panasonic pt-ae 700 slår seg ikke på

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

panasonic pt-ae 700 slår seg ikke på

hei. skulle se på film i går kveld men det ville ikke panasonicen desverre.

han starter opp som normalt men når lampen tennes så slår den seg av for igjen å prøve å starte opp. slik gjør den om og om igjen. det er både rødt og grønt lys samtidig på power indikatoren.
    prøvde å se litt i manualen men det sto ikke noe om dette der.
    lampa har ruslet rett over 1500 timer og det lyser ikke på lampe eller temp indikatoren

noen som har opplevd dette?

lars fongaard

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til forumet! Gratulerer også som visstnok den eneste andre eieren av denne engang så folkekjære projektoren (har en sjøl). Joda, det står noe i manualen om hva det betyr når både rødt og grønt lys er tent. Mener å huske at det varslet tid for lampebytte, ens, men sjekk boka. Du har vel renset støvfilteret?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    filter er renset ja. Får lese litt mer i boka da å se hva det står. Men er det vanlig at pæren må byttes etter 1500 timer? Mins den skulle holde rundt 3000 for det var en av grunnene til at jeg kjøpte den. Men den er jo 6 år gammel så kansje alder har litt å si også. Noen som har tips om pære da??

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er forøvrig en gammel bruker av forumet men husket ikke gamle navn og passord.

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nøyaktig det samme skjedde med min pt-ae700. Det var strømforsyningen til lampa som hadde gått. Ikke lampa. Jeg leverte den til Service Experten AS i oslo til reparasjon. Kostet meg 2907,50Kr i 2007.

Newcomer milan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo
    Hmm, har en slik jeg også. Funker som bare det etter 6 år og 1000 timer på pæra. Har aldri renset støvfilterert som blir nevnt her, hvordan gjøres det?
    Takk og god helg.
    Helge

Active TomRon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke støvsugd filteret på 6 år?? Det er passe tett nå tenker jeg.
    Her har jeg ringet inn hvor filteret sitter. Det er bare å vippe det ut og støvsuge det.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av milan
    Hallo
    Hmm, har en slik jeg også. Funker som bare det etter 6 år og 1000 timer på pæra. Har aldri renset støvfilterert som blir nevnt her, hvordan gjøres det?
    Takk og god helg.
    Helge
    Ikke verre enn å åpne en eske pastiller.

Trådstarter: Lampeproblemer er beskrevet på s. 48 - 55. Der står forresten om filterrens også. Manualen kan lastes ned herfra. (Jeg oppga bare en mumbo-jumbo mailadresse for å få lasta ned, reklame har man nok av ellers.)

3D er gammeldags, 1/2D er framtiden!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomRon
    Nøyaktig det samme skjedde med min pt-ae700. Det var strømforsyningen til lampa som hadde gått. Ikke lampa. Jeg leverte den til Service Experten AS i oslo til reparasjon. Kostet meg 2907,50Kr i 2007.
    Strømforsyningen røk på min også. Jeg fikk fikset dette som en vanlig reklamasjon. Reklamasjonsretten er 5 år for en projektor, så dessverre må du nok betale for å få ordnet dette..

Og hvis du har uflaks og lyspæra også snart ryker (har inntrykk av at få pærer når 3000 timer...), begynner det å bli tvilsomt om det lønner seg å bruke penger på reparasjon..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg begynte det blå polariseringsfiltret å slippe lys igjennom før garantitiden utløp. Projektoren var på vei til og fra Cardiff hele tre ganger, uten at feilen ble helt rettet og resultatet ble til slutt nesten bra.

Det jeg ville si her, var at servicen hos Panasonic var helt på topp. De betalte to og en halv fraktregninger tur/retur Alta-Cardiff. Ssiste gang brant jeg meg stygt fordi en nerd hos DHL glemet/skjønte ikke om å krysse av i ruta for garantiforsendelse. Regninga kom på vel tre tusen. Men igjen, Pana stilte opp! Tabben i min disfavør, utført av DHL, var på ingen måte Panasonics feil.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •