråden spurte jeg om det var vertikal og horisontal keystone. Det står forskjellig rundt om kring.

Lygren skrev:
    Dette er kommentert flere steder, og projektoren har både vertikal og horisontal keystone.
    Men jeg må inrømme at jeg ikke finner horisontal keystone.
    Er det jeg som bør lese manualen bedre, eller er det slik at det kun er vertikal keystone?

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket paa projen da (justert med joysticken i begge retninger), gaar det an og justere bildet baade horisintalt og vertikalt..... Virker veldig rart om det kun skal vaere lenshift i 1 retning :?

Edit: ops: våkn opp og les før du svarer badn

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Bærum
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lens shift i alle retninger, men bare keystone i en retning.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Argh!! komplett utsetter og utsetter denne jo.

[Moderator Edit: Vennligst benytt AE700 tråden i Pruktjakt forumene for pris og tilgjengelighets spm.]

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt AE 700 i to dager.
    Er kjempe fornøyd, har ikke sett noe til Screendoor, eller VB.

Jeg har ikke så masse å sammenligne med, men jeg syns svartnivået er bra. Det kan jo ikke bli noe bedre, da det ikke blir mørkere enn lerretet er.

Eneste er at jeg må kjøpe ny dvd spiller nå. Ser jo mye mere feil på bildet, som ikke var så tydelig med vanlig 32"....

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bobbo
    Jeg har ikke så masse å sammenligne med, men jeg syns svartnivået er bra. Det kan jo ikke bli noe bedre, da det ikke blir mørkere enn lerretet er.
    Hvilken farge oppfatter øyet at et hvitt/grått lerret har hvis rommet helt uten lys? Hvis du sier at lerretet har noen annen farge enn sort, så blir jeg skuffet. Hvis du under visning av film har full lyskontroll med projektor som eneste lyskilde, så skal ikke de sorte feltene i bildet være noe annet enn sorte. Hvis projektoren gir disse feltene en annen farge enn sort, så vet du at sortnivået ikke er perfekt. Men uansett kan det jo være bra nok...

Jeg synes at en god måte å bedømme sortnivå på er å forskyve bildet litt i forhold til lerretet, slik at projektoren ikke gir direktelys i det hele tatt på en del av lerretet. Da er det lettere å bedømme sorte felter i bildet mot sorte felter utenfor bildet (den delen av lerretet som ikke er belyst av projektoren). Svært lett å se slike ting når man projiserer på lerret som er større enn bildet.

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke et rom med fullstendig lyskontroll, har kinoen i stuen.
    Det er en ubetytelig forskjell mellom svart på bilde fra projektor og ubelyst del av lerret.

Lagt ved noen screenshot. Disse er tatt når det er lyst ute. så stuen er noe opplyst.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har også fått min i dag kommer med intrykk så fort jeg for koblet den opp og sett litt...

hadde 500'n frem til nå, så jeg er svært spent på hvor mye bedre denne er, spesiellt på sortnivå!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Slettet pris/forhandlerforespørsel.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne på avsforum.

Personlig skulle jeg ønske å kjøre 1280x720 PC med høyere enn 60Hz.

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann, nå begynner det å bli noen som har fått denne. Venter spent på sammenligninger med feks infocus 4805 eller benq 7800. Det er jo dette som blir interessant, ingen som har objektive erfaringer ennå?....

mvh

lflemming

Newcomer Geir68 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig skulle jeg ønske å kjøre 1280x720 PC med høyere enn 60Hz
    LCD-panelet klarer ikke å oppdatere seg raskere enn ca 60Hz, så det spiller liten rolle.

Det som imidlertid hadde vært kjekt hadde vært å kunne kjøre 50 Hz, slik at man unngår ugjevne/rykkete panoreringer i PAL materiale. En annen ulempe er "tearing" i hurtige sekvenser(Projektor starter på et nytt bilde halveis ned i bilde-høyden). Dette er en bieffekt av å kjøre en annen oppdateringsfrekvens enn kildesignalet.

Jeg lurer på om det med "PC" menes RGB porten? Jeg har et håp om at en PC kjørt med DVI->HDMI kabel i 1280x720@50Hz vil bli oppfattet som et 720P signal. Er det noen som har lest noe om dette?

Side 12 av 58 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •