Lite bilde og god kvalitet eller større og muligens dårligere kvalitet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lite bilde og god kvalitet eller større og muligens dårligere kvalitet?

Har til hensikt å anskaffe PJ med det første.

Dillemmaet da er selvfølgelig valg av sådan og av lerret. Kasteavstand kan bli litt over 3m i det rommet det er snakk om, og det gir en del begrensninger. Dersom valget faller på BenQ W5000 kan jeg få et bilde omtrent 170cm bredt. (Litt greit siden jeg har et Dreamscreen lerret liggende på loftet i den størrelsen ...) Dersom jeg går for f.eks. Epson EH-TW 2900 kan jeg få til et bilde på 200cm på samme avstand. Kan få det enda større, men da går det ut over plassen sidelengs med høyttalere, sub osv.

For å få bilde på 170cm er også Optoma HD200X også et alternativ, men jeg regner med at de to andre vil være noe bedre på bilde, slik at det ikke er å anbefale.

Noen som har noen vettuge innspill?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble til at jeg kjøpte antiloops W5000. Satser på at det var et fornuftig valg.

Case closed, foreløpig iallefall
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Active g.org sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg gå så langt som å si at du garantert blir fornøyd

Grattis med kanon PJ!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for den Regner med at det skal bli bra.

Er ikke spesielt godt vant på bildefronten uansett

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vesentlig for valg av billedstørrelse er jo også sitteavstand. Jeg kan ikke se du har beskrevet hvor langt unna lerretet du kommer til å sitte. Men hvis det er rimelig å anta at sitteavstanden er omtrent som projens kasteavstand, ca 3m, synes jeg kanskje 170cm bredt lerret er litt i minste laget, spesielt med HD kildematerialet. Men det finnes selvfølgelig ingen fasit på dette. Det er smak og behag. Men jeg tipper du raskt vil ønske deg større bilde.. :-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ca 3m ja.
    Er akkurat der problemet ligger. Ideelt sett burde det vært 2m bredde, kanskje 230, men da må jeg over på annen projektor, som kanskje ikke er så god i utgangspunktet.

Uansett regner jeg med at det blir bedre enn noe av det jeg har i dag med en HD-ready 50" på stua og en crappy 37" HD-ready LCD i bua der PJ skal inn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •