Bildestørrelse på BD600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bildestørrelse på BD600

Hei,

Kjøpte en gang i tiden en BD600 og en slik Rcvds-400 for å bruke til hjemmekino. PJ ble montert opp, men manglende kunnskaper om innstiling samt flytting gjorde sitt til at den aldri ble skikkelig innjustert.
    Nå tenkte jeg å ta den i bruk og da er det jo et og annet en lurer på, har lest rundt på forumet de siste par dager og funnet utrolig mye god info, men ikke om akkurat det jeg lurte på.
    Det er som følger; Når det gjelder størrelse på bildet, er det i ytterkant av raster, sk. internal testgrid, eller menes det den faktiske størrelse som blir projektert på lerretet.?
    Kanskje litt vanskelig å skjønne, men slik det er nå så er rasteret ca 10- 20cm bredere og 5-10cm høyere/lavere enn bildet.

RB

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få en formening om den rette bildestørrelsen i forhold til avstand. Bruk Barco Lens programmet. Da får du en kontroll. I praksis kan du ofte sette projektoren noe nærmere lerretet og bruke litt mer raster.

Programmet finner du her.
    http://www.barco.com/events/en/downl...ensProgram.asp

Der kan du rulle i menyene og finne din modell.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har prøvd det programmet, men problemet er at jeg ikke finner noen som heter BD 600 i det. Heter vel kansje noe annet i programmet!?

For å prøve å forklare litt nærmere hva det er jeg lurer på så er det
    om det skal være slik at når jeg slår på internal testgrid
    så er det en del større, havner utenfor lerretet, enn bildet fra dvdspilleren.
    Skal prøve i helgen å måle litt mer nøye hvor langt det er fra PJ til lerret, og gå ut fra forholdstallet 1.42. Så får jeg se hvordan det går.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 600en så gammel at den ikke står i programmet. Det tenkte ikke jeg på.

1.42 ganger bildebredden er typisk for mange modeller av Barco.

Det viktige er at du ikke skyter bildet på yttersiden av rasteret. Rasteret er selve bildeflaten på billedrøret. Rødt og blått kan svinges sideveis for å kunne sentere midt på billedrøret.

Les grunninnstillinger på Barco projektorer. Har du gjort det. Les en gang til.

Lykke til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •