Epson tw 3500, godt kjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson tw 3500, godt kjøp?

var tw3500 jeg mente i overskriften

Jeg skal bytte ut 3 ting i mitt oppsett i løpet av de nærmeste månedene og er inne i planleggingsfasen, har googlet og lest her inne om tw3500, men jeg vil gjerne høre fra noen om denne pj, har tw700 idag og er fornøyd med denne men føler tiden er inne for å gå opp til full hd da bd samlingen begynner å bli en del større.

noe av det jeg lurer på er

hvordan takler denne sd sendinger? sport /tv?

er den god på hd?

skal bruke den i ett stueoppsett så jeg har ikke 100 % lyskontroll, dessuten brukes den noe på dagtid også, fotball osv.
    på kveldstid er lyskontrollen en del bedre, med bla mørkt tak og ingen lys på

er det noe å hente på proff kalibrering av en slik billig modell?

har vurdert tw5000/tw5500 også men det er vel litt drøyt pga mangel på dedikert rom (manglende lyskontroll)

takker for alle innspill jeg eventuellt får

Moderator edit: fikset trådtittel.

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke sett TW3500, men kan på generelt grunnlag si at jeg ikke er så begeistret for SD bilder på HD prosjektor. Det ser for meg noe grøtete ut. I hvertfall når man har Canal+ Sport HD å sammenligne med.

Når den kom var vel TW3500 ganske bra til prisen. Det bør vel nevnes at mange bedre prosjektorer nå nærmer seg å kunne konkurrere på pris.
    Hovedfortrinnet med TW3500 er vel lysstyrken. Om du ser film i dagslys så er den kanskje en av de bedre.

Les denne testen som jeg mener er av USA-modellen så får du kanskje noen tips til hva du kan forvente av denne prosjektoren.

BTW, jeg mener de fleste prosjektorer over 10 lapper kan anses som gode. Noen er bare bedre enn andre ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for det er det noen som har denne pj som har noen tips uttalser? for eller imot?

hvilke pj er det som nærmer seg i pris som er bedre? tw5000?

skal som sagt brukes i ett stueoppsett så jeg vil ikke kjøpe dyrere eller bedre enn at jeg kan få ut det beste av den, de dyrere pj er vel mer beregnet for de med bedre lyskontroll og dedikerte rom?

Newcomer balsam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt kjøp

TW 3500 gir deg mye for pengene

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare vær klar over at TW3500 ikke kommer i nærheten av TW4400/5000/5500. Grunnen er at den ikke er utstyrt med Epsons DeepBlack teknologi. Native kontrast er dermed bare en fjerdedel, og TW3500 har "grå og kjedelig" bildegjengivelse i forhold til de andre nevnte. Sortnivået på TW3500 kan bedre beskrives som "grå nivå", i hvert fall sammeliknet med TW4400, TW5000 og TW5500.
    Forøvrig er TW4400 samme projektoren som TW5000, med unntak av at 4400 har fått samme interpolering og "super-resolution" som TW5500.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Som Gorm skriver, enig.

Jeg kjøpte TW3500 og må si meg rimelig skuffet over mangel på sortnivå på denne projektoren.

Kommer fra en PE7700 DLP, og oppgraderte til TW3500 for å få full HD og greier.
    Men sortnivået skuffer en del.
    Så kjøp heller W5000, HW15 eller TW4400.
    Hvis jeg kunne få byttet min TW3500 i noen av de overnevnte og betalt mellomlegget, så hadde jeg gjort det på flekken.
    Forresten så er jo W5000 mye billigere enn TW3500.
    Og jeg ville gladelig byttet min TW3500 mot W5000 uten mellomlegg også.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er kun epson som er aktuellt, vil ikke tw3500 være en betydelig oppdatering fra tw700? vi har den nå og er ganske fornøyd med den, men jeg ønsker ikke å hoppe opp i 20 k klassen for å forbedre, da kjøper jeg heller en ny tv og beholder tw700 med en ny pære

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en TW2900 i en lys stue med dårlig lyskontroll - og er meget fornøyd - med tanke på pris og performance.

Har selvsagt unngått å testet dyrere projer med mye bedre sortnivå i det siste
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg har en TW2900 i en lys stue med dårlig lyskontroll - og er meget fornøyd - med tanke på pris og performance.

Har selvsagt unngått å testet dyrere projer med mye bedre sortnivå i det siste
    jeg har heller ikke kikket veldig mye på bedre pj enn den jeg har og kan klare meg 1 år eller 2 til med den, men begynner å få såpass med br at jeg ønsker enn full hd pj

live long and prospher

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg har heller ikke kikket veldig mye på bedre pj enn den jeg har og kan klare meg 1 år eller 2 til med den, men begynner å få såpass med br at jeg ønsker enn full hd pj

live long and prospher
    Takk det samme

Jeg har ganske kort sitteavstand/projavstand (litt over 3m) til lerret. Jeg ville jo utnytte Full HD til maks, så jeg gikk fra 77" 720p bilde til 106" 1080p bilde.

Årsaken til at jeg valgte TW2900 foran TW3500 - var så enkel som at ingen butikker hadde TW3500 på lager. Samtidig skulle jeg i utgangspunktet kun teste TW3500 og heller oppgradere til TW5500 hvis jeg ikke var fornøyd.

Men som sagt, jeg har lys stue - hvite vegger og tak og ganske lyst gulv - og mange store vinduer.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk det samme

Jeg har ganske kort sitteavstand/projavstand (litt over 3m) til lerret. Jeg ville jo utnytte Full HD til maks, så jeg gikk fra 77" 720p bilde til 106" 1080p bilde.

Årsaken til at jeg valgte TW2900 foran TW3500 - var så enkel som at ingen butikker hadde TW3500 på lager. Samtidig skulle jeg i utgangspunktet kun teste TW3500 og heller oppgradere til TW5500 hvis jeg ikke var fornøyd.

Men som sagt, jeg har lys stue - hvite vegger og tak og ganske lyst gulv - og mange store vinduer.
    høres fornuftig ut det der, har selv i overkant av 4 m til lerret og har 92 tommer, større lerret blir ikke aktuellt i denne omgang men har vel 10-12 tommer å gå på med tanke på fremtiden.
    er veldig interesert i å høre hvordan en tw700 står oppimot tw3500, ikke mot de større modellene som er uaktulle for meg.
    forresten så er tw2900 mer prisgunstig enn tw3500 utifra hva jeg har lest, er nok ikke en himla stor forskjell der.

har sett alt av star trek utenom den orginale serien, har 3 serier komplette + noen av filmenevoyager,enterprise,og ds 9 er de jeg har

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så glimrende

Selv mangler jeg kun The Animated Series fra komplett samling. Holder for tiden på å ser på DS9 - er midt i sesong 2, glimrende saker!

De selger TOS remastered dvd bokser til en veldig bra pris hos Zavvi.com for tiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så glimrende

Selv mangler jeg kun The Animated Series fra komplett samling. Holder for tiden på å ser på DS9 - er midt i sesong 2, glimrende saker!

De selger TOS remastered dvd bokser til en veldig bra pris hos Zavvi.com for tiden.

da skal jeg sjekke ut det, takker for tipset

Newcomer balsam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du får mer for pengene om du går for en 2800 fremfor en 3500. Sjekket ut begge disse og gikk for en 2800, som også AVshop anbefalte iht til pris mot 3500.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balsam
    Mener du får mer for pengene om du går for en 2800 fremfor en 3500. Sjekket ut begge disse og gikk for en 2800, som også AVshop anbefalte iht til pris mot 3500.

er du fornøyd med din?

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjedd noe siden siste post, jokris? Jeg lurer på det samme som deg. Jeg har egentlig lyst på en brukt TW5500, men finner jeg ikke det så blir det kanskje TW-3500. Er tross alt 10k i forskjell på nypris.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg kjøpte og solgte min TW-3500 for 9.000,- danske kroner.
    Oppgraderte til Sony HW15 som kostet 6.000,- mer.
    Og TW5500 presterer bedre enn HW15 har jeg forstått.
    Så jeg ville nok spandert på meg TW5500 hvis det stod mellom den og TW3500.
    Men husk nå at TW4400 er nesten like god som TW5500, og litt billigere.

TW3500 ble jeg aldri fornøyd med.
    Satt bare og irriterte meg over dårlig sortnivå.

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs jo litt hva man sammenligner med. Jeg har Panasonic PT-AE700 i dag, og sortnivået er ikke det jeg er minst fornøyd med. Og jeg regner ikke med at TW3500 er en nedgradering fra dette.

Det hjelper ikke at TW5500 er verdt de ekstra pengene, når de ekstra pengene ikke er der

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superbit
    Skjedd noe siden siste post, jokris? Jeg lurer på det samme som deg. Jeg har egentlig lyst på en brukt TW5500, men finner jeg ikke det så blir det kanskje TW-3500. Er tross alt 10k i forskjell på nypris.
    skjedd veldig lite i og med at tw3500 ikke gir noen veldig god respons her inne og jeg har ikke funnet ut om den dunker ut min tw700 som jeg er fornøyd med enda er ikke en sånn som må ha en 100% pj for å være fornøyd
    har funnet ut dog at tw2900 kan være ett like godt kjøp som tw3500 til bedre penge

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nok si at TW-700 får litt bank av TW-3500, men kan du ikke høre med AVShop om mulighet for en demo hvis de har den på lager? Så kan du jo se med egne øyne.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •