Spørsmål om erstatningskrav på Epson TW700 projektorlampe

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål om erstatningskrav på Epson TW700 projektorlampe

Heisann AVForum. Jeg er stolt eier av en Epson TW700-projektor som jeg kjøpte fra dinhjemmekino.no tilbake i juli. Jeg er veldig fornøyd med projektoren, og har brukt den svært mye siden jeg fikk den. Så mye faktisk at den har brukt over 1600 lampetimer. Lysstyrken har tapt seg en del den siste måneden, og når antall timer oversteg 1600 begynte projektoren å advare meg om at jeg burde bytte lampe, noe jeg ifølge manualen bør kontakte forhandleren for å få ordnet.

Spørsmålet jeg har til dere er todelt. For det første lurer jeg på om jeg i det hele tatt har krav på å få lampen erstattet gratis. Projektoren har en lampegaranti på enten 3 år eller 1700 lampetimer, så slik jeg forstår det burde jeg ha krav på erstatning.

Mitt andre problem er i forhold til dinhjemmekino.no. Jeg har prøvd å kontakte dem tre ganger de siste par ukene for å få informasjon fra dem i forhold til dette, og de har ikke svart meg på noen av henvendelsene. Jeg har brukt "Kontakt oss" funksjonen på siden deres, som så vidt jeg har funnet ut er den eneste måten å kontakte dem. De har ikke oppgitt noen telefonnummere på siden eller alternative e-poster. Jeg har også prøvd å kontakte Nordic Electronics, som eier dinhjemmekino.no, men ingen av de to telefonnumrene deres jeg har funnet når frem.

Hva kan jeg gjøre i dette tilfellet? Er det noen som har noen tanker om hvordan jeg kan få kontaktet dem? Om jeg uansett ikke har krav på erstatning er ikke dette så viktig for min del, men ellers trenger jeg virkelig en måte å kontakte dem på.

Dette har vært veldig frustrerende for meg, så jeg håper noen her på forumet har noen tips å komme med. I så fall vil jeg være evig takknemlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et søk i Brønnøysundregistrene (brreg.no) viser at Nordic Electronics er et enkeltpersonforetak. Søker du opp innehaveren i telefonkatalogen.no finner du privatadresse og telefonnummer. Kanskje det hjelper deg videre?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke du har krav på ny lampe uten at den du har faktisk har sluttet å virke. Om den fremdeles funker, men dog med lavere lysutbytte, har du ikke krav på ny. (mulig jeg tar helt feil her men det er slik jeg har tolket lampegarantien)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha, runer. Jeg får prøve å ringe ham opp. Merkelig å ha én person bak alt sammen.

Når det gjelder garantien er jeg virkelig ikke sikker. Synes det er rart at Epson har en funksjon som ber deg bytte lampen uten at dette dekkes av forsikringen, men det er mulig du har rett, MindWaste. Jeg får prøve å finne ut av det.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at det ser litt rart ut. Hvis du slår opp domenet dinhjemmekino.no i Norid databasen (norid.no) er domenet registert på Midttveit Elektronikk, som i følge Brønnøysund også er et enkeltpersonforetak. Han finner du også på telefonkatalogen.no. (Men Midttveit Elektronikk har en annen eier enn Nordic Electronics). Midttveit Elektronikk står også oppført i Brønnøysund med "dinhjemmekino" som internettadresse.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Illuminaughty
    Når det gjelder garantien er jeg virkelig ikke sikker. Synes det er rart at Epson har en funksjon som ber deg bytte lampen uten at dette dekkes av forsikringen, men det er mulig du har rett, MindWaste. Jeg får prøve å finne ut av det.
    Lampegarantien er vanligvis en garanti på at lampen skal fungere i minst x antall timer/år (det som kommer først). ALLE prosjektorlamper mister lysstyrke etterhvert, så det er ingen funksjonsfeil.

At prosjektoren anbefaler deg å skifte lampe betyr ikke at du skal få den gratis. Det er jo det samme som i bilverden; selv om kjørekomputeren etter et visst antall (tusen) kilometer gir deg beskjed om at du bør på service, får du ikke gratis bremseklosser og motorolje fra leverandøren/produsenten, da slitedeler må dekkes av forbrukeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Lampegarantien er vanligvis en garanti på at lampen skal fungere i minst x antall timer/år (det som kommer først). ALLE prosjektorlamper mister lysstyrke etterhvert, så det er ingen funksjonsfeil.

At prosjektoren anbefaler deg å skifte lampe betyr ikke at du skal få den gratis. Det er jo det samme som i bilverden; selv om kjørekomputeren etter et visst antall (tusen) kilometer gir deg beskjed om at du bør på service, får du ikke gratis bremseklosser og motorolje fra leverandøren/produsenten, da slitedeler må dekkes av forbrukeren.
    Jeg ser at det gir mening. Er nok et tilfelle av ønsketenkning fra min side. I så fall tenker jeg jeg fortsetter å bruke lampen til jeg føler den blir for dårlig for deretter å kjøpe en ny. Er det noen her som kan anbefale gode sider for kjøp av projektorlamper (helst noen som er mulig å få tak i hvis noe går galt)?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •