CRT vs DLP - prosjektor for førstegangskjøper...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CRT vs DLP - prosjektor for førstegangskjøper...

Heisann...

Driver å bygger om litt i huset, og lager et lite kinorom.
    Skal ha prosjektor, men vet ikke hva.

Burde jeg kanskje gå for en CRT dersom jeg har plass og muligheten for det?

Det vil vel bli betydelig bedre bilde f.eks. med en Barco graphics 808 i forhold til en Infocus X1, eller noe litt dyrere som HT1000 ?

Men det er et lite hel.... å få de justert forstår jeg?

Kikket litt på en Barco 808 brukt i england.
    Hva er god pris for en slik, som "har gått" 2415timer?
    Bør man kanskje kjøpe noe litt nyere?

Hvilke CRT-prosjektorer er gode kjøp i lavere prisklasser? noen "hete" tips?

Jamez.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    CRT og DLP har sine helt klare ulemper og fordeler. Hvis du liker å bruke litt tid på å sette opp, vil en Barco 808s gi deg et meget godt resultat. NEC HT-1000 vil fungere umiddelbart og gi 80-90% av hva 808s'en klarer rent bildemessig. Fargemetningen på HT-1000 er faktisk vel så god som en 808s uten fargefiltre klarer. Imidlertid har en RGB-flimmer på DLP som kan virke forstyrrende for noen. Jeg plages personlig ikke i alt for stor grad av dette, men hadde jo selvsagt sett at det ikke var der!

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

så du hadde din HT1000 inne til salgs også ja. Det kunne jo vært interessant det også... Men, det er egentli litt i overkant av prisen jeg tenkte meg å bruke

Kikket som sagt en 808s i england, som hadde gått 2415timer og som vistnok var i god stand. Hadde veldig lite synlig slitasje på blått og grønt rør, og ingenting på det røde. Tror muligens denne er mulig å få for 2K £. (står på auksjon )
    Med moms og porto skulle man havne rett over 30k kr.

Men, spørs om jeg blir å gå for en X1 i første omgang, prøve den en stund, og se hvordan jeg liker den, og så heller oppgradere om jeg finner noe interessant. Det blir jo tross alt under halve prisen.

Jamez.

Newcomer Bjørn S. sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med "lygren" det er ulemper og fordeler hvordan man enn snur og vender på diskusjonen CRT vs. LCD/DLP/DILA/LCOS osv. Personlig har jeg en Sony D50 med Faroudja linjedobler og bilde er superstrøkent etter mye tid til fintrimming og kalibrering. D50'en er fargefiltrert og har kanskje de beste fargene av alle Sony's CRT'er. Jeg har testet NEC's HT-1000 + en del andre i kategorien små projektorer som påstås å være "CRT killers", men ingenting slår en god CRT foreløpig. Hvis ikke plass og praktisk oppsett er "big deal", så kan du gjøre supre kjøp på CRT'er. Hvis du er i markedet for det så kan du eventuelt ringe meg (90 02 34 74).

Bjørn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •