LCD-projektor: Bare brukstid som svekker lysutbyttet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD-projektor: Bare brukstid som svekker lysutbyttet?

Har en Epson EMP TW-700 projektor som jeg er veldig fornøyd med. Brukt under 500 timer, hatt den i ca 3 år. Har en følelse av at lysutbyttet ikke er helt på høyde med det den hadde opprinnelig, men vet det ikke.

Projektoren har vært takmontert på samme sted alle 3 årene. Har fjerna støv fra linsa.

Skal projektoren i teorien ha samme lysutbytte nå som for tre år siden? Hvilke faktorer er det som evnt påvirker lysutbyttet negativt over tid?

Dersom jeg skal bytte ut denne projektoren: Hvilke(n) LCD-projektur med full HD gir samme eller bedre bildekvalitet og lysutbytte og samtidig kan henge på samme sted? Henger omtrent sentrert på lerret og rett i overkant av øverste del av bildet i overkant.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorePupper
    Har en Epson EMP TW-700 projektor som jeg er veldig fornøyd med. Brukt under 500 timer, hatt den i ca 3 år. Har en følelse av at lysutbyttet ikke er helt på høyde med det den hadde opprinnelig, men vet det ikke.

Projektoren har vært takmontert på samme sted alle 3 årene. Har fjerna støv fra linsa.

Skal projektoren i teorien ha samme lysutbytte nå som for tre år siden? Hvilke faktorer er det som evnt påvirker lysutbyttet negativt over tid?

Dersom jeg skal bytte ut denne projektoren: Hvilke(n) LCD-projektur med full HD gir samme eller bedre bildekvalitet og lysutbytte og samtidig kan henge på samme sted? Henger omtrent sentrert på lerret og rett i overkant av øverste del av bildet i overkant.
    Under 500 t på 3 år, skal ikke se bort fra at projektoren er fornærmet over lite bruk ?

Tror ikke det er andre faktorer som skal spille inn enn antall timer brukt på pæra.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Under 500 t på 3 år, skal ikke se bort fra at projektoren er fornærmet over lite bruk ?
    Skal ikke se bort fra det, nei.. he he.. Man da får den trøste seg med at det er kvalitetstid jeg får benyttet sammen med den! :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •