InFocus SP8602

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

InFocus SP8602

Denne serdeles forsinkede projektoren har nå begynnt å shippe i USA. Noen som vet når vi kan forvente den her i landet, og eventuelt hva prisen vil ligge på?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen formening når denne bad ass projektoren blir å se her på berget?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, kan vel trygt konstatere at den finnes på Norsk jord. Det henger nemlig et eksemplar i hjemmekinoen/testrommet mitt. ;-)

PS: bare inne til test, vel og merke
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...spennende, til riktig store lerreter kan jo 2 lamper være en fordel. Er spent å høre om InFocus har fått til et skikkelig fargekalibreringssystem på denne modellen!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har ikke to lamper, kun en 260 watt UHP

Fargekalibrering, joda den fungerer fint.
    Ikke fordi den har fått CMS, men rett og slett fordi man kan velge rec709 fargerom i menyen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, så lenge fargene sitter trenger en jo ikke CMS... Når det gjelder antall pærer blander jeg den kanskje med en annen modell, eller mulig de har endret design siden "lansering" for et års tid siden? Jaja, samme kan det være, 260W UHP bør jo gi greit med lys i det minste!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    greit med lys, men også mer enn greit med viftestøy. Det holder heldigvis fint med de 230 watt projektoren gir i øko-modus!
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, InFocus er jo ikke kjent som de som legger aller mest vekt på støynivået, men hvis den er relativt stillegående på øko og det i alle tilfelle gir mer enn nok med lys er det jo greit da... Fordelen her må jo bl.a. være en enorm ANSI-kontrast når en først ha såpass mye lyd disponibelt og forhåpentligvis har fått enda bedre skikk på plattformen for øvrig?? Ser jo at Optoma på sin HD82 snakker om 600:1 ANSI-kontrast, og uten å kunne verifisere det på noe måte er vel kanskje det en av denne modellens styrker?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Vel, kan vel trygt konstatere at den finnes på Norsk jord. Det henger nemlig et eksemplar i hjemmekinoen/testrommet mitt. ;-)

PS: bare inne til test, vel og merke
    Satan Perkile! Så jævelig rått!! Lyst til å gi meg en demo av den? :-))) Når kan vi eventuelt forvente å høre hva du mener om den?
    Vet du forøvrig når den blir tilgjengelig for hvermansen?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Gorm
    Har du fått kikket noe mer på denne saken?

Jeg vurderte en periode å teste SP8602, men jeg syntes vel kanskje at den ikke var "nok" hjemmekinoprojektor. Tar jeg feil?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er uten tvil "ren hjemmekino projektor", dog med typisk InFocus tilnærming. For en sortnivå-dyrker som deg, er den nok ikke spesielt imponerende, med native kontrast i området 2000:1. Med den dynamiske irisen aktivert, målte jeg fortsatt under 7K:1, noe som heller ikke er imponerende i dagens marked. ANSI-kontrasten derimot, den målte jeg til heftige 725:1, noe som gir enorm opplevd kontrast i lyse scener.
    Fargerommet er det lite å utsette på, bortsett fra at gult måler veldig oversaturert. Dette er imidlertid et bevist valg av InFocus (tweak), og er en medvirkende årsak til at InFocus er den ubestritte eneren på naturlig gjengivelse av hudtoner.
    Lysutbyttet er imponerende, men av en eller annen merkelig grunn betinger det maksimal bruk av både lens-skift og zoom. Da gir projektoren ca 20% høyere lysutbytte enn ved null lens-skift og medium zoom. Lens-skift er også en noe spesiell løsning, der projektoren kun kan plasseres over eller under lerretet. Altså stikk motsatt av alle andre produsenters løsninger. Null-punktet for lens-skift er med linsen plassert i kant med lerretet (over- eller underkant, avhengig av tak- eller bordmontering), og derfra kan projektoren flyttes noe lengre vekk fra senter i lerretet.
    Fjernkontrollen må jeg nesten nevne. Den er en tro kopi av selve projektoren, og kan i likhet med andre InFocus fjernkontroller også brukes som lommelykt. Gjett hvor lysdioden er plassert?

Personlig liker jeg SP8602 svært godt, men ser også noen klare begrensninger. Projektoren er uten tvil imponerende, da spesielt i "stue-kinoen", men den matcher på ingen måte prislappen på 35K. Test kommer i sommernummeret av Hjemmekino.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer FI på denne?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe videre. Kan best sammenliknes med det vi opplever fra f.eks HW15. I filmsammenheng er ikke funksjonen av interesse (rett og slett for dårlig), men fungerer "OK" til sportsendinger (fotball). Det kommer litt an på lerretstørrelse, hvor godt man ser alle feilene. Det er jo ikke så mange som legger merke til alle feilene FI introduserer på type 40 til 50 tommer TV-apparater?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Produsentrepresentant
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte dyrere prosjektor tidligere i vinter, men endte opp med å kjøpe en Infocus sp8602 DLP prosjektor. Tenkte jeg skulle bruke overskytende par-tre titusener på noe annet, og kan ikke si at jeg angrer... 3d er jeg sålangt heller ikke opptatt av.

Må si at denne prosjektoren virkelig er et røverkjøp til prisen etter at den har blitt satt ned kraftig (fikk den selv til 18k)! Med Blu-ray føles det som om mitt 110" matt hvite lerret og med kun gain 1.0 er forvandlet til en kjempe-plasmaskjerm. Infocus sp8602 leverer skikkelig "DLP"-punch, mye lys, veldig klare og skarpe bilder, og har mer enn nok kontrast slik jeg opplever det. Nokså stillegående også. Alle i min familie utbrøt et samlet "Wow" da jeg omsider fikk den koblet opp.

Har også notert at det er flere som mener at den leverer like god bildekvalitet som Runco LS-5 og Optoma HD8600 til over dobbelt pris, og som er kjent for å være veldig gode dlp prosjektorer. På forum i Statene er det også noen som har testet den opp mot nye x3 fra Jvc og foretrakk Infocus sp8602 med klar margin, særlig pga. lys/punch. Uansett, tommel opp fra meg!

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Googlet nettopp på Infocus sp8602, og fant denne tråden.. virker som en god prosjektor til prisen.. Dvs Komplett som selger den for 9990 nå :| ................

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som en fin PJ for sport og fotball dette

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SP8602 vs Tw4400?

Hei.
    Noen som har testet denne mot Epson TW4400? Den lave prisen på SP8602 (10000) er fristende, men det er ikke langt opp til TW4400 (13000). Skal brukes i kjellerstue med god lyskontroll på vinduer, men med vanlig malte lyse vegger. Kan henges i tak, så plassering er ikke veldig viktig. Tilbakemeldinger mottas med glede

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hibtone
    Hei.
    Noen som har testet denne mot Epson TW4400? Den lave prisen på SP8602 (10000) er fristende, men det er ikke langt opp til TW4400 (13000). Skal brukes i kjellerstue med god lyskontroll på vinduer, men med vanlig malte lyse vegger. Kan henges i tak, så plassering er ikke veldig viktig. Tilbakemeldinger mottas med glede
    Meget interessant sammenligning.. Noen som har sett de opp mot hverandre??
    Har akkurat samme utgangspunkt og disse projektorene ligger i en interessant prisklasse..

Andre som nå i disse dager konkurrerer med tw4400 i dette leiet nå??

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er to vidt forskjellige projektorer. Kan du beskrive rommet du skal bruke projektoren i, og litt om hva du vektlegger med hensyn til bildegjengivelse (sortnivå - lysstyrke/punch - best dynamikk i mørke eller lyse scener, osv)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lys grå matte vegger, lys matt gulv, men veldig lite vinduer.
    Men ikke maskert med andre ord.
    Rommet er ca 5,5 m fra lerret til bakvegg, 3 m bredt (den veien det skal kastes), og er bare 2,2m takhøyde.

Så tenker jeg bør ha en med lens shift?

Dette er en kjellerstue som jeg kan mørklegge, men ikke dedikert bare til hjemmekino, selv om dette blir hovedbruks omr.

Kommer til å brukes til sport, ps3 og film.

Veldig nyttig å lese dine innlegg Gorm, men når man aldri har vært borti dette gamet før er det vanskelig å bli klok på, så takker for dine gode innlegg..

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •