Noen med erfaring vedr. kjøp av CRT PJ fra USA?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen med erfaring vedr. kjøp av CRT PJ fra USA?

Har solgt min BG1208s/E for noen uker siden! Sitter igjen med en BG801s, som i å for seg er OK... Men selvsagt har det begynt å klø ops: !!!

Har fulgt med på avsforum siden 1999, og merket meg hvem som er seriøse på salgssiden der borte:
    • - Nick ved SUNTECH
      - Curt Palme
      - Terry C.

Så dessuten denne
    http://marketplace.guidetohometheate...roj&&C

Prisene har virkelig krympet der borte, med et tillegg for frakt og moms ser ikke det så fælt ut :lol: ? Er på jakt etter en 8" eller 9" med LC linser.

Er det noen av dere her som har erfaring med kjøp fra over Atlanteren? Er reeell pris inn til norge:
    ( $Salgssum + $Frakt ) * 24% Mva ?

Lurer sterkt...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved ikke om det kan svare sig med en brugt fra USA, man løber jo en vis risiko. Det med prisen er vel korrekt, men her må du være gevaldig vågen ! Jeg fik et par højttalere fra Tyskland på en palle, 100 kg, fragten var forudbetalt selvfølgelig til firmaet dernede, den kan man jo ikke få på "etterkrav" og fakturaen var lavet med prisen inkl. fragt, med fragtbeløbet specifiseret. Alligevel kom der et brev fra transportfirmaet i Norge med renters rente, diverse tillæg, diesel afgift, 24 % moms af hele beløbet (også fragten selvfølgelig) plus fragt kr. 3.700,-. Ja, du læste rigtigt, ekstra 3.700 i fragt oveni hatten. Det tog mig utallige telefoner og mails, samt ekstra faktura kopier og telefaxer til Oslo og Tyskland at ordne op i dette. Da jeg troede der var ryddet op kom der en inkasso med posten !!! Små ting kan jeg få fra udlandet, ligegyldige ting, men det andet tror jeg ikke jeg har nerver til mere...

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri kjøpt projektor av Curt Palme!men jeg har kjøpt fargefiltere til min BD701s av han. Tror JonasP her på forumet som er fra sverige kjøpte en CRT-projektor av Curt.Men hvordan er det med frakt og sånt?det må vel bli dyrt for en projektor på noen å 80 kg?jeg er på jakt etter en BG eller BD 808s snart.Kanskje JonasP kan komme med noen kommentarer?.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Curt tar $500 US i frakt til Norge. Han er veldig ålreit å handle med, men han kan faktisk ingenting om hjemmekino, det eneste han er flink til er å reparere. Men jeg anbefaler å kjøpe fra han, men vær flink til å spørre og spesifiser og vent på at dere får en god pris på den projector dere eventuelt er ute etter.

En kompis kjøpte også en brukt 808s med gode billedrør billig på Ebay. Han fikk projectoren og det viste seg at det var hovedprosserorkortet som var godt, det koster 20k og kan ikke repareres og er vanskelig å få tak i brukt - han fikk ihvertfall en god del god deler.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det blir vel dyrt med toll og avgifter også?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du da vist spurgt om før Rusty ? Godt nok er det 1 år siden da...
    http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=954

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men prisene synker vel på crt-projektorer nå?.Jeg trodde kanskje prisene hadde forandret seg?er det ikke lov å spøre eller?.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...har selv kjøpt tre 808'er fra USA. Ingen av de jeg kjøpte var i beskrevet tilstand. Amerikanere har dessverre en tendens til å "uteglemme" små detaljer, som innbrenning i rør etc. Curt Palme virker imidlertid relativt seriøs, men prisene er jo litt deretter, iallfall var de det før i tiden!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tilbud på en Electrohome 8500 ombygd til en 9500LC (9" rør). Nye rør og i perfekt nyoverhalt tilstand, fra en seriøs person som ikke vil ødelegge sitt rykte på avsforum...!

Teller på knappene... Har vært ultimatet å få en slik maskin, men så var det dette med deletilgang på Electrohome i Norge da kontra driftsstabilitet? Finnes jo ihvertfall en Electrohome i Norge da...

Slik jeg ser det etterhvert så blir neste innkjøp enten BG1209, EH 9500LC, Sony G90 eller jeg satser på en 8" med LC rør?

Prisene er ihvertfall kommet innenfor budsjettet, om man kan ta til takke med en brukt PJ med nye rør?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg har kjøpt projektor fra det firmaet du vurderer (faktisk en RetroGraphics 808s), og fikk dessverre både innbrente rør og 50% høyere timetall enn oppgitt (der rørene ble beskrevet som "mint condition, no burn-in"... De tok den imidlertid i retur, men det var mye hassle. Hele maskinen slutten å fungere etter en uke, de hadde ikke tatt den i retur hvis det bare var timetallet/rørene som var feil. I tillegg tok det relativt lang tid å få beløpet returnert. Litt halv useriøst, synes nå jeg, men firmaet har som du sier meget god cred på AVS, det er sant!

Uansett, bare sikre deg at timetallet er garantert, at enheten er skikkelig gjennomtestet og at rørene garantert er 100% nye. Har du det skriftlig, følger de opp hvis de gjør feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alexander,

Gå for en G90. Siste generasjon Sony er super-pålitelige, og Sony har sagt at de vil selge reservedeler tom 2008. Har selv hatt en Ehome9500, og ble virkelig skuffet. Latterlig dårlig iforhold til BG1209s'en jeg hadde. Spesielt sort-nivået og skarphet var dårlig. Dog så er dette ting som kan forbedres med diverse 'home-made' modifikasjoner. Husk at chassiet på disse er helt fra 1993(gammelt altså).

Har selv en G70 nå, superfornøyd 8) , men vil skifte til G90 prisen blir riktig :wink: !

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmaet er SUNTECH, i florida og mannen heter Nick. Ser bare av kunder på avsforum at han har et godt renomé! Det samme kan vel bare sies om to andre, nemlig Curt Palme og Terry (chuchuf)? Holder da CRTCINEMA og liknende utenfor, da de er utrolig mye dyrere...

Jeg skal søke, vente og se om det ikke dukker opp en G90 eller for den saks skyld en G70 med gode rør? Hørte rykter om at VDC bygger nye rør til G90 for en rimelig penge? Etter egen erfaring med bytte av rør - er jo det ikke "så" vanskelig, om man bare er fingernem og tar det med ro...?

Har jeg sett noen G90 til salgs, men til en pris som var litt høy? Spatz i tyskland har en del av disse, men til en enda høyere pris, se selv her:
    http://www.spatz-tech.de/projekto2.htm

Om andre teknologier
    Har blitt veldig skuffet over de såkalte DLP projektorene jeg har sett :twisted: ! De er mye dårligere for standard DVD bilde enn min gamle BG801s! For standard PC applikasjoner er de bedre, men til det har jeg ikke behov for et 100" (+/-) stort lerret :lol: ? D-ILA har også vært aktuellt, men de har dårlig CR...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye VDC rør til G90 er $895, og brukte G90'er har jeg sett helt ned i $6k, men de ligger vanlig på $10-14k, men blir billigere for hver måned som går.

Husk at G90 allerede har fargefiltre. BG1209s har ikke, men det er overkommelig å skifte på egenhånd. Electrome 9500 har stort sett på grønnt, men ikke på rødt, og det kan ikke skiftes da det er limt, men kan f.eks. skiftes iforbindelse med ombygging eller nytt rør fra VDC.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •