Støv - Pt-AE4000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer mariusm69 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støv - Pt-AE4000

Merket en dag at det hadde kommet seg et støvfnugg et eller annet sted internt i min PT-AE4000U (kjøpt fra USA).

Den har selvfølgelig stått helt stille hele tiden, og filteret renset jevnlig.

Likevel har dette skjedd.

Selv om det er en bagatell (kan KUN sees ved fullstendig svart bilde, som en slags "grønn" dott" til venstre så er det selvfølgelig ønskelig at dette forsvinner. Men hvordan?

Må den på service eller kan jeg utføre enkel vedlikehold med f.eks en støvsuger. Eller risikerer jeg mere støv med en støvsuger?

Noe med erfaring fra PT-AE3000? (PT-AE4000 er vel noe mer "tett" i forhold til forgjengeren).

Mullah

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at det er støv? Det kan jo kanskje tenkes at det er en pixel-feil du har oppdaget.

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mariusm69
    Merket en dag at det hadde kommet seg et støvfnugg et eller annet sted internt i min PT-AE4000U (kjøpt fra USA).

Den har selvfølgelig stått helt stille hele tiden, og filteret renset jevnlig.

Likevel har dette skjedd.

Selv om det er en bagatell (kan KUN sees ved fullstendig svart bilde, som en slags "grønn" dott" til venstre så er det selvfølgelig ønskelig at dette forsvinner. Men hvordan?

Må den på service eller kan jeg utføre enkel vedlikehold med f.eks en støvsuger. Eller risikerer jeg mere støv med en støvsuger?

Noe med erfaring fra PT-AE3000? (PT-AE4000 er vel noe mer "tett" i forhold til forgjengeren).

Mullah
    Det er vel en av de få ulempene med denne prosjektoren (pt ae 3000/4000)
    PT-AE 4000 er identisk med PT-AE 3000 når det gjelder fysisk oppbyggning, så det er ingen endring / forbedring angående støv tetthet. Har ikke opplevd å få grønn farge på "dotten", så er litt i tvil om det er støv. Hos meg oppleves støvkorn som lyse deffuse punkter i bildet. Hadde en gang en guide som viste hvordan man fjernet støv,som var lastet ned i fra nettet, men pga. pc havari er den borte. Guiden var ganske omfattende, med mange bilder. Skal se om jeg klarer å finne den igjen. Trur de brukte trykkluft på boks istedenfor støvsuger, men skal ikke si det sikkert.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med "dott" mener jeg en diffus "kladd" og ikke en pixel.

Ja, denne guiden hadde hjulpet stort. Kjempefint hvis du leter litt :-)

Jeg mener absolutt at 4000 fikk redesignet innmaten og dermed vesentlig mindre mulighet for støv hvor det normalt ikke skal være støv. Jeg leste dette ved flere anledninger FØR jeg gikk til innkjøp av denne fra USA.

Bortsett fra akkurat dette er jeg meget fornøyd med PT-AE4000.

M

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pseudomono
    Hadde en gang en guide som viste hvordan man fjernet støv,som var lastet ned i fra nettet, men pga. pc havari er den borte. Guiden var ganske omfattende, med mange bilder. Skal se om jeg klarer å finne den igjen. Trur de brukte trykkluft på boks istedenfor støvsuger, men skal ikke si det sikkert.
    Det er vel kanskje denne du mener? (Kun 1 bilde, så mulig du sikter til en annen guide)
    Official Panasonic PT-AE3000U OWNERS Thread. - Page 105 - AVS Forum

M

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel kanskje denne du mener? (Kun 1 bilde, så mulig du sikter til en annen guide)
    Official Panasonic PT-AE3000U OWNERS Thread. - Page 105 - AVS Forum

M
    Heisan!
    Nei... det var ikke den guiden, det var en omfattende steg for steg link som gikk over 6-7 sider med bilder.De viste også hvordan man demonterer og setter sammen prosjektoren med hentydninger tll hva en må passe på. Irriterer meg at jeg altfor treg til å ta backup av viktige ting.... Når det gjelder innvendig oppbyggning av PT 3-4000 kan jeg bare referere til Gorm på forumet. Har ikke selv sammenlignet de innvendige bildene av prosjektoren selv.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, jeg vurderer kjøp av service-manualen til pt-ae3000. Skal visst stå en del der. Det gode er jo at man kan fikse det selv og at den ikke må inn til service for en slik liten sak :-)

Demontering & trykkluft på rett plass... Case closed (I hope).

Litt skuffende at Panasonic ikke har prioritert denne "feilen" bedre. Mulig jeg satser på Epson ved neste anledning. Har ikke lest om store problemer der.

M

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt skuffende at Panasonic ikke har prioritert denne "feilen" bedre. Mulig jeg satser på Epson ved neste anledning. Har ikke lest om store problemer der.
    M
    Jeg hadde besøk av en slik grønn "blob" på min Epson TW2000. Jeg ble kvitt den ved å lage litt "bevegelse" i prosjektoren (ved å gjøre maks utslag på zoom/shift en rekke ganger).

Jeg antar jeg bare hadde (veldig) flaks, men har ikke sett noen "blober" etter dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt en AE-2000 med støvproblemer.

Rart at de ikke klarer å få bukt med problemet selv etter flere "ny-lanseringer".

Hvis du vil se tydligere om hvor disse støvkornene er så kan du bare endre fokus mot maks ut eller inn så vil den fokusere annerledes og de grønne "dottene" vil bli mye lettere å se.

Jeg fikk heldigvis levert tilbake min projektor og gikk for Epson TW-5000 istedet.

Den har sine bakdeler den også, men slipper å slite med støv ihvertfall.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •